کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / عمل تعویض پروتز سینه به چه علت انجام میشود؟

عمل تعویض پروتز سینه به چه علت انجام میشود؟

برداشتن ایمپلنت سینه جراحی برای بیرون آوردن ایمپلنت های سیلیکونی یا نمکی است. شما ممکن است این عمل را انجام دهید زیرا دیگر نیازی به ایمپلنت ندارید یا ممکن است عوارضی همراه با ایمپلنت های شما بروز کرده باشد. اغلب، افراد حذف ایمپلنت را انتخاب می کنند زیرا بافت اسکار در اطراف ایمپلنت سخت شده است و باعث انقباض کپسولی می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

معمولاً برداشتن ایمپلنت سینه یک عمل جراحی سرپایی است، به این معنی که می توانید همان روز بیمارستان یا کلینیک را ترک کنید.

جراحی پستان

چرا جراحی تعویض پروتز یا برداشتن ایمپلنت سینه انجام می شود؟

ایمپلنت سینه یک عمر دوام نمی آورد. انجمن جراحان پلاستیک امریکا توصیه می کند که افرادی که پروتز سینه دارند هر 10 تا 15 سال یک بار آن را برداشته یا تعویض کنند. با این حال، اگر هیچ عارضه ای نداشته اید، جراح پلاستیک شما ممکن است به شما توصیه نکند که آنها را بردارید.

برخی از افراد بین تعویض ایمپلنت و حذف آن، برداشتن ایمپلنت سینه انتخاب می‌کنند زیرا شکل سینه‌هایشان به دلیل بزرگ شدن سینه تغییر کرده است. ظاهر سینه ممکن است به دلایل زیر تغییر کند:

عمل تعویض پروتز سینه

چه کسانی نیاز به عمل تعویض پروتز یا برداشتن ایمپلنت سینه دارند؟

در برخی موارد، برداشتن یا جایگزینی ایمپلنت سینه از نظر پزشکی ضروری است. رایج ترین دلیل برای برداشتن ایمپلنت این است که بافت اسکار در اطراف ایمپلنت ها سفت می شود. این سخت شدن به انقباض کپسولی معروف است. این می تواند باعث درد، ناراحتی یا سینه هایی شود که ظاهر متفاوتی نسبت به قبل داشتند. همچنین ممکن است به دلایل زیر بخواهید ایمپلنت را حذف کنید:

لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک مرتبط با ایمپلنت پستان (BIA-ALCL):

اینستاگرام دکتر حکیمیان

مزایای برداشتن ایمپلنت سینه چیست؟

برداشتن ایمپلنت سینه چند مزیت دارد. انجام جراحی ممکن است بر موارد زیر تأثیر بگذارد:

  1. ماموگرافی: ایمپلنت های سیلیکونی یا سالین ممکن است در دیدن بافت سینه به وضوح در عکس اشعه ایکس تداخل ایجاد کنند. بدون ایمپلنت، نتایج ماموگرافی شما ممکن است واضح تر باشد.
  2. درد: اگر انقباض کپسولی دارید، برداشتن ایمپلنت ها می تواند تقریباً سریع درد را تسکین دهد. برداشتن ایمپلنت های بزرگ ممکن است درد گردن یا کمر را کاهش دهد.
  3. جایگزینی و خطرات پارگی: اگر بافت اسکار به اندازه کافی سفت شود، می تواند منجر به پارگی ایمپلنت شود. برداشتن ایمپلنت خطر پارگی ایمپلنت را از بین می برد.

خطرات برداشتن ایمپلنت سینه چیست؟

بسیاری از افراد جراحی برداشتن ایمپلنت سینه را بدون عارضه تا حداقل عوارض انجام می دهند. اما همه جراحی ها دارای خطراتی هستند. با برداشتن ایمپلنت سینه، یکی از شایع ترین خطرات احساس نارضایتی از ظاهر سینه های خود پس از جراحی است.
سایر عوارض برداشتن ایمپلنت می تواند شامل موارد زیر باشد:

نوبت دهی آنلاین دکتر حکیمیان

دوران نقاهت پس از جراحی برداشتن ایمپلنت سینه چقدر است؟

برای یک تا دو هفته اول پس از جراحی، باید از برخی از فعالیت های معمول خود مانند رانندگی اجتناب کنید. در طول ریکاوری، باید فعالیت های شدید و بلند کردن اجسام سنگین را محدود کنید. بسیاری از افراد تا شش هفته حساسیت یا درد دارند.
لازم به ذکر است که پس از جراحی، اگر موارد زیر را تجربه کردید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

آیا سینه ها پس از جراحی برداشتن ایمپلنت آویزان می شوند؟

هنگامی که شما جراحی پروتز سینه انجام می دهید، پوست شما کشیده می شود تا اندازه سینه شما را پوشش بدهد. پس از برداشتن ایمپلنت، سینه‌های شما ممکن است آویزان، افتاده یا بدشکل به نظر برسند. بسیاری از افراد برای برداشتن ایمپلنت جراحی همراه با لیفت سینه ( ماستوپکسی ) را انتخاب می کنند. در طول لیفت پستان ، جراح پوست اضافی را برمی دارد و بافت سینه شما را تغییر می دهد. همچنین در صورت نیاز، جراح می تواند نوک پستان و آرئول را تغییر مکان دهد که نتیجه آن سینه هایی سفت تر و بالاتر است.

دکتر سید محمد رضا حکیمیان فلوشیپ جراحی سرطان با دانش بالا و تجربه سالها کار در ارتباط با سرطان پستان قادر به تشخیص این بیماری بوده و آماده ارائه‌ خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند. شماره تماس : 36294896 - 031


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علائم هشدار دهنده در سرطان پستانعلائم هشدار دهنده در سرطان پستان

سرطان پستان در بعضی افراد بدون علامت ظاهر می‌ شود و گاهی علائم مختلفی دارد که در افراد مختلف متفاوت است. وجود داشتن علامت‌ های زیر لزوماً به معنی این نیست که به این بیماری مبتلا شده‌ ایم، اما با دیدن علائم کلی این بیماری، می‌ توانیم به این بیماری شک کنیم و به پزشک مراجعه کنیم. ... ادامه مطلب

آیا جای بخیه عمل ماموپلاستی باقی می ماند؟آیا جای بخیه عمل ماموپلاستی باقی می ماند؟

جای بخیه عمل ماموپلاستی در تکنیک های مختلف متفاوت است.اما در مجموع روی پوست بوده که در ابتداممکن است کمی هم ملتهب بشود.زخم بخیه زمان می برد تا خوب شود ... ادامه مطلب

روشهای انجام جراحی پستان در مبتلایان به سرطانروشهای انجام جراحی پستان در مبتلایان به سرطان

جراحی پستان بسته به وسعت بیماری، ممکن است بصورت حفظ پستان انجام گیرد. یعنی فقط ضایعه ی بدخیم پستان خارج گردد و بقیه بافت پستان حفظ شود؛ یا اینکه پستان بطور کامل برداشته شود ... ادامه مطلب

کاربرد فانل (Funnei) در جراحی پروتز پستانکاربرد فانل (Funnei) در جراحی پروتز پستان

قیف پروتز سینه وسیله ای است که در هنگام پروتز یا بازسازی پستان برای کارگذاری ایمپلنت های ژل سیلیکون مورد استفاده قرار می گیرد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین