کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریهای خوش خیم پستان / انواع کیست سینه در زنان و درمان آن

انواع کیست سینه در زنان و درمان آن

کیست سینه اصولا کیسه‌ هایی پر شده از مایع داخل سینه هستند ، که معمولا خوش خیم و غیر سرطانی هستند . گاهی تنها یک عدد از این کیست‌ ها تشکیل می‌ شود و گاهی هم تعداد زیادی از آنها فرد را درگیر می‌ کند و امکان تشکیل آنها در یکی از سینه‌ ها و یا حتی هر دو سینه وجود دارد .

آنچه در این مطلب میخوانید

این عارضه در زنان پیش از سن یائسگی ، یعنی بین سی و پنج تا پنجاه سالگی بسیار رایج است . اما از طرفی دیگر همه‌ زنان در همه‌ گروه‌ های سنی می‌ توانند به این مشکل دچار شوند . همچنین پس از یائسگی در زنانی که هورمون درمانی انجام می‌ دهند هم امکان رخداد کیست سینه وجود دارد . در این مقاله به بررسی انواع کیست سینه در زنان و درمان آن می پردازیم .

جراحی سینه

علائم كيست سينه

کیست سینه ممکن است در یک یا هر دو سینه مشاهده شود . علائم و نشانه های کیست سینه شامل موارد زیر است :

همچنین بخوانید: کیست پستان چیست

کیست سینه

انواع کیست های سینه

کیست های سینه به طور کلی می توانند ساده ، کمپلکس و یا چیزی بین ساده و کمپلکس باشند . برای تشخیص نوع کیست می توان از سونوگرافی استفاده کرد .

  1. کیست های ساده : این کیست‌ ها دیواره‌ های نازک ، قابل انعطاف و با شکل منظم دارند و کاملا پر از مایع هستند . امواج صوتی سونوگرافی به راحتی از آنها عبور می‌ کنند که نشان می دهد هیچ ناحیه منسجمی در کیست وجود ندارد . این کیست‌ ها هیچ خطری برای انسان ایجاد نمی‌ کنند و خوش خیم هستند .
  2. کیست های کمپلکس : این کیست‌ ها دیواره‌ های ضخیم با مرز های نامشخص و غیر متحد الشکل دارند و ممکن است در برخی از موارد منسجم و خالی از مایع باشند . نواحی منسجم این کیست‌ ها امواج صوتی سونوگرافی را از خود عبور نمی‌ دهند . پزشک ممکن است برای تشخیص خطرناک یا بی خطر بودن این کیست‌ ها از آسپراسیون با نیدل استفاده کند و در صورتی که مایع خارج شده حاوی خون یا مایعات غیر معمول باشد ، آزمایشات تکمیلی را به منظور تشخیص دقیق‌ تر تجویز کند .
  3. کیست های بین ساده و کمپلکس : این کیست ها بیشتر ویژگی های کیست های ساده را دارا می باشند . با این حال در برخی موارد قطعاتی منسجم در داخل کیست امواج صوتی را عبور نمی دهند . این کیست ها مانند کیست های کمپلکس دارای دیواره ضخیم یا نواحی منسجم مشخص نیستند .

نوبت دهی

درمان کیست های سینه

کیست های ساده پستان در صورتی که علائمی نداشته باشند نیازی به درمان ندارند . بسیاری از کیست ها بدون درمان و به مرور زمان از بین می روند . با این حال اگر کیست سینه از بین نرود ، اندازه آن بزرگ تر شود و علائم آن موجب آزار بیمار بشود ، اقدامات درمانی زیر انجام می شود :

اینستاگرام دکتر حکیمیان

کیست سینه و سرطان پستان

کیست سینه معمولا علائمی مشابه با کیست‌ های سرطانی دارد و بسیاری را نگران می‌ کند . بنابراین در صورت مشاهده‌ علائمی مانند درد و وجود توده‌ ای در بافت سینه ، نیاز است که حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید . توده های سرطانی معمولا سفت و از جنس بافت سینه هستند اما کیست‌ های فیبروستیک حاوی مایع می‌ باشند . خوشبختانه ابتلا به کیست سینه احتمال مبتلا شدن به سرطان سینه را افزایش نمی‌ دهد و بین این دو بیماری هیچ ارتباط و همبستگی مشاهده نشده است .

عمل لیفت همراه با پروتز سینه یکی از روشهای افزایش حجم، بالا بردن و خوش فرم نمودن سینه است. این جراحی توسط دکتر سید محمدرضا حکیمیان در اصفهان قابل انجام است. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36294896 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :حیدریان [ 1402-09-01 ]
کیست دارای دو سیپتاسیون چیه خطرناکه؟

فرشته [ 1401-11-27 ]
سلام من حدود شش ماه کیست ها ی فیبرو کیستک زیادی تو هردو سینه منه فقط یدونه بزرگ تو سینه سمت چپ به هیچ عنوان از بین نمیره بسیار نگرانم چیز بدی نباشه تورو خدا راهنمایی کنید

تندیس تنهایی [ 1401-10-21 ]
سلام ممنونم بابت اطلاعاتتون منم کیست پستان دارم تو هردوپستانم و همش فکرم درگیر بود الان دیگه خاطر جم شدم

سعیدر [ 1401-08-30 ]
مطالب خوب وآگاهانه ای بودند، اگرمیشوددرکناراینهاپزشکان معالج کننده روهم معرفی کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پاسخ به سولات رایج در مورد سرطان پستانپاسخ به سولات رایج در مورد سرطان پستان

افرادی هستند که به طور ژنتیکی مستعد ابتلا به سرطان پستان هستند. این افراد سوالات بی شماری دارند که در این مطلب به برخی از این پرسشهای بیشتر مطرح شده؛ پاسخ داده می‌شود ... ادامه مطلب

چه کسانی به پستان فیبروکیستیک مبتلا می شوند؟چه کسانی به پستان فیبروکیستیک مبتلا می شوند؟

پستان فیبروکیستیک یکی از بیماری های شایع در بانوان است که آمار قابل توجهی از بانوان را درگیر خود کرده است. بیماری پستان فیبروکیستیک اختلالی خوش خیم است. اغلب خطر چندانی برای سلامت بانوان ندارد؛ اما می تواند زمینه ساز عوارض بعدی شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی پستان فیبروکیستیک بپردازیم. ... ادامه مطلب

بهترین روش لاغری و کاهش سایز سینه ها چیست؟بهترین روش لاغری و کاهش سایز سینه ها چیست؟

در بین تمامی روش‌ های کاهش سایز سینه ها ، بهترین روش درمان بزرگی سینه، ماموپلاستی کاهشی یا عمل کوچک کردن سینه است. ... ادامه مطلب

علت بزرگ شدن سينه مردان و راه های درمان آنعلت بزرگ شدن سينه مردان و راه های درمان آن

بزرگی سینه در آقایان اصطلاحا ژنیکوماستی نامیده میشود و از تکثیر خوش خیم سلول های این عضو بدن ایجاد میشود . این حالت در دوران نوزادی بسیار شایع است ولی در دوران بلوغ و دهه پنج و ششم عمر نیز دیده میشود . گاهی علت این حالت تجمع بافت چربی است که به آن ژنیکوماستی کاذب گفته میشود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین