کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / پروتز سینه، تناسب اندام و سرشانه ها

پروتز سینه، تناسب اندام و سرشانه ها

با توجه به نوع نگرش جوانان امروزی، زیبا به نظر رسیدن و جذاب بودن جزئی جدا ناپذیر از زندگی ما شده و ظاهر افراد با اعتماد به نفس آن ها گره محکمی خورده است. یکی از موارد تاثیر گذار در ظاهر خانم ها، فرم و ابعاد سینه است. سایز، اندازه، شکل و فرم سینه برای اکثر بانوان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در ارتقا اعتماد به نفس آن ها کمک زیادی می کند. بهبود شکل و تناسب اندام از طریق روش های مختلف جراحی پلاستیک، سبب تناسب اندام شما و تغییر در نگرش دیگران نسبت به شما می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

پروتز سینه، از جمله جراحی های زیبایی محسوب می شود که به منظور حجم دهی و بزرگ کردن سینه ها انجام می گیرد. در ادامه این مقاله به بررسی پروتز سینه ، تناسب اندام و سرشانه ها به صورت کامل تر می پردازیم.

جراحی پستان

پروتز سینه چیست؟

جراحی پروتز سینه، به نوعی جراحی زیبایی پستان گفته می شود که در آن سایز سینه را توسط شیئی به نام پروتز افزایش داده و همچنین سبب سفت تر شدن سینه ها نسبت به قبل می شود. به کمک این جراحی زیبایی می توان افتادگی سینه و یا کوچک شدن سینه پس از بارداری و یا شیردهی را نیز اصلاح نمود.

می توان گفت که جراحی پروتز، شایع ترین عمل جراحی زیبایی بر روی پستان ها می باشد. بر طبق تحقیقات صورت گرفته، میزان رضایت بیماران پس از انجام این جراحی، بسیار بالا می باشد و انجام آن علاوه بر تاثیری که در افزایش اعتماد به نفس فرد دارد، سبب بهبود روابط زناشویی وی نیز می شود.

سایز پروتز سینه

بهترین سایز پروتز پستان

یکی از مواردی که در انتخاب سایز پروتز سینه حائز اهمیت است؛ تناسب سینه ها پس از پروتز با سرشانه و اندام (به ویژه اندام قسمت فوقانی بدن) است. اینکه بدون در نظر گرفتن این موارد سایز پروتز بیش از اندازه بزرگ یا کوچک در نظر گرفته شود؛ در نهایت نزدیک شدن به معیارهای زیبایی را که در تعادل به دست می آید؛ نفی خواهد کرد. پس در نظر داشته باشید درباره سایز پروتز، با پزشک خود به یک اتفاق نظری رسیده و اگر جراح پستان سایزی را مناسب نمی بینند؛ برای کسب بهترین نتایج با نظر ایشان همراه شوید.

نوبت دهی آنلاین دکتر حکیمیان

آیا می توان پس از این جراحی ورزش کرد؟

خانم ها بلافاصله پس از جراحی نباید ورزش کنند و ضروری است، حداقل زمانی که جراح تجویز کرده است (معمولا دو هفته) را استراحت نمایند، زیرا نباید هیچ گونه فشاری به سینه ها وارد شود. دقت کنید در این زمان، کوچک ترین عارضه می تواند درد و سپس خونریزی را در به دنبال داشته باشد و این علائم، نتایج خوبی را به همراه ندارد.
دقت کنید که منظور ما از استراحت، استراحت مطلق نیست. عدم تحرک نیز ممکن است برای بیمار خطرناک باشد. داشتن تحرک کافی روزانه، سبب گردش منظم خون می شود؛ این امر از لخته شدن خون در رگ ‌ها جلوگیری می‌ کند و نهایتا به سلامتی و بهبودی سریع ‌تر، کمک خواهد کرد.
پس از گذشت دو هفته، شما می توانید با پیاده روی های آرام و منظم، ورزش خود را شروع کنید. در صورتی که این راه رفتن، درد و ناراحتی برای شما ایجاد نکرد، می توانید به تدریج فعالیت های سبک و کم فشار را نیز به برنامه ورزشی خود اضافه کنید؛ ولی نباید دویدن را سریعا شروع کنید. دویدن نه تنها فشار زیادی به قفسه سینه و سینه های پروتز شده وارد می کند، بلکه می تواند در بهبودی شما اختلال ایجاد کند.
جراحان زیبایی بر این باور اند که بهتر است از انجام ورزش های بالا تنه و شانه ها و حتی بازوها تا حداقل 1 ماه پرهیز شود؛ تا سیر ترمیم و بهبودی در فضای پروتز به اتمام برسد. پس تا زمانی که پزشک به شما اجازه نداده است، از هرگونه فعالیت و حرکتی که به هرنوعی سبب درگیری قسمت بالا تنه شما می شود، اجتناب کنید. از این رو در ابتدا ورزش های پایین تنه توصیه می شود.

نوبت دهی دکتر حکیمیان

به علت درگیری بالا تنه و فشاری که شنا کردن به سینه ها و قفسه سینه وارد می کند، حداقل 1 ماه برای شنا کردن و در آب غوطه ور شدن صبر کنید.
اگر رشته ی ورزشی شما فوتبال و یا حمل اجسام سنگین و وزنه ها، مانند بدنسازی می باشد، بهتر است حداقل دو ماه از انجام آن خودداری کنید؛ تا روند بهبودی شما تمام شود. در واقع، وزنه‌ ها آخرین تمرینی است که پزشک به شما اجازه می ‌دهد تا در طول دوران نقاهت انجام دهید؛ زیرا فشار این تمرینات روی قفسه سینه تا زمان بهبودی کامل، بسیار زیاد خواهد بود.
توجه کنید که حتی اگر پس از مدت زمان تعیین شده، ورزش سبب درد و ناراحتی در ناحیه سینه شود، باید فورا از ادامه آن خودداری کنید؛ زیرا به نظر می رسد همچنان دوره نقاهت بعد از عمل، به طور کامل برطرف نشده و می تواند بر روی نتیجه عمل تاثیر منفی بگذارد.

توصیه می‌شود در صورت احساس هر توده ای در پستان خود حتما در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید. تشخیص ماهیت توده پستان ، و روشهای درمانی مورد نیاز آن، از اقداماتی است که توسط فوق تخصص سرطان پستان انجام می‌پذیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مراقبتهای بعد از عمل ماموپلاستی چگونه است؟مراقبتهای بعد از عمل ماموپلاستی چگونه است؟

ماموپلاستی گاهی اوقات یک روش درمانی محسوب می‌ شود و در بعضی مواقع یک عمل زیبایی به شمار می‌ رود . این موضوع به نیاز بیمار بستگی دارد . جنبه درمانی ماموپلاستی بیشتر برای خانم های درگیر با سرطان سینه کاربرد دارد زیرا این افراد برای درمان کامل ، باید بافت سینه خود را بردارند . ... ادامه مطلب

دوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینهدوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه به مجموعه ای از جراحی های سینه اطلاق می شود که معمولا جراحان و فوق تخصصین سینه به منظور تغییر فرم، اندازه و حالت سینه ها انجام می ده ... ادامه مطلب

اقدامات لازم بعداز جراحی لیفت سینهاقدامات لازم بعداز جراحی لیفت سینه

عمل لیفت سینه برای بزرگ کردن سایز سینه نمی باشد بلکه با لیفت سینه ، می توان موقعیت سینه را تغییر داد . این جراحی را می توان با عمل پروتز سینه انجام داد . ... ادامه مطلب

درمان سرطان پستان در مرحله اولیهدرمان سرطان پستان در مرحله اولیه

داروهای هدفمند به منظور ممانعت از رشد و گسترش سلولهای سرطانی طراحی شده اند و در مقایسه با داروهای شیمی درمانی به طور اختصاصی قسمتهایی از سلول سرطانی یا ویژگی های خاصی از سلول سرطانی را هدف می گیرند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین