کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / کاهش حس نوک پستان پس از جراحی

کاهش حس نوک پستان پس از جراحی

تغییرات در حساسیت نوک پستان بعد از عمل پروتز سینه شایع است، اما به ندرت طولانی می شود. اکثر خانم ها بعد از عمل بزرگ کردن سینه به دلیل تورم بافت سینه، درجاتی از تغییر در حساسیت نوک سینه را تجربه می کنند. برای برخی، حساسیت افزایش یافته و می تواند تا حدودی ناراحت کننده باشد.

جراحی پستان

جلوگیری از کاهش حس در نوک سینه بعد از عمل ماموپلاستی افزایشی

در حالی که نمی توان تشخیص داد چه کسی دائماً احساس از دست می دهد، راه هایی برای کاهش این خطر وجود دارد. یکی از انتخاب های مهمی که می توانید انجام دهید این است که ایمپلنتی با قطر کمتر از سینه خود انتخاب کنید. این در مورد اندازه نهایی نیست، بلکه اندازه نسبی بدن شما است. با این حال، ایمپلنت های سایز بزرگ تر که نیاز به کشش قابل توجه پوست دارند نیز می توانند منجر به محدود شدن جریان خون به اعصاب شوند و باعث از دست دادن حس پستان شوند.

یکی دیگر از راه های کاهش احتمال از دست دادن حس نوک پستان این است که ایمپلنت ها را زیر سینه یا زیر ماهیچه قرار دهید. ایمپلنت هایی که به صورت زیر غده‌ ای یا بالای عضله، اما زیر غدد شیری قرار می گیرند، نرخ بیشتری از دست دادن حس را دارند. برش های اطراف نوک پستان البته بیشترین خطر از دست دادن حس نوک پستان را دارد.
پس از جراحی، می توانید با ماساژ منظم نوک پستان و بافت سینه، احتمال و سرعت بازگشت حس را افزایش دهید. با تحریک این ناحیه، ایجاد ارتباط بین سینه و مغز را تسهیل می کنید و به شکل گیری مسیر های جدید برای احساس کمک می کنید. مهم این است که شما کسی باشید که این ماساژ را انجام می دهید، نه ماساژ دیگری، زیرا بخش بزرگی از فرآیند اتصال روانی است.

کاهش حس نوک پستان پس از جراحی

چقدر طول می کشد تا حس نوک پستان پس از ماموپلاستی بازگردد؟

برای بسیاری از زنان، احساس نوک پستان باز خواهد گشت، اما زمان تاخیر وجود خواهد داشت. ممکن است تا دو سال طول بکشد تا احساس نوک سینه در برخی از زنان به طور کامل بازگردد. هنگامی که احساس نوک سینه در حال بازگشت است، ممکن است درد شدید در سینه را تجربه کنید. ماساژ نوک پستان نیز می تواند در این موارد مفید باشد و به بدن کمک می کند تا احساس نوک پستان را به جای درد، با لذت مرتبط کند.
همچنین مهم است که توجه داشته باشید که حتی پس از از دست دادن حس، برخی از زنان در نهایت پس از بزرگ کردن سینه، احساس نوک سینه بیشتری خواهند داشت. ایمپلنت سینه منحصراً با از دست دادن حس همراه نیست، بلکه به طور کلی با تغییر حس مرتبط است. سینه های شما ممکن است پس از جراحی احساس مشابهی نداشته باشند، اما با اقدامات احتیاطی مناسب، می توانید تنها به از دست دادن حس محدود دست پیدا کنید.

اینستاگرام آنلاین دکتر حکیمیان

کاهش حس نوک پستان بعد از ماموپلاستی افزایشی

بی حسی نوک سینه پس از جراحی پروتز سینه موردی نمی باشد که باعث نگرانی طولانی مدت فرد شود زیرا در روز های اولیه بروز این مشکل کاملا طبیعی می باشد و با گذشت زمان از بین می رود . از دست دادن حس نوک سینه پس از جراحی بزرگ کردن سینه یک نگرانی مهم برای بسیاری از زنان است. از این گذشته، یک زن فقط نمی ‌خواهد سینه ‌هایش بعد از جراحی شگفت‌ انگیز به نظر برسد. او همچنین می خواهد آن ها احساس شگفت انگیزی داشته باشند! اگرچه تغییرات در حساسیت نوک پستان رایج است، اما معمولاً دوام ندارند.

تغییرحس در نوک سینه بعد از ماموپلاستی کاهشی

خطر از بین رفتن حس در نوک پستان به عنوان یکی از عوارض احتمالی ماموپلاستی کاهشی مطرح می شود. با این حال در اکثر بیماران، جراحی کوچک کردن سینه منجر به از بین رفتن حس در نوک سینه نمی شود و تغییرات ایجاد شده موقتی هستند.در حقیقت تغییر حساسیت نوک پستان و آرئول (هاله سینه) به روش جراحی بستگی دارد. بعضی متد ها، خطر آسیب دیدگی اعصاب نوک پستان و آرئول را بالا می برند. با این حال از آنجائیکه که در جراحی ماموپلاستی کاهشی، غدد شیردهی دست نخورده باقی می مانند، تغییری در حس نوک پستان ایجاد نمی شود. حداقل چنین مسئله ای به ندرت دیده شده است.

نوبت دهی آنلاین دکتر حکیمیان

مراقبت های بعد از پروتز سینه

  1. عمل پروتز سینه به دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه به شما کمک می کند تا نتیجه بهتری از جراحی خود داشته باشید.
  2. ممکن است تا چند هفته پس از جراحی، خصوصا در روز های ابتدایی، احساس درد در قفسه سینه خود داشته باشید. همچنین، زمانی‌که از دستان خود استفاده می کنید، این درد تشدید می شود. این موضوع کاملا طبیعی بوده و بهتر است مطابق با دستورالعمل های مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه، از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید.

دکتر سید محمد رضا حکیمیان فلوشیپ جراحی سرطان با دانش بالا و تجربه سالها کار در ارتباط با سرطان پستان قادر به تشخیص این بیماری بوده و آماده ارائه‌ خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند. شماره تماس : 36294896 - 031


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علل ایجاد نوک پستان درونی چیست؟علل ایجاد نوک پستان درونی چیست؟

هرگاه نوک پستان به جای آن که به سمت بیرون باشد به سمت عقب کشیده شده باشد، یک اختلال طبیعی رخ می دهد که آن را با نام نوک پستان درونی یا نوک پستان معکوس می شناسیم. ... ادامه مطلب

آیا بیماران مبتلا به بیماری های خود ایمنی، می توانند جراحی پستان انجام دهند؟آیا بیماران مبتلا به بیماری های خود ایمنی، می توانند جراحی پستان انجام دهند؟

در این مقاله به صورت دقیق تر بررسی می کنیم، که آیا بیماران مبتلا به بیماری های خود ایمنی، می توانند جراحی پستان انجام دهند؟ یا خیر؟ ... ادامه مطلب

طول عمر مبتلایان به سرطان سینهطول عمر مبتلایان به سرطان سینه

احتمال ابتلای زنان به سرطان سینه نسبت به هر نوع سرطان دیگری به جز سرطان پوست بیشتر است. سرطان سینه هم مانند تمام انواع سرطان های دیگر ممکن است متاستاز ... ادامه مطلب

تغییرات فیزیکی دوران قاعدگی در پستانتغییرات فیزیکی دوران قاعدگی در پستان

در دوران عادت ماهانه زنان ، سینه ها تحت تاثیر هورمون های جنسی دچار تغییرات خاصی می شوند که در هر شخص به گونه ای متفاوت بروز می کند . از جمله این تغییرات می توان به افزایش حجم ، ورم و نیز درد خفیفی در پستان ها اشاره نمود . در این مقاله به بررسی تغییرات فیزیکی دوران قاعدگی در پستان می پردازیم . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین