کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / ماموپلاستی و رفع افتادگی سینه

ماموپلاستی و رفع افتادگی سینه

بسیاری از زنان ، از بزرگی یا افتادگی سینه‌ های خود شکایت دارند . علت بروز چنین مشکلاتی را می‌ توان ژنتیک ، اضافه وزن ، بارداری و شیردهی و بسیاری موارد دیگر عنوان کرد . برای رفع چنین مشکلاتی می توان روش ماموپلاستی را پیشنهاد کرد . ماموپلاستی به معنای جراحی زیبایی سینه می باشد و از جراحی های زیبایی پر طرفدار در میان خانم ها به شمار می آید . این روش در حال حاضر به عنوان بهترین انتخاب برای تغییر سایز سینه‌ ها محسوب می‌ شود . در این مقاله به بررسی دقیق تر ماموپلاستی و رفع افتادگی سینه ها می پردازیم .

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع ماموپلاستی

چهار دسته کلی ماموپلاستی وجود دارد که روی پستان ها انجام می شود ؛ماموپلاستی افزایش دهنده،ماموپلاستی کاهنده، ماموپلاستی ترمیمی و لیفت پستان ( ماستوپکسی )

بنر دکتر حکیمیان

ماموپلاستی افزایشی

در جراحی ماموپلاستی افزایشی ، بزرگ نمودن سایز سینه ها و افزایش حجم سینه به کمک جاگذاری پروتز سینه صورت می پذیرد . ماموپلاستی افزایشی پستان با ایمپلنت انجام می شود که می تواند در زیر عضله سینه یا روی عضله سینه قرار گیرد . برش را می توان در زیر بغل ، آرئولا یا چین زیر سینه قرار داد . به طور کلی ، ماموپلاستی افزایشی پستان روشی کم تهاجمی است و شامل برش هایی هست که طول آنها فقط سه سانتی متر می باشد . برای جراحی هایی که برش در زیر بغل ایجاد می شود ، ممکن است از آندوسکوپ استفاده شود .

همچنین بخوانید: علائم سرطان سينه در مردان

ماموپلاستی کاهنده

هدف اصلی در ماموپلاستی کاهنده برداشتن بخشی از سینه و کاهش حجم سینه می باشد .در این جراحی ، چربی و بافت اضافی سینه توسط ایجاد برش هایی بر روی سینه برداشته می شود . این روش برای افرادی که سایز سینه هایشان بیش از اندازه بزرگ است مناسب می باشد . این افراد ممکن است در سنین بالاتر به مشکلاتی مانند درد شانه ها و قفسه سینه بر اثر وزن سینه ها دچار شوند . بنابراین عمل کاهش سایز سینه نه تنها برای زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد . بلکه می تواند درد های ناحیه کمر ، شانه ، سینه و دست ها را هم کاهش دهد .

ماموپلاستی و رفع افتادگی سینه

ماموپلاستی ترمیمی

جراحی بازسازی پستان ،اغلب در زنانی که تحت عملجراحی ماستکتومی ( روشی برای درمان سرطان )قرار می گیرند انجام می شود . بازسازی پستان می تواند در هر زمان پس از جراحی ماستکتومی انجام شود .این روش ، ظاهر ، کانتور و حجم پستان را به شکلی دلخواه بازسازی می کند . نوک پستان و آرئولا نیز از نو ساخته می شوند .البته وقتی عصب حسی یا غدد شیر و مجاری برداشته شده یا به طور قابل توجهی آسیب دیده باشند ، حس طبیعی پستان و عملکرد طبیعی پستان ، مانند شیردهی ، قابل بازسازی نیستند .

جراحی لیفت سینه ( ماستوپکسی )

به مرور زمان و با بالا رفتن سن ، از خاصیت الاستیسیته و کشسانی پوست کاسته می شود و شاهد شل شدگی و افتادگی سینه ها خواهیم بود . لیفت سینه یا همان ماستوپکسی ، از جمله جراحی هایی است که به کشیده شدن سینه ها به سمت بالا و جوانسازی بافت سینه کمک می کند .

جراحی لیفت سینه برای افرادی انجام می شود که :

  1. نوک سینه ها به سمت پایین باشد
  2. پوزیشن قرارگیری سینه ها یکی نباشد
  3. سینه فرم آویزانی پیدا کرده باشد
  4. کشیدگی در پوست سینه مشاهده شود

به طور کلی سه روش جراحی برای لیفت پستان وجود دارد :

  1. وایز پترن :این برش به شکل لنگر در اطراف سینه و زیر پستان ایجاد می شود .
  2. لجور (LeJeour ) :این برش دور آرئول و پایین آن ایجاد می شود .
  3. دونات یا پری آرئولار : این برش فقط در اطراف آرئولا ایجاد می شود .

اینستاگرام دکتر حکیمیان

اقدامات لازم قبل از جراحی ماموپلاستی

نوبت دهی

مراقبت های بعد از جراحی ماموپلاستی

پستان از بافت چربی و بافت غددی تشکیل شده است که توسط پوست احاطه شده اند و روی عضله جدار قفسه سینه قرار میگیرد. گاهی کمبود بافت سینه باعث سایز کوچک آن میشود که در بعضی از بانوان ممکن است احساس ناخوشایندی ایجاد کند. در این موارد بواسطه افزایش سایز سینه با پروتز پستان احساس اعتماد به نفس و رضایت بیشتری در فرد ایجاد میشود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نمونه برداری از پستان با سوزن ضخیم چه مزایای دارد؟نمونه برداری از پستان با سوزن ضخیم چه مزایای دارد؟

نمونه‌‌برداری با سوزن ضخیم ممکن است برای بررسی توده پستانی که در ماموگرافی یا سونوگرافی مشخص است و یا پزشک شما در حین معاینه بالینی پستان، احساس کرده است؛ استفاده شود. در این روش پزشک از یک سوزن ضخیم و توخالی برای برداشتن نمونه‌ از بافت توده پستان که بیشتر اوقات با هدایت سونوگرافی است؛ استفاده میکند ... ادامه مطلب

تاثیرات جراحی زیبایی پستان بر سرطان سینهتاثیرات جراحی زیبایی پستان بر سرطان سینه

افزایش زیبایی از جمله زیبایی پستان، می تواند سبب افزایش اعتماد به نفس افراد شود. سینه در زنان یک عضو مهم است که زیبایی قابل توجهی در اندام آن ها ایجاد می کند؛ اهمیت این موضوع آنقدر زیاد است که تعداد جراحی های زیبایی پستان صعودی است. ... ادامه مطلب

گالاکتوسل چیست؟گالاکتوسل چیست؟

گالاکتوسل نوعی تومور کیستیک حاوی شیر یا ماده شیری رنگ است که معمولا در غده پستانی قرار گرفته است. گالاکتوسل نوعی تومور خوش خیم می باشد و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد . در این مقاله به بررسی دقیق تر گالاکتوسل می پردازیم . ... ادامه مطلب

چگونگی کوچک کردن سینه با جراحیچگونگی کوچک کردن سینه با جراحی

بزرگ بودن سینه ها در برخی از زنان می تواند سبب بروز یک سری از مشکلات روحی و یا بهداشتی شود. این سایز بزرگ می تواند درد و ناراحتی فیزیکی برای بیمار ایجاد کند.افرادی که از این شرایط رنج می برند، می توانند به کمک یک عمل جراحی به نام ماموپلاستی کاهشی، سایز سینه ها را متناسب با سایز بدن خود تغییر دهند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین