کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / کاهش احساس نوک سینه پس از عمل پروتز سینه

کاهش احساس نوک سینه پس از عمل پروتز سینه

تغییرات در حساسیت نوک پستان بعد از عمل پروتز سینه شایع است، اما به ندرت طولانی می شود. اکثر خانم ها بعد از عمل بزرگ کردن سینه به دلیل تورم بافت سینه، درجاتی از تغییر در حساسیت نوک سینه را تجربه می کنند. برای برخی، حساسیت افزایش یافته و می تواند تا حدودی ناراحت کننده باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

در ادامه مقاله به علائم و تغییرات پستان بعد از جراحی می پردازیم. اگر نگران کاهش حس در نوک سینه بعد از عمل ماموپلاستی هستید، این مقاله می تواند به شما کمک کند.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

حس سینه بعد از انجام پروتز پستان

خطر از بین رفتن حس در نوک پستان به عنوان یکی از عوارض احتمالی ماموپلاستی کاهشی مطرح می شود. با این حال در اکثر بیماران، جراحی کوچک کردن سینه منجر به از بین رفتن حس در نوک سینه نمی شود و تغییرات ایجاد شده موقتی هستند.در حقیقت تغییر حساسیت نوک پستان و آرئول (هاله سینه) به روش جراحی بستگی دارد.

برای مطالعه بیشتر عوارض سینه بعد از عمل پروتز، به مقاله عوارض پروتز سينه مراجعه کنید.

بعضی متد‌ها، خطر آسیب دیدگی اعصاب نوک پستان و آرئول را بالا می ‌برند. با این حال از آنجائیکه که در جراحی ماموپلاستی کاهشی، غدد شیردهی دست نخورده باقی می مانند، تغییری در حس نوک پستان ایجاد نمی شود. حداقل چنین مسئله ای به ندرت دیده شده است.

کاهش احساس نوک سینه پس از عمل پروتز سینه

کاهش خطر از دست دادن حس نوک پستان

در حالی که نمی توان تشخیص داد چه کسی دائماً احساس از دست می دهد، راه هایی برای کاهش این خطر وجود دارد. یکی از انتخاب های مهمی که می توانید انجام دهید این است که ایمپلنتی با قطر کمتر از سینه خود انتخاب کنید. این در مورد اندازه نهایی نیست، بلکه اندازه نسبی بدن شما است. با این حال، ایمپلنت های سایز بزرگتر که نیاز به کشش قابل توجه پوست دارند نیز می توانند منجر به محدود شدن جریان خون به اعصاب شوند و باعث از دست دادن حس پستان شوند.
یکی دیگر از راه های کاهش احتمال از دست دادن حس نوک پستان این است که ایمپلنت ها را زیر سینه یا زیر ماهیچه قرار دهید. ایمپلنت هایی که به صورت زیر غده‌ای یا بالای عضله، اما زیر غدد شیری قرار می گیرند، نرخ بیشتری از دست دادن حس را دارند. برش های اطراف نوک پستان البته بیشترین خطر از دست دادن حس نوک پستان را دارد.
پس از جراحی، می توانید با ماساژ منظم نوک پستان و بافت سینه، احتمال و سرعت بازگشت حس را افزایش دهید. با تحریک این ناحیه، ایجاد ارتباط بین سینه و مغز را تسهیل می کنید و به شکل گیری مسیرهای جدید برای احساس کمک می کنید. مهم این است که شما کسی باشید که این ماساژ را انجام می دهید، نه ماساژ دیگری، زیرا بخش بزرگی از فرآیند اتصال روانی است.

چه مدت طول می کشد تا احساس برگردد؟

برای بسیاری از زنان، احساس نوک پستان باز خواهد گشت، اما زمان تاخیر وجود خواهد داشت. ممکن است تا دو سال طول بکشد تا احساس نوک سینه در برخی از زنان به طور کامل بازگردد. هنگامی که احساس نوک سینه در حال بازگشت است، ممکن است درد شدید در سینه را تجربه کنید. ماساژ نوک پستان نیز می تواند در این موارد مفید باشد و به بدن کمک می کند تا احساس نوک پستان را به جای درد، با لذت مرتبط کند.
همچنین مهم است که توجه داشته باشید که حتی پس از از دست دادن حس، برخی از زنان در نهایت پس از بزرگ کردن سینه، احساس نوک سینه بیشتری خواهند داشت. ایمپلنت سینه منحصراً با از دست دادن حس همراه نیست، بلکه به طور کلی با تغییر حس مرتبط است. سینه های شما ممکن است پس از جراحی احساس مشابهی نداشته باشند، اما با اقدامات احتیاطی مناسب، می توانید تنها به از دست دادن حس محدود دست پیدا کنید.

نوبت دهی دکتر حکیمیان

مراقبت های بعد از پروتز سینه

  1. عمل پروتز سینه به دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه به شما کمک می کند تا نتیجه بهتری از جراحی خود داشته باشید.
  2. ممکن است تا چند هفته پس از جراحی، خصوصا در روزهای ابتدایی، احساس درد در قفسه سینه خود داشته باشید. همچنین، زمانی‌که از دستان خود استفاده می کنید، این درد تشدید می شود. این موضوع کاملا طبیعی بوده و بهتر است مطابق با دستورالعمل های مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه، از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

عوارض طبیعی بعد از جراحی پروتز سینه

امروزه جراحی های زیبایی پستان مانند لیفت پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا انجام می‌شود. این جراحی به منظور ایجاد زیبایی و ترمیم معایب پستان توسط دکتر سید محمد رضا حکیمیان جراح پستان با دانش بالا و تجربه سالها کار در این زمینه صورت می‌گیرد. شماره تماس : 36294896 - 031


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مراحل ویزیت و جراحی بیماران خارج از کشور و سایر استانهامراحل ویزیت و جراحی بیماران خارج از کشور و سایر استانها

هم میهنان گرامی خارج از کشور و مقیم هر استانی در ایران، همچنین کسانی که مایل هستند توسط دکتر حکیمیان ویزیت فوری حضوری شوند ... ادامه مطلب

آیا امکان شیردهی و بارداری بعد از انجام عمل پروتز سینه وجود دارد؟آیا امکان شیردهی و بارداری بعد از انجام عمل پروتز سینه وجود دارد؟

پروتز سینه از سری عمل های زیبایی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. اغلب ممکن است سینه ها به علل دچار مشکل شوند. اما نکات مهم و ساده ای وجود دارند که در مورد انجام این دسته از عمل ها باید در نظر گرفته شوند. یکی از این نکات مسئله بارداری و شیردهی بانوان بعد از انجام این عمل است. ... ادامه مطلب

خطر افزایش ابتلا به سرطان پستان به منارک زودرسخطر افزایش ابتلا به سرطان پستان به منارک زودرس

شروع چرخه قاعدگی برای برخی از دختران زودتر از حالت معمول رخ می دهد که به آن منارک زودرس گفته می شود.در ادامه این مقاله به بررسی منارک زودرس به صورت دق ... ادامه مطلب

سازگاری در بیماران مبتلا به سرطان پستان قبل و بعد از درمانسازگاری در بیماران مبتلا به سرطان پستان قبل و بعد از درمان

سرطان پستان به نوعی سرطان گفته می شودکه از بافت پستان آغاز می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین