کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب سرطان پستان / تغییرات پوستی که نشانه سرطان سینه است؟

تغییرات پوستی که نشانه سرطان سینه است؟

سرطان پستان به نوعی سرطان گفته می شود که از تکثیر غیر طبیعی سلول های بافت سینه، یا متاستاز و انتقال سلول های سرطانی از طریق رگ های خونی و لنفاوی از دیگر اندام ها و نقاط سرطانی بدن ایجاد می شود. از جمله علائم آن می توان به خروج مایعات از نوک سینه، توده در پستان ، تغییرشکل ظاهری و فرورفتگی های کوچک پوستی و پوست قرمز و خشک اشاره کرد، که با مشاهده هرکدام از علائم باید سریعا به پزشک مراجعه نمود.

آنچه در این مطلب میخوانید

دراین بیماران، متاستاز، درد های استخوانی، تورم غدد لنفاوی و تنگی نفس یا زردی هم ممکن است دیده شود که دلیل این ها انتقال سلول های سرطانی است. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر تغیییرات پوست در سرطان پستان می پردازیم.

جراحی پستان

تغییرات در پوست سینه

پوست سینه دچار تغییراتی می شود که در صورت توجه به آن ها و مراجعه سریع به پزشک احتمال درمان و بهبودی خیلی بالاتر است. این تغییرات شامل فرورفتگی و یا کشیدگی پوست، تغییر ظاهر پوست و ایجاد حالتی مشابه پوست پرتقال و زخم های پوستی است. درابتدا به فرورفتگی و کشیدگی پوست می پردازیم. علت این تغییر درگیری نسوج اطراف توده است، که موجب کوتاه شدن رباط های نگه دارنده سینه می شود و در این حالت فرورفتگی هایی در سینه ایجاد می شود که ممکن است ثابت و مشخص باشد یا در حالات خاصی از معاینه پدیدار شود.

همچنین بخوانید: علائم سرطان سينه در مردان

لازم به ذکر است که کشیدگی پوست سینه الزاما به دلیل سرطان نیست و می تواند به دلیل توده های خوش خیم هم باشد. یکی دیگر از علائم پوستی، پوستی شبیه پوست پرتقال است که در صورت پدیدار شدن این علامت، متوجه وخامت شرایط بیمار می شویم و اگر این علائم همراه با گرمی و قرمزی و درد سینه باشد احتمال سرطان سینه التهابی داده می شود. گاهی تهاجم سلول های سرطانی می تواند موجب زخم در پوست شود، همچنین ممکن است عروق زیر جلدی در یک ناحیه خاص برامده شود که می تواند یک نشانه باشد.

تغییرات پوست در سرطان پستان

شباهت علائم پوستی سرطان به اگزما

آخرین علامت پوستی سرطان سینه ایجاد جوش و بثورات پوستی است که گاهی با خارش و سوزش همراه است و حالتی شبیه به اگزما ایجاد می کند. از همین جهت هرکدام از علائم را داشتید به پزشک مراجعه کنید که مطمئن شوید تغیییر حالت پوست به خاطر اگزما است یا سرطان سینه و در صورتی که اگزما باشد با مصرف قرص های ضد حساسیت، بثورات و خارش از بین می رود.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

سرطان سینه در مردان

علائم سرطان در مردان ممکن است مشابه خانم ها باشد بعلاوه علائم دیگری از جمله:

خود ازمایی شامل دو مرحله نگاه کردن و لمس کردن است. نگاه کردن چهار مرحله دارد:

در هرحالت هر گونه تغییرات ظاهری شامل عدم تقارن (درصورتی که از قبل هم بوده به دلیل بلوغ یا شیردهی است و مسئله مهمی نیست و مقدارکم عدم تقارن طبیعی است)، قرمزی، زخم پستان و خروج مایع یا پوسته پوسته شدن دیده شد به پزشک مراجعه کنید. برای لمس کردن از بند انتهایی سه انگشت وسط استفاده کنید و هیچ وقت پستان هارا میان انگشتان فشار ندهید زیرا احساس توده کاذب می دهد.

نوبت دهی

پیشگیری از سرطان سینه

کم پیش می آید که این بیماری مادرزادی باشد و بیشترمواقع با سبک زندگی سالم مثل کنترل وزن، ورزش کردن، عدم مصرف الکل، تست سرطان سینه و چک کردن سابقه سرطان سینه می توان پیشگیری کرد. ماموگرافی یکی از بهترین روش های تشخیصی است که توده را دو سال قبل از قابل لمس شدن و قبل از رشد تشخیص می دهد و از همین جهت در درمان زود هنگام و سریع بسیار کمک کننده است و برای زنان بالای چهل سال، سالی یکبار پیشنهاد می شود.

امروزه ماموپلاستی یا جراحی ترمیمی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، همچنین دستگاه های مجهز و مدرن انجام می‌شود. این جراحی به منظور ایجاد زیبایی و ترمیم معایب پستان صورت می‌گیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مقایسه بزرگ کردن پستان با پروتز پستان و تزریق چربیمقایسه بزرگ کردن پستان با پروتز پستان و تزریق چربی

بزرگ کردن سینه و فرم دهی سینه ها از جمله اقدامات زیبایی است که این روز ها علاقه مندان و طرفداران زیادی پیدا کرده است . روش های مختلفی برای این اقدام یعنی حجیم ساختن سینه ها ، به کار گرفته شده است . دو روش پروتز سینه و تزریق چربی به سینه ، نسبت به سایر روش ها بیشتر به کار برده می شوند. ... ادامه مطلب

دوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینهدوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه به مجموعه ای از جراحی های سینه اطلاق می شود که معمولا جراحان و فوق تخصصین سینه به منظور تغییر فرم، اندازه و حالت سینه ها انجام می ده ... ادامه مطلب

سندرم درد پس از جراحی سرطان پستانسندرم درد پس از جراحی سرطان پستان

بعد از جراحی سرطان پستان، بعضی از خانم ها درد عصبی یا نوروپاتی در دیواره قفس سینه، زیر بغل و بازوها دارند که با گذشت برطرف نمی شود. ... ادامه مطلب

انقباض کپسولی در پروتز سینه به چه شرایطی گفته میشود؟انقباض کپسولی در پروتز سینه به چه شرایطی گفته میشود؟

کپسول به اطراف سفت می شود و ایمپلنت را فشرده می کند. این وضعیت که انقباض کپسولی نامیده می شود، می تواند باعث درد مزمن و انحراف در شکل سینه شود . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین