کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / آیا جای بخیه عمل ماموپلاستی باقی می ماند؟

آیا جای بخیه عمل ماموپلاستی باقی می ماند؟

شکل و اندازه سینه‌ها نقش مهمی در استایل بدن زنان دارد، بنابراین بسیاری از زنان برای داشتن سینه‌های بی‌نقص تحت عمل جراحی زیبایی سینه قرار می‌گیرند. بزرگ شدن سینه می تواند به دلیل وراثت یا تغییرات فیزیکی پس از زایمان باشد. با این حال، شما می توانید اندازه سینه های خود را از طریق جراحی کوچک کردن سینه، که به عنوان ماموپلاستی کاهشی نیز شناخته می شود، کاهش دهید. برخی از روش ها نیاز به برش‌های کوچک‌ تری دارند و احتمالا جای زخم کم‌ تری بعد از عمل باقی خواهد ماند. اما به طور کلی اجتناب از جای بخیه عمل ماموپلاستی ممکن نیست.

آنچه در این مطلب میخوانید

البته منظور این نیست که بعد از عمل جای واضحی از بخیه‌ها باقی خواهد ماند. به طور کلی جای بخیه عمل ماموپلاستی در تکنیک‌های مختلف متفاوت است. اما در مجموع یک برش برجسته روی پوست بوده که در ابتدا ممکن است کمی هم ملتهب باشد. به همین دلیل رنگ صورتی یا قرمز دارد. بعد از مدتی زخم جوش می‌خورد و رنگ زخم تیره‌ تر می‌شود. همچنین بعد از مدتی هم سطح سایر قسمت‌های پوست خواهد شد. البته برای اینکه آثار تیره جای زخم بخیه از بین برود به مدت زمان بیشتری نیاز است. به طور کلی برش‌هایی که در خط زیر سینه یا چین آن ایجاد می‌شوند، نسبت به برش‌هایی که روی آن ایجاد می‌شوند، کم‌ تر مشخص هستند.

جراحی پستان

نتیجه کوچک کردن سینه

یک جراحی کوچک کردن سینه موفقیت آمیز می تواند درد مزمن کمر، گردن و شانه ها را کاهش دهد و تصور شما را از خود افزایش دهد. همچنین، تحریکات پوستی شما را کاهش داده و سلامت عمومی و بهداشت شما را بهبود می بخشد.

متاسفانه شما نمی توانید بلافاصله نتایج واقعی جراحی را ببینید و باید حداقل یک ماه صبر کنید تا از نتیجه نهایی آن لذت ببرید. به یاد داشته باشید که عواملی مانند افزایش سن، بارداری، شیردهی، تغییرات هورمونی و BMI نامتعادل می توانند بر نتایج طولانی مدت ماموپلاستی کاهشی تاثیر بگذارند.

ماموپلاستی

ریکاوری کوچک کردن سینه

دوره نقاهت پس از کوچک کردن سینه به اندازه جراحی و وضعیت جسمانی کلی فرد بستگی دارد. با این حال، معمولا حدود 2-4 هفته طول می کشد. بنابراین، اگر قصد انجام ماموپلاستی کاهشی را دارید، باید حداقل 15 روز از محل کار خود مرخصی بگیرید.
ضمناً پس از جراحی باید تا دو ماه از انجام فعالیت های سنگین خودداری کرده و مراقبت های معمول را تا 6 ماه ادامه داد. اگر در نظر داشته باشید که در این مرحله درد خفیفی وجود دارد، مفید خواهد بود و می توانید از داروهای مسکن تجویز شده برای کنترل آن استفاده کنید.

درست بعد از جراحی ماموپلاستی کاهشی:

وقتی عمل جراحی تمام شد، پزشک سینه‌های شما را با بانداژ و یک سوتین جراحی می‌پیچد تا آنها را محکم نگه دارد. همچنین، برای جلوگیری از تجمع خون و مایعات زیر پوست، یک زهکش در بدن شما قرار می گیرد. معمولاً پزشک بلافاصله پس از جراحی به شما یک مسکن و مقداری آنتی بیوتیک می دهد تا از درد و عفونت بعدی جلوگیری کند.

روزهای اول پس از جراحی ماموپلاستی کاهشی:

در چند روز اول پس از ماموپلاستی، درد شدید، تورم، کبودی، سفتی و حساسیت را در تمام قفسه سینه تجربه خواهید کرد. این روزها مصرف داروهای تجویز شده، پوشیدن سوتین جراحی و پرهیز از فعالیت های سنگین ضروری است.

هفته های اول پس از جراحی ماموپلاستی کاهشی:

در چند هفته اول پس از ماموپلاستی کاهشی، تورم و کبودی تا حد زیادی کاهش می یابد و می توانید به روال روزانه خود بازگردید. با این حال، اگر همچنان احساس درد و ناراحتی دارید، باید با پزشک خود در مورد بازگشت به کار مشورت کنید. در برخی موارد که بیمار از نظر فیزیکی شغل سختی دارد، پزشک از آنها می خواهد که مدتی بیشتر در خانه بمانند.

ماه های اول پس از جراحی ماموپلاستی کاهشی:

چند ماه پس از ماموپلاستی، درد و کبودی شما کاملا از بین می رود و احساس بسیار بهتری خواهید داشت. با این حال، باید از علائم عفونت مانند تب، درد شدید در بخیه ها، خروج مایع سبز یا زرد از محل برش و غیره آگاه باشید. پس از یک یا دو ماه، سینه های شما طبیعی و نرم می شوند و شما تقریبا می توانید نتایج نهایی جراحی را ببینید.

مراقبت های بعد از جراحی ماموپلاستی کاهشی:

برخی از مراقبت های ضروری پس از کوچک کردن سینه عبارتند از:

اینستاگرام دکتر حکیمیان

بعد از جراحی ماموپلاستی کاهشی چه بپوشیم؟

اگر قصد انجام ماموپلاستی کاهشی را دارید، ممکن است تعجب کنید که پس از جراحی از چه پانسمانی استفاده کنید. در اینجا پاسخ سوال شما در مورد ریکاوری کوچک کردن سینه آمده است:
بلافاصله پس از جراحی کوچک کردن سینه، سینه با پانسمان های گازی و نوع خاصی از سینه بند طبی پوشانده می شود. پس از دو روز، گاز را با گاز جدید تعویض می‌کنند و برای تمیز نگه داشتن زخم تا 4 یا 5 روز آینده از بانداژ استفاده می‌کنند. در همین حال، می توانید از پدهای پرستاری برای کنترل خونریزی و محافظت از زخم استفاده کنید. وقتی زهکشی شما از بین رفت، دیگر نیازی به پانسمان ندارید.

برداشتن بخیه بعد از جراحی ماموپلاستی کاهشی:

معمولاً جراحان از بخیه های قابل جذب در جراحی کوچک کردن سینه استفاده می کنند. اما بخیه های غیر قابل جذب 5 تا 10 روز پس از جراحی برداشته می شوند. کشیدن بخیه پس از کوچک کردن سینه برای اکثر بیماران دردناک یا ناراحت کننده نیست. پس از برداشتن بخیه، زخم را دوش گرفته و با آب داغ تمیز کنید.

اسکار یا زخم به جا مانده از جراحی ماموپلاستی کاهشی:

در کوچک کردن سینه، جراحان محل برش را به گونه ای انتخاب می کنند که زیر سینه بند و مایو پنهان شود. اگرچه خطوط برش به مرور زمان محو می‌شوند، اما می‌توانید از ژل‌های اسکار، لیزر درمانی، مکمل‌های ویتامین E، کرم‌های مبتنی بر روغن سیلیکون و غیره برای به حداقل رساندن جای زخم استفاده کنید.

رژیم غذایی بعد از جراحی ماموپلاستی کاهشی:

در جراحی کوچک کردن سینه، چربی، پوست و بافت اضافی سینه به طور کامل برداشته می شود و نمی تواند دوباره رشد کند. نتایج جراحی تقریباً دائمی است. با این حال، اگر از یک رژیم غذایی ناسالم پیروی کنید و وزن اضافه کنید، سینه های شما ممکن است به مرور زمان دوباره بزرگ شوند. بنابراین، داشتن یک رژیم غذایی کم کالری و مغذی برای ریکاوری سینه ضروری است.

ورزش بعد از جراحی ماموپلاستی کاهشی:

برای چند هفته پس از کوچک کردن سینه، ممکن است احساس درد در قفسه سینه داشته باشید و از حرکت دادن شانه ها و بازوها جلوگیری کنید. ورزش های سبک در خانه می توانند درد سینه، شانه و بازو را کاهش دهند، اما قبل از شروع ورزش باید با پزشک خود مشورت کنید.
به طور کلی دوره نقاهت کوچک کردن سینه پس از ماموپلاستی کاهشی 4 تا 8 هفته است و توصیه می شود انجام ورزش های سنگین را به بعد موکول کنید. با این حال، 1 یا 2 هفته پس از جراحی، می توانید برای تسریع روند بهبود و جلوگیری از لخته شدن خون، ورزش های سبک مانند دویدن و کشش را انجام دهید.
ممکن است نظرات ضد و نقیضی در مورد انجام یا عدم انجام این عمل زیبایی از اطرافیان خود شنیده باشید، اما به یاد داشته باشید که افراد فقط تجربیات شخصی خود را بازگو می کنند و کاری جز مشورت با جراح و متخصص سینه با تجربه وجود ندارد.

نوبت دهی آنلاین

دوش گرفتن بعد از جراحی ماموپلاستی کاهشی:

برای دوش گرفتن بعد از جراحی کوچک کردن سینه، نکات زیر را برای بهبود کوچک کردن سینه در نظر بگیرید:

امروزه جراحی های زیبایی پستان مانند لیفت پستان (ماستوپکسی) با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا انجام می‌شود. این جراحی به منظور ایجاد زیبایی و ترمیم معایب پستان توسط دکتر سید محمد رضا حکیمیان جراح پستان با دانش بالا و تجربه سالها کار در این زمینه صورت می‌گیرد. : 36294896 - 031


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بیماری پاژه پستان چیست و چه علائمی دارد؟بیماری پاژه پستان چیست و چه علائمی دارد؟

بیماری پاژه پستان (همچنین به نام بیماری پاژه نوک پستان و بیماری پاژه پستانی نیز شناخته می‌شود) یک نوع سرطان نادر است که پوست نوک پستان و معمولاً دایره تیره‌تر پوست اطراف آن را درگیر می‌کند که به آن آرئول می‌ گویند. ... ادامه مطلب

جراحی همزمان لیفت و پروتز پستان چیست؟جراحی همزمان لیفت و پروتز پستان چیست؟

سینه ها به دلیل نقش اساسی شان در داشتن اندامی زیبا و متعادل، همواره مورد توجه بانوان بوده است. معمولاً بانوان به دنبال راهکارهایی برای داشتن سینه های بزرگ، سفت و خوش فرم هستند. یکی از این راهکارها عمل همزمان لیفت و پروتز پستان است که در این مقاله به آن می‌پردازیم. ... ادامه مطلب

شروع و میزان فعالیت های ورزشی بعد از جراحی سینهشروع و میزان فعالیت های ورزشی بعد از جراحی سینه

از آن ‌جا که عمل جراحی پروتز سینه بسیار حساس است، نیاز است تا مراقبت‌ های خاصی نیز پس از جراحی از محل جراحی داشته باشید چرا که برای داشتن نتیجه بهتر، نیاز است تا مدت زمانی، قید فعالیت ‌های مرتبط با ورزش بعد از پروتز سینه را بزنید. در این بخش مهمترین نکات ورزشی بعد از جراحی های سینه را ذکر کرده ایم. ... ادامه مطلب

انواع بیماری های مادرزادی پستانانواع بیماری های مادرزادی پستان

بیماری های مادرزادی پستان می تواند در بدو تولد کودک وجود داشته باشد. آن ها ممکن است هنگام تولد کودک آشکار شوند یا ممکن است فقط در نوجوانی پدیدار شوند. در ادامه مقاله به علت، علائم و درمان برخی از این بیماری های مادرزادی پستان می پردازیم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین