کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب سرطان پستان / اولین اقدام پس از تشخیص توده پستان بدون سابقه قبلی

اولین اقدام پس از تشخیص توده پستان بدون سابقه قبلی

اختلالاتی که اغلب در سینه ایجاد می شوند ، شامل توده هایی است که ممکن است خوش خیم یا بدخیم باشند . اما بیشتر این توده ها خطرناک نیستند و سرطانی نمی شوند . همچنین به درمانی خاصی نیاز ندارند . اما بیشتر خانم هایی که با لمس این توده ها در سینه خود به پزشک مراجعه می کنند حالتی مضطرب و نگران دارند و تصور می کنند این توده ها همگی سرطانی هستند و باید برای درمان سرطان سینه شیمی درمانی را آغاز کنند . در این مقاله به بررسی اقداماتی که پس از تشخیص توده پستان انجام می شوند می پردازیم .

جراح پستان

توده های سینه و انواع آن

توده پستان را می توان با یک روش معاینه دستی بعد از هر دوره قاعدگی تشخیص داد . با این حال ، برخی از علائم تشکیل توده در پستان مانند احساس درد در سینه قبل از قاعدگی و همچنین تورم و حساسیت سینه ها نیز وجود دارند .

تشکیل توده در سینه تنها با تغییرات مشاهده شده در سینه در طول سیکل قاعدگی و درد های کیستیک احساس می شود . اگرچه توده ای که در پستان مشاهده می شود لزوما نشانه سرطان نیست ، اما لازم است برای تشخیص زودهنگام و درمان زودهنگام با پزشک مشورت کنید .

تشخیص توده پستان

در ادامه به معرفی برخی از انواع توده های سینه می پردازیم :

نوبت دهی آنلاین

اولین اقدام پس از تشخیص توده پستان بدون سابقه قبلی

خانمی که با مشکل احساس و لمس توده در سینه به جراح و متخصص زنان مراجعه می کند ، در ابتدا توسط پزشک معاینه پستان انجام می شود . لمس توده و بررسی سایر علائم در سینه ، اطلاعات مفیدی در مورد احتمال خوش خیم و یا بدخیم بودن توده در اختیار پزشک قرار می دهد . جهت تشخیص دقیق تر ماهیت و نوع توده ، قدم بعدی ، انجام تصویربرداری مانند سونوگرافی پستان و یا ماموگرافی است . در واقع سونوگرافی و ماموگرافی ، دقیق ترین و بهترین روش تشخیص نوع توده پستان هستند . گاهی بیوپسی و یا نمونه برداری از توده و بررسی پاتولوژیک جهت تایید تشخیص لازم می شود .

اینستاگرام دکتر حکیمیان

امروزه ماموپلاستی یا جراحی ترمیمی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، همچنین دستگاه های مجهز و مدرن انجام می‌شود. این جراحی به منظور ایجاد زیبایی و ترمیم معایب پستان صورت می‌گیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوامل خطرساز برای سرطان پستانعوامل خطرساز برای سرطان پستان

در ابتلا به سرطان پستان، عواملی مانند سن، جنسیت، ژنتیک، وزن، قد، سن قاعدگی و یائسگی، سقط جنین و غیره دخیل هستند که در این مقاله به آنها می‌پردازیم ... ادامه مطلب

توصیه های غذایی برای سرطان سینهتوصیه های غذایی برای سرطان سینه

تغذیه نقشی بسیار مهم و اساسی در برخورداری از زندگی سالم ، پیشگیری از بیماری ها و چگونگی مبارزه ی بدن با آنها ایفا میکند بطوریکه بیش از یک سوم سرطان ها به عادات غذایی ما مرتبط میشوند. مواد غذایی که در ادامه مطلب به آنها اشاره می کنیم می توانند از پیشرفت سرطان سینه جلوگیری کنند. ... ادامه مطلب

جراحی لیفت سینه چه مراحلی دارد؟جراحی لیفت سینه چه مراحلی دارد؟

لیفت سینه روشی جدید و مطمئن برای برگرداندن شکل طبیعی سینه‌ ها است که به روش‌ های مختلفی قابل انجام است . در این مقاله به بررسی دقیق تر عمل لیفت یا بالا کشیدن پستان می پردازیم . ... ادامه مطلب

جراحی بزرگ کردن سینه در ترنس هاجراحی بزرگ کردن سینه در ترنس ها

در افراد ترنس مانند زنانی که متقاضی بزرگ کردن سینه خود با پروتز هستند، جراحی پروتز سینه انجام می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین