کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / جراحی همزمان لیفت و پروتز پستان چیست؟

جراحی همزمان لیفت و پروتز پستان چیست؟

سینه ها به دلیل نقش اساسی شان در داشتن اندامی زیبا و متعادل، همواره مورد توجه بانوان بوده است. معمولاً بانوان به دنبال راهکارهایی برای داشتن سینه های بزرگ، سفت و خوش فرم هستند. یکی از این راهکارها عمل همزمان لیفت و پروتز پستان است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیفت و پروتز سینه چیست؟

بارداری متعدد، کاهش وزن، افزایش سن و حتی وراثت می تواند منجر به افتادگی و شل شدن سینه ها شود. لیفت سینه یا ماستوپکسی یکی از راهکارهای این معضل می باشد. در این عمل پوست اضافی سینه برداشته شده و با کشیدن بافت‌های مجاور آن سینه به بالا کشیده می شود. عمل لیفت سینه علاوه بر بالا کشیدن سینه ها باعث گردتر شدن سینه ها، بالا بردن نوک پستان و کاهش اندازه هاله اطراف نوک سینه نیز میشود.

عمل لیفت همراه با پروتز سینه یکی از روشهای افزایش حجم، بالا بردن و خوش فرم نمودن سینه است. این جراحی توسط دکتر سید محمدرضا حکیمیان در اصفهان قابل انجام است. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36294896 - 031 تماس حاصل فرمایید.

تفاوت لیفت و پروتز سینه چیست؟

ممکن است این سوءبرداشت پیش بیاید که پروتز سینه معضل افتادگی سینه را نیز حل می‌کند. هرچند که پروتز سینه تا حدی باعث بهبود افتادگی سینه می شود؛ اما این فقط درجات کم افتادگی را در بر می‌گیرد و برای درجات شدید افتادگی پروتز سینه راهگشا نیست. همچنین این را هم باید در نظر داشت که لیفت سینه باعث حجیم شدن سینه و افزایش سایز سوتین نمی‌شود. برای اینکه هم افتادگی سینه ها را چاره کنید و هم حجم سینه های خود را افزایش دهید می‌توانید عمل همزمان لیفت و پروتز سینه را انجام دهید.

مزایای لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان چیست؟

علاوه بر صرفه جویی در هزینه و وقت و کوتاه تر شدن دوران نقاهت، عمل همزمان لیفت و پروتز سینه این مزیت را نیز دارد که از برش های ایجاد شده برای لیفت سینه می توان به منظور جایگذاری پروتزها نیز استفاده کرد. و این باعث می‌شود که برش دیگری ایجاد نشود.

جراحی پروتز سینه همزمان با لیفت مناسب چه کسانی است؟

شرایط جراحی لیفت و پروتز سینه همزمان چیست؟

افرادی واجد شرایط این عمل هستند که:

  1. سلامت عمومی داشته باشند.
  2. به لحاظ تغییرات وزنی به ثبات رسیده باشند.
  3. از ۱۴ روز قبل از عمل، از استعمال هرگونه دخانیات و سیگار اجتناب کرده باشند.
  4. بانوانی که شیر می دهند باید دست کم ۸ هفته بعد از شیردهی عمل را انجام دهند.

آیا پروتز سینه مانع شیردهی میشود؟

خیر. پروتز کاری با غدد شیری ندارد.

جراحی لیفت و پروتز سینه

تکنیک های جراحی

در تکنیک پروتز سینه، جراح متناسب با نیاز شما بین ایمپلنت های سیلیکون یا ایمپلنت های پرشده با سالین یکی را انتخاب می‌کند. در فرایند لیفت سینه نیز به منظور برداشتن پوستهای اضافی و کشیدن سینه ها، برش هایی ایجاد می شود. سه تکنیک جهت لیفت سینه وجود دارد که با سه برش همراه می باشد.

  1. برشی در طول برش طبیعی زیر سینه
  2. برشی در طول خط مرزی هاله و پوست سینه
  3. برشی عمودی از مرز پایینی هاله به سمت پایین

البته لازم به ذکر است که تمام الگوهای برش برای همه بیماران مناسب نمی باشد و انتخاب الگوی مناسب به عهده جراح می باشد.بیماران تحت بیهوشی عمومی جراحی می شوند. پس از جراحی جای بخیه و زخم های سینه با گاز پانسمان می‌شود و یک لوله ظریف و کوچک (سوند) نیز به بیمار وصل میشود تا خونابه وسایر مایعات خارج شود.

آیا بعد از جراحی جای زخم باقی می ماند؟

به منظور لیفت و پروتز در سینه برش هایی ایجاد می شود لذا به جا ماندن اسکار این برش ها اجتناب ناپذیر است؛ اما با رعایت دستورالعمل‌های پس از جراحی میتوان جای زخم ها را تا حد نامحسوسی کاهش داد. همچنین با گذر زمان این اسکارها به مرور محو شده تا جایی که اصلا به چشم نمی آیند.

نوبت دهی

نتایج جراحی همزمان لیفت و پروتز سینه

بلافاصله بعد از جراحی شاهد تورم و خطوط برش‌ها هستیم که به مرور از بین می رود. میزان رضایت افراد پس از گذراندن دوره نقاهت و بعد از گذشت ۶ ماه رو به فزونی می گذارد. لازم به ذکر است که نتایج لیفت و پروتز سینه طولانی مدت است و بعد از یک سال به خوبی این تغییرات آشکار می شود. با اتخاذ سبک زندگی سالم و حفظ وزن متعادل فرم جدید سینه به مدت طولانی تری باقی می‌ماند.

دوران نقاهت بعد از لیفت و پروتز سینه

اینستاگرام دکتر حکیمیان

مراقبت های بعد از عمل لیفت و پروتز سینه

سرطان پستان یکی از بیماری هایی است که در صورت تشخیص به موقع و زودهنگام، می‌توان از عوارض وخیم و مرگ بیمار جلوگیری نمود. گاهی برای درمان یا پیشگیری از سرایت این بیماری به بخشهای دیگر بدن، به تشخیص پزشک متخصص انجام جراحی سرطان پستان الزامی است.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بررسی علائم و روشهای درمان ماستیت گرانولوماتوز سینهبررسی علائم و روشهای درمان ماستیت گرانولوماتوز سینه

ماستیت گرانولوماتوز یک بیماری التهابی پستان و نادر است و به عنوان یک توده سینه در حال بزرگ شدن ظاهر می شود و تا حدی علائم سرطان سینه را تقلید می کند. ... ادامه مطلب

لیپوساکشن سینه چیست و برای چه افرادی مناسب است؟لیپوساکشن سینه چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

یکی از راه های کاهش حجم سینه ها، عمل لیپوساکشن سینه است که راه حلی مطمئن و اثربخش برای لاغری، فرم دهی و کشیدن چربی سینه ها است ... ادامه مطلب

آیا ورزش کردن بر سرطان سینه تاثیر گذار است ؟آیا ورزش کردن بر سرطان سینه تاثیر گذار است ؟

داشتن زندگی پرتحرک و فعال، علاوه بر اینکه میتواند خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی، فشار خون بالا، دیابت و پوکی استخوان را کاهش دهد، میتواند خطر ابتلا به انواع سرطان به ویژه سرطان پستان، روده بزرگ و رحم را نیز کم کند ... ادامه مطلب

تخلیه پستان در چه مواردی انجام می شود؟تخلیه پستان در چه مواردی انجام می شود؟

ماستکتومی یا همان جراحی تخلیه پستان، یک روش برای درمان سرطان سینه است که از طریق آن یک بخش یا کل بافت پستان برداشته می شود. حتی در برخی از موارد بافت های مجاور را نیز تخلیه می کنند.در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر موارد تخلیه پستان می پردازیم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین