کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی سرطان پستان / عمل جراحی ترمیمی یا بازسازی پستان چیست؟

عمل جراحی ترمیمی یا بازسازی پستان چیست؟

هنگامی که سلول های سینه سرطانی بشوند و بتوانند که از پستان به بخش های دیگر بدن رفته و به آن بخش هجوم ببرند؛ و سبب سرطانی شدن آن منطقه نیز بشوند، می گوییم تومور پستان از نوع بدخیم می باشد. برای درمان این گروه تومورهای پستان روش های درمانی متفاوتی وجود دارد که می توان به جراحی، پرتودرمانی ، شیمی درمانی ، هورمون درمانی و درمان بیولوژیک اشاره کرد. در کشورهای پیشرفته، بیماران مبتلا به سرطان حداقل 5 سال زندگی می کنند و ادامه حیات آن ها به درمانی که دریافت می کنند بستگی دارد. در ادامه این مقاله به بررسی جراحی تومورهای بدخیم پستان با حفظ زیبایی می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

با توجه به خصوصیات سرطان پستان و همچنین سابقه پزشکی بیمار، ممکن است روش جراحی برای درمان این تومورها انتخاب شود. پزشک می تواند انواع جراحی با خصوصیات آن ها را برای بیمار ذکر کند و به او حق انتخاب بدهد.

دکتر سید محمد رضا حکیمیان فلوشیپ جراحی سرطان با دانش بالا و تجربه سالها کار در ارتباط با سرطان پستان قادر به تشخیص این بیماری بوده و آماده ارائه‌ خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند.
شماره تماس : 36294896 - 031

چه عواملی در انتخاب نوع جراحی تاثیرگذار می باشند؟

یک سری از عوامل می توانند در انتخاب نوع جراحی که برای درمان استفاده می شود تغییر ایجاد کنند. ما به برخی از این عوامل اشاره می کنیم:

تومورهای بدخیم پستان

جراحی توده سرطانی

این روش جراحی نام های دیگری نیز دارد، برای مثال جراحی برای حفظ پستان، لامپکتومی، کوادرانکتومی. ماستکتومی پارشیال به معنای برداشت بخشی از پستان است، درحالی که ماستکتومی سگمنتال به معنای برداشت بخشی از قطعه ای که دارای بخش سرطانی شده است، می باشد. در این روش بخشی که دارای تومور سرطانی است خارج شده و بقیه پستان باقی می ماند. تلاش بر این است که تا جایی که می شود بافت سالم را نگه دارند. اندازه بیش از حد توده می تواند مانع انجام این روش جراحی شود. این روش جراحی به دلیل باقی ماندن بافت سالم پستان در حفظ زیبایی پستان ها نقش بیش تری دارند. درمان سرطان به طوری که زیبایی پستان نیز حفظ شود سبب کاهش آسیب های روحی بیمار می شود.

عمل جراحی ترمیمی یا بازسازی پستان چیست؟

روش های متفاوتی برای بازسازی پستان وجود دارد؛ این روش ها میتوانند سبب ترمیم و بازسازی شکل پستان پس از دریافت جراحی ماستکتومی شوند. درصورتی که بیمار بخواهد پس از دریافت ماستکتومی زیبایی ظاهری پستان را افزایش دهد، می تواند از روش جراحی ترمیمی برای رسیدن به این خواسته استفاده کند. قبل از دریافت جراحی، پزشک با بیمار در مورد گزینه هایی که موجود است صحبت می کند و او را در جریان می گذارد. امکان بازسازی پستان در دو زمان موجود است، یکی همزمان با دریافت ماستکتومی و دیگری پس از دریافت آن و همراه با تاخیر.

اگرچه که در بازسازی پستان، شکل آن بازیابی می شود، اما معمولا احساسی که در پستان و نوک پستان وجود داشت، محدود می شود.

نوبت دهی دکتر حکیمیان

قرار دادن پروتز سینه پستان

درصورتی که پس از دریافت جراحی، پوست پستان بیمار باقی بماند؛ جراح می تواند با استفاده از پروتز پستان را بازسازی کند. یک سری از بیماران کاندیدهای خوبی برای این روش هستند بنابراین جراح می تواند بلافاصله بعد از جراحی، کاشت پروتز پستان را انجام دهد.

جراحی انکوپلاستی پستان

اینستاگرام دکتر حکیمیان

مزایای استفاده از انکوپلاستی

امروزه ماستوپکسی یا جراحی لیفت پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، همچنین دستگاه های مجهز و مدرن انجام می‌شود. این جراحی به منظور ایجاد زیبایی و بالا کشیدن سینه صورت می‌گیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای درمان رشد بیش از حد سینهروشهای درمان رشد بیش از حد سینه

ماکروماستی یا هیپروتروفی سینه ممکن است به دلایل زیادی به وجود آید. زمانی که سینه ها بیش از حد رشد کنند مشکلاتی برای بیمار به وجود می آید. ... ادامه مطلب

کدام توده های سینه خطرناک و سرطانی نیستند؟کدام توده های سینه خطرناک و سرطانی نیستند؟

یکی از شایع ترین و کشنده ترین سرطان ها در خانم ها سرطان سینه است . سرطان ها از یک توده شروع می شوند . بسیاری از خانم ها هنگام ماموگرافی یا معاینات خانگی با توده هایی مواجه می ‌شوند ... ادامه مطلب

جراحی بزرگ کردن سینه در ترنس هاجراحی بزرگ کردن سینه در ترنس ها

در افراد ترنس مانند زنانی که متقاضی بزرگ کردن سینه خود با پروتز هستند، جراحی پروتز سینه انجام می شود. ... ادامه مطلب

عوارض بعد از عمل سرطان سينهعوارض بعد از عمل سرطان سينه

هر روش جراحی سرطان سینه در کنار مزایای درمانی که دارد، طبیعتا دارای عوارضی هم می باشد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین