کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب سرطان پستان / توصیه های غذایی برای سرطان سینه

توصیه های غذایی برای سرطان سینه

تغذیه نقشی بسیار مهم و اساسی در برخورداری از زندگی سالم ، پیشگیری از بیماری ها و چگونگی مبارزه ی بدن با آنها ایفا میکند بطوریکه بیش از یک سوم سرطان ها به عادات غذایی ما مرتبط میشوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

به طور کلی عواملی مثل مصرف غذا های پرکالری و چرب در عین کم تحرکی ، مصرف الکل و سیگار احتمال بروز انواع سرطان ها را افزایش میدهد و در مقابل یک رژیم سرشار از مواد مغذی و مفید شامل سبزیجات و فیبر ، محصولات لبنی کم چرب و غذا های گیاهی حاوی آنتی اکسیدان و غذاهای غنی از ویتامین D ، امگا 3 و دیگر ویتامین ها در جلوگیری از بروز سرطان و پیشرفت آن بسیار موثر است.

جراحی پستان

اهمیت رژیم غذایی متعادل در بیماران مبتلا به سرطان پستان

مواد غذایی که در ادامه مطلب به آنها اشاره می کنیم می توانند یک رژیم غذایی متناسب را شکل دهند که از پیشرفت سرطان سینه جلوگیری کنند.

همچنین بخوانید: علائم سرطان سينه در مردان

مواد غذايی مضر برای سرطان سينه:

الکل:

شواهد قوی وجود ارتباط مستقیم بین مصرف الکل و خطر ابتلا به سرطان سینه را تایید میکند، زیرا الکل با بالا بردن سطح استروژن ممکن است به DNA سلول آسیب برساند . همچنین مطالعات نشان میدهد زنانی که 3 بار در طی هفته از طریق نوشیدنی های الکی و غیره الکل وارد بدن خود میکنند 15 درصد ریسک پیشرفت سرطان سینه در بدن خود را افزایش میدهند و با هر نوشیدنی اضافی در روز، ریسک ابتلا تا حدود 10 درصد افزایش می یابد.

تغذیه و سرطان پستان

قند و شکر:

در سال 2016 مطالعه ای بر روی موشها انجام شد که نتایج آن محققان را بر این باور رساند که موش هایی که از رژیم غذایی غنی از قند تغذیه می کردند، بیشتر در معرض تومورهای غده پستان مشابه سرطان پستان در انسان بودند. علاوه بر این،با این سبک رژیم غذایی این تومورها بیشتر گسترش می یابند یا متاستاز می شوند.

نوبت دهی آنلاین

چربی:

رژیم های با چربی زیاد بطور کلی برای سلامتی مضر است. از بین انواع چربی ، چربی ترانس که بیشتر در غذا های فرآوری شده و سرخ شده مانند دونات ها، کراکر ها ، کلوچه ها یا شیرینی ها وجود دارد ،خطر ابتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان را افزایش میدهد، در مجموع به نظر می رسد ارتباطی بین چاق بودن و سرطان پستان وجود داشته باشد، البته این مسئله در خانم هایی که در سنین بعد از سن یائسگی هستند بیشتر مطرح است.

شایان ذکر است چربی های مفید گیاهی مانند تخم آفتاب گردان ، روغن زیتون ، کنجد و.. در صورتی که به حد نیاز در رژیم غذایی وجود داشته باشند و نه بیشتر، میتوانند ریسک ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهند.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

گوشت قرمز:

گوشت قرمز به دلیل دارا بودن چربی های اشباع میتواند در افزایش خطر سرطان پستان تاثیر گذار باشد، به خصوص اگر گوشت دردمای بالا سرخ شود چرا که ممکن است سموم خطرناکی را آزاد کند. علاوه بر این، گوشت های فرآوری شده و یخ زده، دارای چربی، نمک و مواد نگهدارنده زیادی هستند. این موارد همگی جزو مواد مضری هستند که ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان شوند. به طور کلی، به حداقل رساندن مصرف غذا های فراوری شده باید به عنوان یک اولویت در رژیم غذایی سالم مورد توجه قرار گیرد.

در پایان این نکته را باید در نظر گرفت که در سرطان پستان که یک عارضه ناشی از رشد سریع و غیر عادی سلول ها در پستان است، عوامل متعددی چون سن ، سابقه ی خانوادگی و جنسیت دخیل است و هیچ رژیم غذایی به طور قطعی نمیتواند باعث ایجاد یا جلوگیری کننده از بروز سرطان باشد اما انتخاب های سبک زندگی فرد که بخش مهمی از آن مربوط به انتخاب های غذایی وی میباشد، میتواند درخطر ابتلا به سرطان یا چگونگی زندگی فرد با این بیماری نقشی بسیار مهم ایفا کند.

امروزه ماموپلاستی یا جراحی ترمیمی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، همچنین دستگاه های مجهز و مدرن انجام می‌شود. این جراحی به منظور ایجاد زیبایی و ترمیم معایب پستان صورت می‌گیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :صدیقه عباسی [ 1401-06-15 ]
آیا مصرف کنجد برای کسانیکه به سرطان سینه مبتلا شده اند مضر است ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
شیردهی پس از جراحی ماموپلاستیشیردهی پس از جراحی ماموپلاستی

عمل جراحی مامو پلاستی میتواند برای موارد مختلفی از جمله اصلاح سایز و اندازه سینه با افتادگی پستان مورد استفاده قرار گیرد . در این جراحی قسمت هایی از بافت غدد و بافت چربی و پوست برداشته میشوند تا پزشک بتواند بافت پستان را به شکل دلخواه بیمار تغییر دهد ... ادامه مطلب

آیا طب مکمل و جایگزین در درمان سرطان پستان موثر است؟آیا طب مکمل و جایگزین در درمان سرطان پستان موثر است؟

منظور از طب مکمل، سایر روشهای درمانی، غیرپزشکی نوین است که به پیشگیری یا درمان بیماریها می‌پردازد. گاهی بیماران برای درمان سرطان به طب سنتی روی می‌آورند و دچار عواقب ناگوار می شنوند ... ادامه مطلب

آیا مردان هم به سرطان سینه دچار می شوند؟آیا مردان هم به سرطان سینه دچار می شوند؟

سرطان سینه به شرایطی گفته می شود که در طی آن بسیاری از سلول های طبیعی و مورد نیاز در بخش سینه به شکلی غیرعادی منتشر و تکثیر می شوند ... ادامه مطلب

بهترین تکنیک عمل کوچک کردن سینه در آقایانبهترین تکنیک عمل کوچک کردن سینه در آقایان

ژنیکوماستی یا بزرگ شدن پستان در مردان، رشد غیرطبیعی غدد پستانی به دلیل عدم تعادل هورمون های استروژن و تستوسترون است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین