کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب سرطان پستان / نولی پاریته چیست و چه ارتباطی با سرطان پستان دارد؟

نولی پاریته چیست و چه ارتباطی با سرطان پستان دارد؟

سرطان پستان نوعی از سرطان است که عملکرد تقسیم سلولی در سلول های پستان را دچار اختلال می کند . سلول های سرطانی پستان در شخصی که مبتلا شده ، بدون کنترل و بیش از حدی که لازم است تکثیر می شوند . سرطان پستان انواع مختلفی دارد . نوع آن بستگی به این دارد که کدام نوع از سلول های پستان دچار این اختلال شده اند . این سرطان ممکن است از جاهای مختلفی در پستان آغاز شود . البته توده هایی که در پستان به وجود می آیند ، لزوما سرطانی نیستند .

آنچه در این مطلب میخوانید

گاهی این توده ها کیست های کوچک پر از مایع هستند و در بیشتر موارد به دلایل دیگری غیر از سرطان ایجاد می شوند . در این مطلب به بررسی ارتباط بین نولی پاریته و سرطان پستان می پردازیم .

جراحی پستان

نولی پاریته چیست؟

نولی پاریته اصطلاحی پزشکی است که برای توصیف خانمی که تا به حال بچه ای به دنیا نیاورده است به کار برده می شود . نولی پاریته لزوما به این معنی نیست که شخص تا به حال باردار نشده است بلکه شخصی که سقط جنین داشته ، مرده زایی داشته و یا حتی سقط انتخابی داشته هم جزو این دسته محسوب می شود . بنابراین نولی پاریته به شخصی گفته می شود که به هر دلیلی فرزند زنده ای را به دنیا نیاورده است .در مقابل پاریتی به شخصی گفته می شود که فرزند زنده ای را به دنیا آورده است .

نولی پاریته

نولی پاریته چه ارتباطی با سرطان پستان دارد؟

  1. پس از تحقیقات و مشاهدات انجام شده در طول سال ها ، این نتیجه حاصل شده است که زنان نولی پاریته ریسک بالاتری برای ابتلا به سرطان پستان دارند .
  2. بچه به دنیا آوردن به عنوان عاملی شناخته می شود که ریسک ابتلا به سرطان پستان را در زندگی پایین می آورد خصوصا برای زنانی که تا قبل از ۳۰ سالگی زایمان داشته باشند .
  3. بارداری ، ریسک ابتلا به سرطان پستان را با القای تغییرات پایدار در غدد شیری پایین می آورد ؛ این تغییرات باعث می شوند که پستان ها نسبت به فاکتور های کارسینوژنیک کمتر مستعد باشند .
  4. مشخص نیست که اثرات پاریتی تا چه حد مستقل از سایر عوامل خطر سرطان پستان هست .

اینستاگرام دکتر حکیمیان

تاثیر شیردهی بر سرطان پستان

شیردهی تاثیر فراوانی بر پیشگیری از سرطان سینه دارد . این تاثیر به دلیل تغییر عملکرد هورمون های داخلی خانم ها می باشد . با اینکه خانم های باردار نیز ممکن است در خطر سرطان پستان باشند اما شیردهی می تواند تاثیر زیادی در کاهش ریسک ابتلا به سرطان پستان داشته باشد . این حقیقت که خانم های شیرده کمتر در خطر سرطان پستان قرار می گیرند کاملا ثابت شده است و علل این موضوع به شرح زیر است :

نوبت دهی آنلاین دکتر حکیمیان

عوامل خطر سرطان پستان

اینها شامل عواملی می شوند که ریسک ابتلا به سرطان را در فرد افزایش می دهند . اما داشتن یک عامل خطر یا حتی بیشتر ، به معنای اطمینان از ابتلا به بیماری نیست . در حالی که شما نمی توانید برخی از ریسک فاکتور های سرطان پستان مانند سابقه خانوادگی و سن را تغییر دهید ، برخی از فاکتور های خطر وجود دارند که قابل کنترل می باشند . این عوامل خطر شامل مواردی مانند عادت ها و رفتار های شخصی مانند رژیم غذایی و فعالیت های بدنی می باشد . مواردی مانند تصمیم گیری در مورد فرزند آوری و مصرف دارو های هورمونی نیز در این زمینه اثرگذار است . عادت هایی مانند نوشیدن الکل ، اضافه وزن و چاق بودن ، نداشتن فعالیت های فیزیکی ، بچه دار نشدن تا قبل از 30 سالگی ، شیر ندادن و جلوگیری از بارداری ، هورمون تراپی بعد از یائسگی از فاکتور هایی هستند که می توانند منجر به این نوع سرطان شوند .

عمل لیفت همراه با پروتز سینه یکی از روشهای افزایش حجم، بالا بردن و خوش فرم نمودن سینه است. این جراحی توسط دکتر سید محمدرضا حکیمیان در اصفهان قابل انجام است. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36294896 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کارسینوم مجاری شیری درجا چیست؟کارسینوم مجاری شیری درجا چیست؟

کارسینوم مجرای شیری درجا (Ductal carcinoma in situ) وجود سلول های غیر طبیعی در داخل مجرای شیر پستان است و اولین شکل سرطان سینه در نظر گرفته می شود. ... ادامه مطلب

چرا جراحی ماموپلاستی بعد از عمل چاقی لازم است؟چرا جراحی ماموپلاستی بعد از عمل چاقی لازم است؟

وقتی جراحی کوچک کردن سینه انجام می شود مقدار مشخصی از بافت سینه شامل بافت غددی بافت چربی و پوست برداشته می شود . ... ادامه مطلب

آیا امکان جابه جایی پروتز سینه وجود دارد؟آیا امکان جابه جایی پروتز سینه وجود دارد؟

پروتز سینه یا شکل‌ دهی سینه روشی است که در آن یک سیلیکون یا ژل واجد شرایط از طریق برش ایجاد شده در اطراف سینه وارد بافت سینه می ‌شود. ... ادامه مطلب

مقایسه شیوع سرطان پستان با دیگر سرطان ها در زنانمقایسه شیوع سرطان پستان با دیگر سرطان ها در زنان

از هر ۸ زن، خطر ابتلای یک زن به سرطان سینه وجود دارد. تشخیص سرطان سینه در مراحل اولیه شانس بهبود را تا ۱۰۰ درصد افزایش می دهد. در این بخش به بررسی علائم سرطان پستان و مقایسه شیوع سرطان پستان با دیگر سرطان ها در زنان پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین