کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب سرطان پستان / تاثیرات جراحی زیبایی پستان بر سرطان سینه

تاثیرات جراحی زیبایی پستان بر سرطان سینه

افزایش زیبایی از جمله زیبایی پستان، می تواند سبب افزایش اعتماد به نفس افراد شود. سینه در زنان یک عضو مهم است که زیبایی قابل توجهی در اندام آن ها ایجاد می کند؛ اهمیت این موضوع آنقدر زیاد است که تعداد جراحی های زیبایی پستان صعودی است. سه گروه جراحی زیبایی برای پستان انجام می شود که به طور کلی به آن ها ماموپلاستی می گویند.

آنچه در این مطلب میخوانید

شایع ترین این جراحی ها شامل افزایش سایز سینه، کاهش سایز سینه ، تزریق چربی به سینه ، لیفت سینه و بازسازی سینه می باشند. یکی از سوالاتی که ذهن داوطلبان این جراحی را درگیر کرده است، تاثیر داشتن یا نداشتن جراحی زیبایی پستان بر سرطان سینه می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی تاثیرات جراحی زیبایی پستان بر سرطان سینه به صورت کامل تر می پردازیم.

جراحی پستان

آیا ارتباط مشخصی میان سرطان سینه و جراحی های زیبایی وجود دارد؟

بنابر تحقیقاتی که توسط پزشکان و متخصصین این زمینه انجام شده است، هنوز ارتباط دقیقی میان جراحی زیبایی پستان و سرطان پستان کشف نشده است؛ اما پزشکان به این باور رسیده اند که ماموپلاستی کاهشی، ریسک ابتلا به سرطان سینه را می کاهد.

در ماموپلاستی کاهشی بافت سینه برداشته می شود، در نتیجه احتمال سرطانی شدن این بافت کاهش می یابد. در حقیقت، ارتباط میان جراحی زیبایی پستان با سرطان پستان، هنگامی مشخص می ‌شود که در افراد پرریسک، بافت سینه کاهش پیدا می کند. واضح است که با کاهش این بافت، ریسک بروز سرطان و رفتارهای سلولی پرخطر نیز کاهش می‌ یابد. در نتیجه می ‌توان ادعا کرد که تاثیر جراحی زیبایی پستان در ابتلا به سرطان، با کاهش ریسک ابتلا به سرطان، چندان غیرممکن نیست.

به عبارتی دیگر، جراحی ‌های زیبایی پستان، معمولا برای کم کردن حجم سینه‌ ها و کوچک تر کردن سایز آن ها صورت می گیرد که در این گروه از جراحی ‌ها، ریسک سرطان پستان نسبت به حجم حذف شده از پستان، کاهش می یابد؛ اما نمی توان این جراحی را معادل جراحی پیشگیرانه از سرطان سینه دانست.

 جراحی زیبایی پستان

بسیاری از پزشکان معتقدند که جراحی لیفت پستان هیچ تاثیری، در افزایش یا کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه ندارد. همچنین به کار بردن پروتزهای استاندارد، به هیچ وجه سبب افزایش خطر سرطان سینه نخواهد شد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که هیچ کدام از انواع جراحی‌ های زیبایی پستان، هیچ ارتباطی با کاهش و یا افزایش ریسک سرطان ندارند؛ اما توصیه می شود که افرادی که بالای 35 سال سن دارند، قبل از انجام جراحی، برای تشخیص ضایعات مشکوک به سرطان، آزمایش ماموگرافی انجام دهند و به صورت مرتب اقدامات غربالگری را پیگیری کنند.

آیا پروتز پستان سبب اختلال در تشخیص سرطان سینه می شود؟

مطالعات علمی نشان داده است که تشخیص سرطان سینه، در بیمارانی که دارای پروتز سینه می باشند، دچار تاخیر و اختلال نمی ‌شود. غالبا سایز توده سرطانی موجود در پستان این بیماران، در موقع تشخیص کوچک تر است؛ چرا که معاینه پستان در این افراد آسان تر است و همچنین این افراد نسبت به تغییرات پستان خود حساسیت بیش تری دارند.

نوبت دهی آنلاین

سرطان سینه چه علائم و نشانه هایی دارد؟

آگاه بودن نسبت به تغییرات پستان خود و شناختن نشانه ها و علائم سرطان سینه، بسیار اهمیت دارد.

رایج ترین علامت سرطان سینه، وجود توده جدید است. اگر این توده، یک توده سخت و بدون درد است که لبه های نامنظمی دارد، احتمال سرطانی بودن آن بیش تر است؛ اما توده های سرطانی پستان می توانند نرم یا گرد نیز باشند. این توده ها ممکن است دردناک نیز باشند. بهتر است هر نوع توده یا تغییرات پستان به وسیله متخصص بررسی شود.

این سرطان نشانه های دیگری نیز دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  1. متورم شدت تمام یا قسمتی از پستان
  2. سوراخ سوراخ شدن پوست که به آن پوست پرتقالی نیز می گویند
  3. بروز درد در پستان و یا نوک پستان
  4. تو رفتگی نوک پستان
  5. قرمزی، پوسته پوسته شدن یا ضخیم شدن نوک پستان یا پوست سینه
  6. وجود ترشحات از نوک پستان
  7. متورم شدن گره های لنفاوی

اینستاگرام دکتر حکیمیان

آیا امکان ترمیم سینه پس از سرطان پستان وجود دارد؟

امروزه به علت افزایش آگاهی خانم ها نسبت به سرطان سینه و تشخیص زودهنگام آن، غالبا بافت سینه حفظ نمی شود. ترمیم سینه یک نوع جراحی است، که به منظور شکل ‌دهی مجدد، برطرف کردن نواقص و بهبود ظاهر سینه در زنان، بعد از جراحی ماستکتومی یا برداشتن بافت پستان انجام می ‌شود. برخی از روش هایی که به این منظور انجام می شود، شامل موارد زیر می شوند:

امروزه ماموپلاستی یا جراحی ترمیمی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، همچنین دستگاه های مجهز و مدرن انجام می‌شود. این جراحی به منظور ایجاد زیبایی و ترمیم معایب پستان صورت می‌گیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درباره ماموپلاستی افزایشی و ریداکشن بیشتر بدانیددرباره ماموپلاستی افزایشی و ریداکشن بیشتر بدانید

ماموپلاستی محبوب ترین جراحی پلاستیک در بسیاری از کشورها است. طبق آمار، بیش از نیمی از زنان از سینه های خود ناراضی هستند و متمایل به عمل جراحی برای اصلاح آنها هستند. با ماموپلاستی می توانید سینه های خود را بزرگ کنید، اندازه آنها را کاهش دهید یا شکل آنها را تغییر دهید. ... ادامه مطلب

آیا مصرف قرص های ضد بارداری با سرطان پستان ارتباط دارد؟آیا مصرف قرص های ضد بارداری با سرطان پستان ارتباط دارد؟

قرص ‌های جلوگیری حاوی دو هورمون اصلی بدن است كه توسط تخمدان ‌ها ساخته می‌ شود، یعنی استروژن و پروژسترون. این دو هورمون به اشكال مختلفی ساخته می‌ شود و ... ادامه مطلب

بیماریهای خوش خیم و بدخیم پستان کدامند؟بیماریهای خوش خیم و بدخیم پستان کدامند؟

پستان مانند دیگر اندام های بدن انسان می تواند به بیماری مبتلا شود. بیماری های پستان را می توان به دو گروه خوش خیم و بدخیم تقسیم کرد. در ادامه این مقاله به بررسی کامل تر و دقیق تر انواع بیماری های پستان می پردازیم. ... ادامه مطلب

بیماری فیبروکیستیک پستان چیست؟بیماری فیبروکیستیک پستان چیست؟

یکی از بیماری هایی که آمار قابل توجهی از زنان را با خود درگیر کرده است؛ بیماری فیبروکیستیک پستان است . بیماری فیبروکیستیک پستان جزء آن دسته از بیماری هایی است که خطر چندانی برای سلامتی زنان ندارد اما می تواند زمینه ساز بروز عارضه هایی شود که این عوارض می‌توانند مشکل ساز می شوند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین