کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب سرطان پستان / اولین اقدام پس از تشخیص توده پستان بدون سابقه قبلی

اولین اقدام پس از تشخیص توده پستان بدون سابقه قبلی

اختلالاتی که اغلب در سینه ایجاد می شوند ، شامل توده هایی است که ممکن است خوش خیم یا بدخیم باشند . اما بیشتر این توده ها خطرناک نیستند و سرطانی نمی شوند . همچنین به درمانی خاصی نیاز ندارند . اما بیشتر خانم هایی که با لمس این توده ها در سینه خود به پزشک مراجعه می کنند حالتی مضطرب و نگران دارند و تصور می کنند این توده ها همگی سرطانی هستند و باید برای درمان سرطان سینه شیمی درمانی را آغاز کنند . در این مقاله به بررسی اقداماتی که پس از تشخیص توده پستان انجام می شوند می پردازیم .

جراح پستان

توده های سینه و انواع آن

توده پستان را می توان با یک روش معاینه دستی بعد از هر دوره قاعدگی تشخیص داد . با این حال ، برخی از علائم تشکیل توده در پستان مانند احساس درد در سینه قبل از قاعدگی و همچنین تورم و حساسیت سینه ها نیز وجود دارند .

تشکیل توده در سینه تنها با تغییرات مشاهده شده در سینه در طول سیکل قاعدگی و درد های کیستیک احساس می شود . اگرچه توده ای که در پستان مشاهده می شود لزوما نشانه سرطان نیست ، اما لازم است برای تشخیص زودهنگام و درمان زودهنگام با پزشک مشورت کنید .

تشخیص توده پستان

در ادامه به معرفی برخی از انواع توده های سینه می پردازیم :

نوبت دهی آنلاین

اولین اقدام پس از تشخیص توده پستان بدون سابقه قبلی

خانمی که با مشکل احساس و لمس توده در سینه به جراح و متخصص زنان مراجعه می کند ، در ابتدا توسط پزشک معاینه پستان انجام می شود . لمس توده و بررسی سایر علائم در سینه ، اطلاعات مفیدی در مورد احتمال خوش خیم و یا بدخیم بودن توده در اختیار پزشک قرار می دهد . جهت تشخیص دقیق تر ماهیت و نوع توده ، قدم بعدی ، انجام تصویربرداری مانند سونوگرافی پستان و یا ماموگرافی است . در واقع سونوگرافی و ماموگرافی ، دقیق ترین و بهترین روش تشخیص نوع توده پستان هستند . گاهی بیوپسی و یا نمونه برداری از توده و بررسی پاتولوژیک جهت تایید تشخیص لازم می شود .

اینستاگرام دکتر حکیمیان

امروزه ماموپلاستی یا جراحی ترمیمی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، همچنین دستگاه های مجهز و مدرن انجام می‌شود. این جراحی به منظور ایجاد زیبایی و ترمیم معایب پستان صورت می‌گیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
موسسات تحقیقاتی در زمینه سرطان پستان در ایرانموسسات تحقیقاتی در زمینه سرطان پستان در ایران

یکی از مباحث مهم در پژوهش های حوزه ی پزشکی مربوط به حوزه ی سرطان پستان است. ... ادامه مطلب

ارتباط بین سندروم متابولیک و سرطان پستانارتباط بین سندروم متابولیک و سرطان پستان

طبق تحقیقات و پژوهش های انجام شده، بین سرطان پستان و سندروم متابولیک ارتباط مثبتی وجود دارد. در ادامه این مقاله به بررسی این ارتباط می پردازیم . ... ادامه مطلب

جراحی ماستو پکسی یا لیفت سینه برای چه کسانی مناسب است؟جراحی ماستو پکسی یا لیفت سینه برای چه کسانی مناسب است؟

منظور از عمل جراحی ماستوپکسی همان لیفت سینه است که برای بالا بردن نوک سینه و از بین بردن پوست اضافی و در مجموع بهبود افتادگی سینه به کار می رود ... ادامه مطلب

توصیه هایی برای جلوگیری از ابتلا به سرطانتوصیه هایی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان

سرطان نوعی بیماری است که از تکثیربی رویه سلولهای بدن ایجاد میشد و روشهای درمان آن مشکل و طولانی است. همه ما می دانیم تشخیص زودرس باعث افزایش نتایج درمان و کاهش هزینه ها می شود و همه ما می دانیم که پیشگیری برتر از درمان است و همه ما از هزاران مزیت پیشگیری و تشخیص زودرس بر درمان آگاهی داریم ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین