کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب و مقالات / علائم وجود توده پستان چیست؟

علائم وجود توده پستان چیست؟

کیست پستان توده ایست که در طی تغییرات فیبروکیستیک ایجاد می شود و به تعبیری رشد بیش از حدغدد و بافت همبند منجر به جمع شدن مایع در این مجاری میشود. این کیسه های محتوی مایع همانند یک حبه انگور یا یک بادکنک بسیار کوچک پر از آب احساس میشوند و بافت سینه‌ها را هنگام لمس، غیر یکنواخت و ناصاف نشان میدهند . کیست های پستان معمولا نیازی به درمان ندارند مگر در مواردی که کیست، بزرگ و دردناک شود و احساس نا خوشایندی را در فرد ایجاد کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

کیست های پستان ممکن است در هر سنی بین زنان مشاهده شود اما در دوران پیش از قاعدگی امکان بروز آنها بیشتر است. البته این عارضه در زنانی که پس از دوران قاعدگی تحت درمان دارو های هرمونی قرار میگیرند نیز شایع است.

نوبت دهی دکتر حکیمیان

بیماری سینه فیبروکیستیک مضر یا خطرناک نیست، اما ممکن است برای برخی از خانم‌ها آزاردهنده یا ناراحت‌کننده باشد. به گفته‌ی مایوکلینیک، بیش از نیمی از زنان، در برهه‌ای از زندگی خود به بیماری سینه فیبروکیستیک دچار خواهند شد و البته بسیاری از انها هیچگونه علائم مرتبطی نخواهند داشت. گرچه داشتن سینه‌های فیبروکیستیک خطرناک نیست، اما می‌تواند کار پزشک را در تشخیص توده‌های بالقوه‌ی سرطانی درطول معاینات سینه و تست‌های ماموگرافی دشوار تر کند.

دکترسید محمد رضا حکیمیان جراح سرطان، زیبایی و بازسازی پستان می‌توانند در تشخیص و درمان کیست های پستان و افتراق آنها با توده های بدخیم پستانی به مراجعین محترم خدمت رسانی نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36294896 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علائم وجود توده پستان چیست؟

این بیماری ممکن است با علایم خاصی ظاهر نشود اما در برخی موارد نشانه هایی مثل تورم، حساس‌شدن سینه‌ها ، درد ، ضخیم‌شدن بافت در یک یا هر دو سینه را داراست. ممکن است توده‌ها در یکی از سینه‌ها بیشتر از دیگری باشد. و علائم گفته شده درست قبل از پریود و به‌ علت تغییرات هورمونی، شدیدتر دیده شود البته احتمال دارد این علائم به طور دائمی نیز وجود داشته باشند. اکثر کیست ها به درمان تهاجمی نیاز ندارند و معمولا درمان خانگی مانند مصرف مسکن های ایبوپروفن یااستامینوفن برای کاهش درد و ناراحتی مربوط به این بیماری کافی است.

همچنین توصیه میشود برای کاهش حساسیت سینه‌ها، یک سوتین کاملا اندازه و راحت بپوشید و از کمپرس سرد یا گرم نیز استفاده کنید. تغییرات در رژیم غذایی نیز اغلب بسیار کمک کننده است . کارهایی چون کاهش دادن میزان مصرف کافیین روزانه، داشتن یک رژیم غذایی کم چرب یا مصرف مکمل های غذایی غنی از اسیدهای چرب ضروری. با وجود اینکه هنوز تاثیر این موارد به طور مستقیم در کاهش علایم به اثبات نرسیده اما طبق تجربه بیماران رعایت کردن بسیار انها تسکین دهنده بوده است.

علائم وجود توده پستان چیست؟

چه زمانی باید با پزشکتان تماس بگیرید؟

درصورت مشاهده هر یک از علائم زیر ، بلافاصله با پزشکتان تماس بگیرید، چرا که ممکن است نشانه هایی مبنی بر بروز سرطان باشد:

در چنین شرایطی حتما علایم بیماری و اطلاعات مهم پزشکی نظیر دارو هایی که درحال مصرف آن هستید، بیماری های قبلی ، استرس ناگهان و زمینه ارثی سرطان سینه در خانواده را یادداشت کنید ، از یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان بخواهید شما را برای ملاقات پزشک همراهی کنند ، سوالاتی که قصد پرسیدن آنرا دارید و نیز توصیه های پزشک هنگام معاینه را به دقت یادداشت کنید.
و در نهایت خود را برای پاسخ به پرسشهایی نظیر موارد زیر آماده کنید:

آدرس صفحه اینستاگرام دکتر حکیمیان

در نظر داشته باشید که تنها در شرایط خاص و غیر معمول برای درمان کیست سینه از جراحی کمک گرفته میشود و در اغلب موارد با رعایت نکات گفته شده توسط پزشک و مراقبت در خانه و یا از طریق نمونه برداری های سریع و بدون درد زیر نظر متخصص مربوطه ، بیماری برطرف میشود.

اگر هنگام مراجعه به پرشک و انجام معاینات لازم و بررسی نتایج ماموگرافی یا سونو گرافی علائمی از سرطان پستان در مراجعه کننده مشاهده گردد؛ برای تشخیص دقیق لازم است نمونه برداری از توده پستان انجام شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :راضیه جواره [ 1402-12-11 ]
سلام جناب آقای دکتر 8ما ه پیش سونوگرافی دادم در سینه چپ کیست 3میلی مشخص شد والان درددارد ومایع زرد وسفیداز نوک سینه ام می آبد نشانه چیست

افسانه کولیوند [ 1402-05-28 ]
سلام یکی از سینه هام درد داره وازش چرک زرد رنگ میزنه بیرون حالا شما چه تشخیصی میدید آقای دکتر؟؟؟

ناشناس [ 1401-12-29 ]
سلام. ممنون خیلی کامل و ساده بیان کردید. عالی

غزل [ 1401-05-13 ]
سلام سینه هام کوچیکن ایا احتمال کیست سینه هست؟

رویا عبادی [ 1400-09-10 ]
سلام ببخشید من دستم خیلی درد میکرد رفتم سونو گفتن کیست پستان داری که هیچ خطری نداره ولی من دست چپم خیلی درد میکنه از همونه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
افزایش خطر سرطان پستان با بافت متراکم سینهافزایش خطر سرطان پستان با بافت متراکم سینه

سرطان پستان وقتی ایجاد می شود که فرایند تقسیم سلولی درون بافت پستان دچار اختلال شود. سلول های بافت سرطانی شده پستان، یک تقسیم بیش از اندازه و بدون کنترل دارند. محل شروع این سرطان در پستان می تواند متفاوت باشد. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر افزایش خطر سرطان پستان با بافت متراکم سینه می پردازیم. ... ادامه مطلب

درمان سرطان پستان با شیمی درمانیدرمان سرطان پستان با شیمی درمانی

شیمی درمانی سرطان سینه از داروهایی برای هدف قرار دادن و تخریب سلول های سرطانی سینه استفاده می کند. شیمی درمانی سرطان پستان مکمل درمان های دیگر است . ... ادامه مطلب

9 عارضه ای که در اثر بزرگ بودن سینه ها ایجاد میشود9 عارضه ای که در اثر بزرگ بودن سینه ها ایجاد میشود

سینه هایی که بیش از حد طبیعی و نرمال بزرگ هستند، نه تنها زیبایی ندارند بلکه مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می کنند ... ادامه مطلب

بیماری های مربوط به رشد پستانبیماری های مربوط به رشد پستان

تغییرات اندازه پستان معمولا خطرناک نیست، اما می تواند باعث بروز مشکلات فیزیکی و ظاهری شود. در ادامه مقاله به مشکلات و بیماری های رایج رشد پستان در زنان و مردان می پردازیم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین