کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درباره سرطان / در مورد سرطان بیشتر بدانید

در مورد سرطان بیشتر بدانید

سرطان نوعی بیماری است که از تکثیر نامتعادل سلولهای بدن ایجاد میشود و روشهای درمان آن مشکل و طولانی است.همه ما می دانیم تشخیص زودرس باعث افزایش نتایج درمان و کاهش هزینه ها می شود و همه ما می دانیم که پیشگیری برتر از درمان است و همه ما از هزاران مزیت پیشگیری و تشخیص زودرس بر درمان آگاهی داریم.

جراح پستان

ولی چند نفر از ما به پزشک مراجعه کرده ایم و از وی پرسیده ایم که چه روشهایی برای تشخیص زودرس سرطان در ما وجود دارد؟ ما از پزشک این سوال را نمی پرسیم چون نگرانیم که متوجه شویم که به سرطان مبتلا هستیم! البته این نگرانی دارای اهمیت بسیار است ولی روش رفع این نگرانی پاک کردن صورت مساله نیست.

همچنین بخوانید: علائم سرطان سينه در مردان

علاوه بر آن بسیاری از ما از روشهای جلوگیری از سرطان یا روشهای تشخیص زودرس آن اطلاع داریم ولی اقدامی در این زمینه انجام نمی دهیم. همه اینها ناشی از تفاوتی است که بین علم و عمل وجود دارد و همه میدانیم که عالم بی عمل به چه ماند...!

منظور از بیان مطالب فوق اشاره به وجود نوعی نقص فرهنگی در زمینه تامین سلامت جسمانی است . این نقص فرهنگی در واقع عملی نکردن آگاهیها است و تا زمان وجود این نقص فرهنگی هرگونه تلاش و برنامه ریزی برای تشخیص زودرس بیماری سرطان به سد بزرگی برخورد میکند که باعث ناکارامدی برنامه ریزیها میگردد.

سامانه نوبت دهی دکتر حکیمیان

ضمن آرزوی رفع این مشکل برای آزمودن میزان این نقص فرهنگی به پرسشهای زیر پاسخ دهیم:

سیگار حاوی مواد بسیار سمی است که تاثیر آنها در افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه کاملا اثبات شده است. آیا در زمینه تعطیلی کارخانه های دخانیات و ممنوعیت واردات سیگار اقدامی انجام داده ایم؟ البته عدم استفاده فردی از سیگار مبحث دیگری است.
لامپهای کم مصرف حاوی جیوه هستند که عنصری بسیار سمی و خطرناک است و بسته به درجه کیفیت لامپ لازم است که لامپها حدود سه تا پنج سال پس از استفاده حتی اگر در ظاهر سالم باشند تعویض شوند تا از نشت نا محسوس این عنصر سمی جلوگیری شود و پس از تعویض به روش استاندارد دفع بهداشتی شوند.
چرا در هیچکدام از تبلیغات فروش این لامپها به این نکات اشاره نمیشود؟ و اگر اشاره شود آیا ما این لامپها را هر سه سال عوض خواهیم کرد؟ و آیا روشی برای دفع بهداشتی و مجزای این عنصر سمی وجود دارد؟ طبیعی است که عدم رعایت این استانداردها باعث میشود که این عنصر سمی به تدریج در تمامی زوایای زندگی از اتاق نوزاد گرفته تا دفتر کار و ... تجمع تدریجی و نامحسوس پیدا کند و زمینه ساز بسیاری از بیماریهای صعب العلاج گردد.

روشهای تشخیص،درمان وعلل سرطان

مواد موبر حاوی عنصر سمی آرسنیک هستند . آرسنیک پس از استفاده از این مواد تدریجا از راه فاضلاب دفع میشود و اگر به شبکه آبهای زیر زمینی در محل تجمع جوامع انسانی راه یابد وارد چرخه غذایی گیاهان و حیوانات و انسان خواهد شد. ایا در جلوگیری از تولید این مواد یا عدم مصرف آنها در تامین سلامت همنوعان خود همکاری میکنیم؟

سرطانهای پستان و روده بزرگ سردسته انواع شایع سرطان در ایران هستند. برای تشخیص زودرس سرطان پستان لازم است که هر خانم در چهل سالگی ماموگرافی انجام دهد و حداقل هر دو سال این کار را تکرار کند و برای تشخیص زودرس سرطان روده بزرگ لازم است که هر فردی که حتی هیچگونه علامتی از بیماری گوارشی ندارد در پنجاه سالگی یکمرتبه کولونوسکوپی ( دیدن داخل روده بزرگ با دستگاه مخصوص ) انجام دهد و این کار را هر ده سال تکرار کند. از دوستان و همکاران و اقوام خود و حتی از پزشکان سوال کنید که چند نفر بررسیهای مذکور را انجام داده اند.

آدرس صفحه اینستاگرام دکتر حکیمیان
سوالات بسیار دیگری در زمینه میزان فعالیت بدنی یا مصرف فست فود و ..... هم وجود دارد که در این مجال نمیگنجد. با آرزوی سلامتی روح و جسم برای تمام همنوعان.

در مواردی که به علت ابتلا به سرطان پستان تمام سینه برداشته میشود؛ روشهایی وجود دارد که با انجام آنها می‌توان این بافت را ترمیم نمود. هدف از این ترمیم ، بازسازی سینه در حد امکان شبیه به طرف مقابل می باشد. عمل ترمیم یا بازسازی پستان ممکن است همزمان با جراحی برداشت پستان و یا چند ماه بعد در عمل جراحی جداگانه ای انجام شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :محبوبه [ 1402-06-22 ]
سلام وقت بخیر من 30 سال دارم در 20 سالگی سینه راستم یه توده خوش خیم بود که با جراحی درمان کردم و مشکلی نداشتم تا الان ولی یه مدته همون سینه ام میخاره .به نظرتون دلیل خاصی داره؟ ممنون

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
گالاکتوره چیست و به چه علت ایجاد می شود؟گالاکتوره چیست و به چه علت ایجاد می شود؟

تراوش و ریزش شیر از سینه در اواخر دوران بارداری و شیردهی بسیار شایع است و در اغلب زنان دیده می شود. ممکن است در برخی از افرادی که نه باردار هستند و نه شیردهی دارند، ماده ای سفید رنگ و شبیه به شیر از نوک سینه ترشح شود، به این حالت گالاکتوره می گوییم. ... ادامه مطلب

نمونه برداری پستان چیست و چطور انجام می شود؟نمونه برداری پستان چیست و چطور انجام می شود؟

اگر هنگام مراجعه به پرشک و انجام معاینات لازم و برسی نتایج ماموگرافی یا سونو گرافی علائمی از سرطان پستان در مراجعه کننده مشاهده شود، برای تشخیص دقیق لازم است نمونه برداری از بافت سینه انجام شود. روش های مختلفی برای نمونه برداری از سینه وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد ... ادامه مطلب

چه کسانی به پستان فیبروکیستیک مبتلا می شوند؟چه کسانی به پستان فیبروکیستیک مبتلا می شوند؟

پستان فیبروکیستیک یکی از بیماری های شایع در بانوان است که آمار قابل توجهی از بانوان را درگیر خود کرده است. بیماری پستان فیبروکیستیک اختلالی خوش خیم است. اغلب خطر چندانی برای سلامت بانوان ندارد؛ اما می تواند زمینه ساز عوارض بعدی شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی پستان فیبروکیستیک بپردازیم. ... ادامه مطلب

چالش های ازدواج در زنان مبتلا به سرطان پستانچالش های ازدواج در زنان مبتلا به سرطان پستان

به طور کلی دغدغه در افراد مبتلا به سرطان ، بسیار زیاد وجود دارد اما این دغدغه ها برای افراد مجرد که در شرف ازدواج هستند بیش از پیش است. حال آنکه سرطان ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین