کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / جراحی ژنیکوماستی برای چه افرادی مناسب است ؟

جراحی ژنیکوماستی برای چه افرادی مناسب است ؟

ژنیکوماستی یک بیماری رایج در مردان و اغلب بزرگسالان است که ۳۶ درصد از مردان را درگیر کرده است . این بیماری به معنای بزرگ شدن پستان در مردان به صورتی نامتناسب با اعضای دیگر بدن است و به دلیل افزایش بافت مجرای استروما و بافت چربی پستان رخ می دهد. بزرگ شدن سینه آقایان ممکن است در یکی از پستان ها و یا در هر دو پستان به وجود آید . میزان رشد بیماری در هر دو پستان می تواند متفاوت باشد و لزوما یکسان نیست . در این مقاله به بررسی جراحی ژنیکوماستی می پردازیم .

آنچه در این مطلب میخوانید

اگر با مشکل ژنیکوماستی یا بزرگی سینه در آقایان مواجه هستید؛ برای تشخیص قطعی و درمان این بیماری در اصفهان، می‌توانید به دکتر سید محمد رضا حکیمیان، بورد جراحی و فلوشیپ جراحی پستان مراجعه نمایید. برای هماهنگی با مطب ایشان و در یافت نوبت می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن 36294896 - 031 اقدام فرمایید.

علل ایجاد ژنیکوماستی

ژنیکوماستی زمانی ایجاد می شود که نسبت ترشح هورمون تستوسترون به استروژن کاهش پیدا کند . این کاهش می تواند در نتیجه عواملی باشد که تأثیر تستوسترون در بدن را متوقف می کنند ، میزان تستوسترون بدن را کاهش می دهند ، و یا سطح استروژن بدن را افزایش می دهند . از جمله عواملی که سبب ایجاد ژنیکوماستی می شوند عبارت اند از :

آدرس اینستاگرام دکتر محمدرضا حکیمیان

علائم ژنیکوماستی

درمان ژنیکوماستی

برای درمان ژنیکوماستی سه روش وجود دارد . اگر این عارضه تنها به علت افزایش بافت چربی در سینه باشد می توان با انجام فعالیت ورزشی آن را درمان کرد . بنابراین در این صورت درمان ژنیکوماستی با ورزش امکان پذیر است .

جراحی ژنیکوماستی

سایر روش های درمان ژنیکوماستی عبارت اند از :

درمان ژنیکوماستی با دارو : چنانچه این عارضه در مدت زمان کوتاهی ایجاد شده باشد درمان از طریق دارو پیشنهاد می شود . در این حالت فرد می تواند با مصرف برخی دارو ها ژنیکوماستی را درمان کند . لازم به ذکر است درمان دارویی برای ژنیکوماستی ای که علت آن تغییرات هورمونی باشد موثر خواهد بود نه ژنیکوماستی ناشی از تجمع چربی دربافت سینه ؛ در این صورت فرد باید ازجراحی لیپوماتیکو یا لیپوساکشن جهت خارج کردن چربی استفاده کند .

دارو هایی که برای درمان ژنیکوماستی توصیه می شوند به شرح زیر است :

درمان ژنیکوماستی با جراحی : در لیپوساکشن یا لیپوماتیک ، مایع بی حسی به بافت تزریق می شود و از طریق یک شکاف کوچک که در ناحیه سینه ایجاد شده است ، کانولا ( یک لوله نازک تو خالی ) وارد می شود . پس از وارد کردن کانولا ، کانولا به عقب و جلو حرکت داده می شود که این عمل کنترل شده سبب سست شدن چربی های اضافی ناحیه سینه شده و به وسیله فرآیند ساکشن تمامی چربی ها از سینه تخلیه می شوند .

اگر ژنیکوماستی به علت تجمع چربی ها ایجاد شده باشد و همچنین اگر فرآیند رشد سینه ها در فرد کامل شده باشد ، می توان لیپوساکشن را یکی از بهترین راه ها برای رفع مشکل ظاهری سینه و همچنین درمان ژنیکوماستی در نظر گرفت .

نوبت دهی دکتر حکیمیان

جراحی ژنیکوماستی برای چه افرادی مناسب است ؟

  1. علی رغم دنبال کردن‌ سایر اقدامات درمانی ، تغییری در سایز سینه های خود احساس نکرده اند
  2. از لحاظ بدنی سالم هستند
  3. دخانیات و یا سایر مواد اعتیاد آور مصرف نمی کنند
  4. انتظارات واقع بینانه و ‌مثبتی از نتیجه جراحی دارند
  5. وزن‌ بدنی ایده آل و ‌متعادلی دارند
  6. رشد سینه های شان کامل شده است
  7. از بزرگ‌ بودن سینه هایشان خجالت می کشند

نتیجه جراحی ژنیکوماستی

بلافاصله بعد از جراحی ، نتایج مشهود می باشند . به مرور زمان ، از شدت التهاب کاسته و بخیه ها محو می شوند و میزان رضایت بیمار از نتیجه جراحی بیشتر خواهد شد . به عبارتی می توان گفت بعد از گذشت سه تا شش ماه ، نتایج این جراحی کاملا مشخص خواهند شد .

امروزه ماموپلاستی یا جراحی ترمیمی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، همچنین دستگاه های مجهز و مدرن انجام می‌شود. این جراحی به منظور ایجاد زیبایی و ترمیم معایب پستان صورت می‌گیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :منمدکاظمی [ 1401-11-19 ]
سلام میخاستم بپرسم اگه ژنیکوماستی عمل نکنیم مشگلی پیش نمیاد بعدا ؟

فواد هاشمی [ 1401-11-01 ]
سلام آقا من مربی باشگاه هستم قبل من جنکوماستیا داشتم خیلی هورمون استفاده کردم بعد جنکوماستیا شدم رفتم عمل کردم اما چند وقت بعد دوباره پیدا شد میخواهم معلومات دهید حال هم یک سینه درد داره خیلی خفیف ممنونم

مهرداد کریمی [ 1401-09-01 ]
لطفا هزینه ی عمل ژنیکو ماستی رو بگید و اینکه دوره درمانش چقدر زمان میبره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نمونه برداری از پستان به چه دلیلی انجام می شود؟نمونه برداری از پستان به چه دلیلی انجام می شود؟

یکی از راه هایی که به تشخیص قطعی نوع توده های پستان کمک می کند، نمونه برداری یا بیوپسی است. در ادامه این مقاله به بررسی کامل تر دلایل نمونه برداری از پستان می پردازیم. ... ادامه مطلب

علت بزرگ شدن سينه مردان و راه های درمان آنعلت بزرگ شدن سينه مردان و راه های درمان آن

بزرگی سینه در آقایان اصطلاحا ژنیکوماستی نامیده میشود و از تکثیر خوش خیم سلول های این عضو بدن ایجاد میشود . این حالت در دوران نوزادی بسیار شایع است ولی در دوران بلوغ و دهه پنج و ششم عمر نیز دیده میشود . گاهی علت این حالت تجمع بافت چربی است که به آن ژنیکوماستی کاذب گفته میشود ... ادامه مطلب

پروتز سینه از چه جنسی است؟پروتز سینه از چه جنسی است؟

لایه خارجی تمام پروتز ها، از جنس سیلیکون می باشد و داخل این پروتز ها، توسط مواد مختلفی مانند، آب نمک و یا ژل سیلیکون خالص پر شده است. در گذشته پروتز پرشده از اب نمک و یا ژل سیلیکون پر شده را فقط برای جراحی پروتز سینه استفاده می کردند، اما در حال حاظر ژل سیلیکون منسجم بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد ... ادامه مطلب

ماموپلاستی و رفع افتادگی سینهماموپلاستی و رفع افتادگی سینه

ماموپلاستی به معنای جراحی زیبایی سینه می باشد و از جراحی های زیبایی پر طرفدار در میان خانم ها به شمار می آید . این روش در حال حاضر به عنوان بهترین انتخاب برای تغییر سایز سینه‌ ها محسوب می‌ شود . در این مقاله به بررسی دقیق تر ماموپلاستی و رفع افتادگی سینه ها می پردازیم . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین