کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب و مقالات / کدام تغییرات پستان ها طبیعی و کدام خطرناک هستند؟

کدام تغییرات پستان ها طبیعی و کدام خطرناک هستند؟

بافت پستان و همچنین ظاهر آن ممکن است با گذر زمان دچار تغییرات شوند . مشاهده چنین تغییراتی در پستان ممکن است فرد را نگران کرده و باعث شود که فرد با فکر ابتلا به سرطان سینه به پزشک مراجعه کند . در بسیاری از موارد ، این تغییرات پستان طبیعی بوده و هیچ گونه خطری برای فرد ندارند . اما در برخی موارد تغییرات جدی بوده و به توجه و بررسی توسط پزشک نیاز دارند . بنابراین آگاهی و شناخت تغییرات طبیعی پستان و تشخیص آن در برابر تغییرات خطرناک برای خانم ها بسیار مهم می باشد . در این مقاله به بررسی تغییرات طبیعی و همچنین تغییرات خطرناک پستان می پردازیم .

آنچه در این مطلب میخوانید

همچنین بخوانید: علائم سرطان سينه

تغییرات طبیعی پستان

بنر دکتر حکیمیان

تغییرات پستان

تغییرات طبیعی پستان در دوران قاعدگی

  1. حساسیت پستان ها : تغییرات هورمون‌ ها قبل از قاعدگی ، منجر به تورم و حساسیت پستان ها می‌ شوند .
  2. درد پستان ها : درد سینه‌ در دوران قاعدگی ، می‌ تواند شدت‌ های متفاوتی داشته باشد . علائم معمولا قبل از شروع پریود از شدت بیشتری برخوردار اند و با شروع پریود از میزان آن کاسته می‌ شود .
  3. افزایش حجم و تورم پستان ها
نوبت دهی

تغییرات خطرناک پستان

در مواردی که ترشح از هر دو پستان باشد ، احتمالا مشکل هورمونی است . مشکل متعارف بیشتر خانم ها سطوح بالای پرولاکتین است که به خاطر دارو هایی که مصرف می کنند پیش می آید یا به علت داشتن تیروئید کم کار ، اتساع مجاری شیر در پستان ، یا در بدترین حالت تومور مخاطی ، چنین حالتی رخ می دهد .

ترشحات پستان در صورتیکه خونی باشد یا فقط از یک پستان ترشح شود و همچنین با تغییراتی در پوست پستان همراه باشد ، نیاز به توجه جدی دارند .

اینستاگرام دکتر حکیمیان

بانوانی که تحت عمل ماستکتومی قرار گرفته اند می توانند برای بازسازی پستان تحت جراحی قرار بگیرند. در این عمل از ایمپلنت پستان یا بافت زیر شکم استفاده می شود و همزمان با جراحی ماستکتومی یا در زمان دیگری انجام می شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حسینی [ 1402-12-18 ]
52ساله ام وچهارم بهمن ماه پریود شدم اما این ماه هنوز پریود نشده ام ودر روی نوک سینه ی چپم احساس درد وسوزش میکنم درضمن سینه چپم نسبت به سینه راستم بر آمده تراست وهمین موضوع کمی نگرانم کرده ودرضمن لازم به ذکراست که تا به حال پریودی ماهانه ام مرتب بوده است لطفآ نظرتون رو بفرمایید واینکه جای نگرانی هست یانه ؟

ریحانه [ 1402-08-07 ]
علت اینکه سینه سمت راستم سفت هست و حالت توده داره داخلش وکوچک تر از راستیه هست و اینکه تحریک هم نمیشه چیه؟

مریما [ 1402-02-26 ]
سلام خدمت شما.من مریم هستم و 38سالمه مدت بسیار زیادیه که در اطراف نوک سینه یعنی درست در محل تیرگی قسمت سرسینه دانه هایی در هر دو سینه بوجود امد که در ابتدا فکرمیکردم جوش بود و اعتراف میکنم که خودم هم با این دانه ها دست میزدم و الان مدتهاست اونقدر بزرگ شدند که وقتی فشارشون میدهم ترشح یا یه چیزی مثل مواد سفید رنگ از این دانه ها خارج میشود و احساس میکنم روزبروزبیشتر شده و نگرانم کرده.این مطلب روهم بگم که دیگه برام یک عادت شده و حتی اگر مثلا سه یا چهار روز فشارشون ندم موادبیشتری ازشون خارج میشه.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مقایسه ی افزایش سایز سینه با جراحی و تزریق ژل به سینهمقایسه ی افزایش سایز سینه با جراحی و تزریق ژل به سینه

لیفت سینه از مهم ترین جراحی هایی است که این روز ها از سوی بسیاری از زنان انجام می شود. لیفت سینه در واقع جراحی ای است که در طی آن سینه زنان بالا کشیده شده و فرم دهی برای سینه انجام می شود. در ادامه این بخش به روش های افزایش سایز سینه و فرم دهی سینه پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

ورزش های مخصوص لنف ادم و ورم دست بعد از سرطان پستانورزش های مخصوص لنف ادم و ورم دست بعد از سرطان پستان

انجام ورزش، با افزایش دامنه حرکتی ناحیه شانه و بازو به محض بهبود ناحیه جراحی، احتمال ادم لنفاوی را کاهش میدهد و بیماران میتوانند به فعالیتهای طبیعی بازگردند. به طور کلی ورزش باعث بهبود قدرت عضلانی، عملکرد قلبی ـ عروقی، مسائل روانی و ظرفیت عملکردی فرد میشود. ... ادامه مطلب

بزرگ یا کوچک کردن سایز سینه با ماموپلاستیبزرگ یا کوچک کردن سایز سینه با ماموپلاستی

ماموپلاستی ، در حقیقت به معنای جراحی زیبایی سینه ( بزرگ یا کوچک کردن سایز سینه ) است ، اما معمولا جراحی کوچک کردن سینه به عنوان ماموپلاستی شناخته می شود . امروزه ماموپلاستی جزو جراحی های زیبایی پر طرفدار در میان خانم ها به شمار می رود ... ادامه مطلب

جراحی بزرگ کردن سینه در ترنس هاجراحی بزرگ کردن سینه در ترنس ها

در افراد ترنس مانند زنانی که متقاضی بزرگ کردن سینه خود با پروتز هستند، جراحی پروتز سینه انجام می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین