کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / مقایسه بزرگ کردن پستان با پروتز پستان و تزریق چربی

مقایسه بزرگ کردن پستان با پروتز پستان و تزریق چربی

بزرگ کردن سینه و فرم دهی سینه هااز جمله اقدامات زیبایی است که این روز ها علاقه مندان و طرفداران زیادی پیدا کرده است . اما در طول دوره های مختلف ، روش های مختلفی برای این اقدام یعنی حجیم ساختن سینه ها ، به کار گرفته شده است . دو روش پروتز سینه و تزریق چربی به سینه ، نسبت به سایر روش ها بیشتر به کار برده می شوند . در این مقاله به مقایسه این دو روش می پردازیم .

آنچه در این مطلب میخوانید

بزرگ کردن سینه ها با تزریق چربی

بنر دکتر حکیمیان

مزایای بزرگ کردن سینه با روش تزریق چربی

تزریق چربی به سینه مزایایی همچون موارد زیر دارد :

  1. بزرگ و خوش فرم کردن سینه ها
  2. قرینه کردن سینه های نامتقارن
  3. طبیعی بودن شکل سینه
  4. بافت چربی با گذشت زمان سفت نمی شود
  5. امکان سوراخ شدن یا خالی شدن بافت چربی تزریق شده وجود ندارد
  6. همچنین چون عمل جراحی بزرگ کردن سینه با چربی با استفاده از بافت بدن خود بیمار انجام می شود احتمال مشاهده عکس العمل نسبت به آن وجود ندارد
فرم دهی سینه

معایب بزرگ کردن سینه با روش تزریق چربی

  1. چون چربی بر خلاف پروتز های سینه شکل خاصی ندارد برای شکل دهی به پوست سینه محدودیت ایجاد می کند
  2. ممکن است چربی تزریق شده توسط بدن جذب شود و در صورت جذب زیاد و پایین آمدن کیفیت نیاز به تزریق مجدد خواهد بود

اینستاگرام دکتر حکیمیان

بزرگ کردن سینه ها با استفاده از پروتز

در این روش پزشک با استفاده از پروتز ها به حجیم سازی و بزرگ کردن سینه ها می پردازد .

پروتز ها انواع مختلفی دارند که بسته به شرایط فرد و با توجه به صلاح دید جراح سینه می توانند یکی از انها را مورد استفاده قرار دهند :

به طور معمول ، سه نوع مختلف پروتز سینه وجود دارد : پروتز های سالینی ، پروتز های سیلیکونی و پروتزهای ترکیبی

  1. پروتزهای سالینی (آب نمکی) : پروتز های پستان سالینی گرد هستند و با آب‌ نمک استریل یا سالین پر شده‌ اند . جداره پروتز های سالینی ، سیلیکونی و غیرقابل نفوذ هستند ، از پروتز‌ های سیلیکونی سفت‌ تر هستند ، در صورتی که پاره‌ شوند تخت و صاف می‌ شوند و مایع درون آنها طی فرایندی طبیعی جذب بدن می‌ شود . این مایع به‌ طور طبیعی در بدن وجود دارد ، بنابراین نشت آن مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌ کند .
  2. پروتزهای سیلیکونی : پروتز های سیلیکونی همان طور که از اسمشان پیداست از ترکیب های مختلف سیلیکون ساخته شده‌ اند و شبیه ژل چسبنده هستند . این پروتز ها شباهت بیشتری با بافت پستان دارند و به همین دلیل به‌نظر می‌ رسد که انتخاب نخست خانم‌ ها برای پروتز سینه ، پروتز های سیلیکونی باشند . علاوه بر این در صورت صدمه دیدن ، این پروتزها از بین نمی‌ روند و ژل‌ های درون پروتز به فضای اطراف یا لایه‌ های دیگر پروتز وارد می‌ شوند .
  3. پروتز های ترکیبی : این پروتز ها دارای زمینه ای سیلیکونی و بخشی سالینی هستند .این پروتز ها برای افرادی مناسب است که تمایل به داشتن سینه های بزرگ دارند اما در ابتدا بافت پستان کافی ندارند .

نوبت دهی

عوارض پروتز سینه

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی بهتر است یا پروتز سینه ؟

هر دو روش به یک اندازه می تواند برای بهبود وضعیت جسمی و زیبایی سینه زنان کمک کننده باشد . اما زنان با توجه به شرایط باید یکی از روش ها را انتخاب کنند . البته انتخاب باید بر اساس راهنمایی ها و مشورت هایی که پزشک به آنان ارائه کرده است باشد .

روش تزریق چربی با توجه به اینکه بافت از بدن خود فرد برداشته می شود ممکن است عوارض کمتری را به دنبال داشته باشد همچنین زنانی به دلیل نبود چربی اضافی در بدن شان از روش پروتز سینه استفاده کردند اما به جهت کیفیت بالای پروتز ها و بهترین روند جراحی هیچ مشکلی برایشان رخ نداده است.

اگر با مشکل ژنیکوماستی یا بزرگی سینه در آقایان مواجه هستید؛ برای تشخیص قطعی و درمان این بیماری در اصفهان، می‌توانید به دکتر سید محمد رضا حکیمیان، فلوشیپ جراحی پستان مراجعه نمایید. برای هماهنگی با مطب ایشان و در یافت نوبت می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن 36294896 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زلیخا محمدی [ 1402-09-14 ]
با سلام و احترام من می خواهم سینه ام را بزرگ کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوامل خطرناک تغییر پذیری که بر بروز سرطان پستان موثر هستندعوامل خطرناک تغییر پذیری که بر بروز سرطان پستان موثر هستند

سرطان پستان هنگامی ایجاد می شود که DNA در سلول های پستان جهش یافته یا تغییر می یابد و عملکرد های خاصی که رشد و تقسیم سلولی را کنترل می کنند، غیر فعال ... ادامه مطلب

پروتز سینه از چه جنسی است؟پروتز سینه از چه جنسی است؟

لایه خارجی تمام پروتز ها، از جنس سیلیکون می باشد و داخل این پروتز ها، توسط مواد مختلفی مانند، آب نمک و یا ژل سیلیکون خالص پر شده است. در گذشته پروتز پرشده از اب نمک و یا ژل سیلیکون پر شده را فقط برای جراحی پروتز سینه استفاده می کردند، اما در حال حاظر ژل سیلیکون منسجم بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد ... ادامه مطلب

بهترین تکنیک عمل کوچک کردن سینه در آقایانبهترین تکنیک عمل کوچک کردن سینه در آقایان

ژنیکوماستی یا بزرگ شدن پستان در مردان، رشد غیرطبیعی غدد پستانی به دلیل عدم تعادل هورمون های استروژن و تستوسترون است. ... ادامه مطلب

بیماریهای خوش خیم و بدخیم پستان کدامند؟بیماریهای خوش خیم و بدخیم پستان کدامند؟

پستان مانند دیگر اندام های بدن انسان می تواند به بیماری مبتلا شود. بیماری های پستان را می توان به دو گروه خوش خیم و بدخیم تقسیم کرد. در ادامه این مقاله به بررسی کامل تر و دقیق تر انواع بیماری های پستان می پردازیم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین