کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب سرطان پستان / آیا طب مکمل و جایگزین در درمان سرطان پستان موثر است؟

آیا طب مکمل و جایگزین در درمان سرطان پستان موثر است؟

سرطان پستان شایعترین سرطان در خانم ها و رایج ترین علت مرگ به دنبال سرطان در سنین 55 45 سالگی می باشد. گاهی افراد تصور می‌کنند؛ با روشهایی از قبیل طب مکمل می‌توانند بیماری هایی نظیر انواع سرطان و بطور خاص سرطان پستان را درمان کنند. گاهی بیماران به دلیل اینکه رادیوتراپی به عنوان رویکرد اصلی درمانی ( رادیوتراپی در مبتلایان به سرطان جهت کنترل، درمان و کاهش تظاهرات بالینی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد)؛ به میزان قابل ملاحظه ای بر عملکرد جسمی، روحی و روانی فرد تاثیر گذار است؛ به انواع طب مکمل روی می‌آورند.

دکتر سید محمد رضا حکیمیان فلوشیپ جراحی سرطان با دانش بالا و تجربه سالها کار در ارتباط با سرطان پستان قادر به تشخیص این بیماری بوده و آماده ارائه‌ خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند. شماره تماس : 36294896 - 031

در اینجا منظور از طب مکمل، سایر روش­های درمانی، غیرپزشکی نوین است که به پیشگیری یا درمان بیماری­ها می­پردازد. گاهی بیماران برای درمان به طب سنتی روی می­ آورند و دچار عواقب ناگوار میشوند. آنچه مهم است این است که به جایگاه هر روش درمانی دقت کافی داشته باشیم. مثلاً چشمه آب گرم برای درمان عفونت­های قارچی پوستی مفید است ولی در درمان سنگ کلیه و صفرا تأثیری ندارد.

طب مکمل و سرطان پستان

خاکشیر و اسفرزه در پیشگیری از یبوست تأثیر بسزایی دارد ولی در درمان سرطان روده بزرگ جایگاهی ندارند. به همین روال انواع درمان­های منسوخ و بسیار خطرناک مانند زالو درمانی، انرژی درمانی، درمان با گزنه، انواع رژیم­ های غذایی خاص سرطان پستان و غیره هیچ گونه تأیید علمی دال بر درمان یا کنترل سرطان پستان ندارند.

نوبت دهی آنلاین دکتر حکیمیان

نکته مهم دیگر این است که از منابع معتبر برای ارزیابی تأثیر درمانی انواع روش­ها، کمک گرفته شود. مثلاً مادربزرگ یا همسر یک فرد مبتلا با افراد مشابه، منابع خوبی برای مشاوره نیستند. درمان سرطان پستان یک درمان پیچیده است حتی با طب نوین نیز ممکن است با شکست مواجه شود. این امر باعث شده است که عده­ای با آگاهی و سوء نیت و عده دیگری با ناآگاهی و حسن نیت، روش­های غیراستانداردی را مطرح کنند و علاوه بر ضرر اقتصادی باعث ضرر جسمی و روحی به فرد مبتلا به سرطان پستان شوند.

صفحه اینستاگرام دکتر حکیمیان

بطور خلاصه در مواجهه با این روش­های درمانی غیراستاندارد در اولین قدم از چند پزشک حاذق و متخصص در زمینه سرطان پستان که مورد اطمینان شما هستند مشورت بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید.

امروزه ماموپلاستی یا جراحی ترمیمی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، همچنین دستگاه های مجهز و مدرن انجام می‌شود. این جراحی به منظور ایجاد زیبایی و ترمیم معایب پستان صورت می‌گیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ارتباط غدد لنفاوی و سرطان پستانارتباط غدد لنفاوی و سرطان پستان

در بخشهایی از بدن در مسیر این عروق لنفی، غددی وجود دارد که غدد لنفاوی نامیده می شوند. لنف مربوط به پستان اغلب به سمت غدد لنفی زیر بغل حرکت می‌کند و ممکن است سلولهای بدخیم را از غده ی سرطانی پستان به این ناحیه حرکت دهد. لذا در جراحی سرطان پستان لازم است علاوه بر بافت پستان، زیر بغل هم ارزیابی شود ... ادامه مطلب

آیا می توان ماموگرافی را برای پستان دارای پروتز انجام داد؟آیا می توان ماموگرافی را برای پستان دارای پروتز انجام داد؟

ماموگرافی یک روش برای آزمایش و بررسی دقیق بافت پستان است. در این روش با استفاده از پرتو های خفیف اشعه ایکس، بیماری های پستان شناسایی و تشخیص داده می شوند. به عبارتی ماموگرافی یک عکس رادیوگرافی ساده از بافت پستان است که به شناسایی زودهنگام سرطان های غیر قابل لمس کمک می کند. ... ادامه مطلب

بررسی علائم و روشهای درمان ماستیت گرانولوماتوز سینهبررسی علائم و روشهای درمان ماستیت گرانولوماتوز سینه

ماستیت گرانولوماتوز یک بیماری التهابی پستان و نادر است و به عنوان یک توده سینه در حال بزرگ شدن ظاهر می شود و تا حدی علائم سرطان سینه را تقلید می کند. ... ادامه مطلب

تاموکسیفن چیست و چه تأثیری بر ژنیکوماستی دارد؟تاموکسیفن چیست و چه تأثیری بر ژنیکوماستی دارد؟

اگر میزان تستوسترون در بدن کاهش یابد یا میزان استروژن افزایش یابد، ممکن است ژنیکوماستی ایجاد شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین