کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / دوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینه

دوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینه

بسیاری از خانم ها از فرم و اندازه سینه های خود ناراضی هستند همین مسئله موجب می شود تا در زندگی خود، روابط اجتماعی و در موقعیت های گوناگون دچار کمبود اعتماد به نفس شوند. جراحی زیبایی سینه به مجموعه ای از جراحی های سینه اطلاق می شود که معمولا جراحان و فوق تخصصین سینه به منظور تغییر فرم، اندازه و حالت سینه ها انجام می دهند.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع روش های جراحی زیبایی سینه

جراحی های سینه معمولاً به سه دسته کلی تقسیم می شود: تقویت، کاهش و بازسازی پستان.

بزرگ کردن یا تقویت سینه

تقویت سینه به منظور بزرگ کردن سینه به لحاظ ظاهر می باشد. خانم ها به دلایل مختلفی ممکن است از این روش بهره ببرند. برخی از خانم ها احساس می کنند که سینه های آن ها نسبت به کانتور بدنشان بسیار کوچک است و برخی دیگر بعد از اتمام دوران شیردهی دچار تغییر در شکل ظاهری سینه های خود می شوند. برخی دیگر هم به دلیل عدم تقارن بین دو پستان خود اقدام به جراحی ماموپلاستی تقویتی می کنند.

کوچک کردن سینه

سینه های بزرگ، سنگین و آویز می تواند برای خانم ها بسیار آزار دهنده باشد. همچنین وزن اضافی سینه ها می تواند باعث درد گردن و کمردرد شود. جراح پستان به منظور کاهش حجم سینه ها از روش ماموپلاستی کاهشی استفاده می کنند. این روش شامل برداشتن پوست و چربی اضافی می باشد.

بازسازی سینه بعد از سرطان

در برخی از بیماران مبتلا به سرطان سینه به دلیل اینکه بیماری بسیار دیر تشخیص داده می شود، سلول های سرطانی تمام یا بخش اعظم بافت سینه را درگیر می کند و در این شرایط امکان نگه داشتن سینه وجود ندارد و جراح مجبور به تخلیه آن می باشد. در این هنگام با استفاده از روش های بازسازی پستان می تواند از حس نقص عضو شدن بیمار جلوگیری کرد.

جراحی پستان

روند بهبودی درمان سرطان پستان چگونه است؟

در روز جراحی سرطان پستان ، مهم است که بیمار با کسی بیاید. پس از حضور در بخش، زمان تقریبی مداخله به بیمار اطلاع داده می شود و قبل از ورود به اتاق عمل، دارو های تجویز شده توسط متخصص بیهوشی تجویز می شود.
پس از اتمام جراحی، بیمار به ناحیه بهبودی می رود تا به بخش منتقل شود و در آنجا به او توضیح داده می شود که چه کاری می تواند انجام دهد و چه زمانی می تواند بنوشد، غذا بدهد، بلند شود یا ویزیت شود. اگر بیمار احساس درد کرد، باید به پرسنل پرستاری اطلاع دهد.

جراحی لیفت سینه

در برخی از خانم ها پوست سینه به دلیل شرایط مختلفی، به اندازه کافی قوام کافی را برای نگه داشتن سینه ندارد و نمی تواند وزن پستان را تحمل می کند و باعث سستی می شود. در این شرایط پتوز یا افتادگی پوست سینه اتفاق می افتدکه برای رفع این مشکل جراح از روش جراحی لیفت سینه به منظور بالا بردن سینه استفاده می کند.

نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینه

دوران نقاهت بعد از جراحی سینه

هر جراحی چه با هدف درمانی چه با هدف کسب زیبایی با عوارضی همراه است که موقتی و زودگذر می باشد. اما برای گذراندن این دوران بهتر است با رعایت برخی نکاتی که از سوی جراح سینه هنکام ترخیص به بیمار داده می شود می توان دوره نقاهت بعد از جراحی را به منظور کاهش این عوارض پشت سر گذاشت تا نتیجه مطلوبی را دریافت کرد.

پوشیدن سوتین طبی بعد از جراحی سینه

معمولا در پایان عمل بزرگ کردن پستان، ممکن است برای جلوگیری از تورم بیش از حد و رسیدن به یک نتیجه مطلوب و نهایی پزشک جراح، برای شما یک سینه بند می بندد که تا دو ماه بعد از عمل باید بسته شود. خانم هایی که تحت جراحی ماموپلاستی قرار می گیرند از سینه بند برای آن ها استفاده نمی شود. در این افراد معمولا توصیه می شود بعد از عمل لباس های راحتی و گشاد بپوشند تا جریان خون به منطقه جراحی شده محدود نشود.

تورم پستان بعد از عمل

طبیعی است که بعد از عمل پستان، مقداری تورم در بافت پستان ایجاد شود. میزان این تورم برای همه افراد یکسان نیست و در هر بیمار با توجه شرایط و وضعیت وی متفاوت است. ذکر این نکته ضروری است که بروز تورم طبیعی است و ممکن است یک هفته طول بکشد تا کاملاً برطرف شود. اگر با میزان بسیار بالای تورم روبه رو شدید و موجب نگرانی شما شد بهتر است جراح پستان خود را در جریان بگذارید.

اسکار بعد از جراحی سینه

تمام جراحی های پستان نیازمند ایجاد برش بر روی سینه می باشند و همه برش ها به زخم تبدیل می شوند و برخی نقاط ممکن است بعد از جراحی و بسته بودن مجدد باز شوند که به تدریج در طول زمان و استفاده از پماد های مخصوص بهبود می یابند. درک این نکته بسیار مهم است که جای این زخم ها یک سال کامل طول می کشد تا کاملاً بهبود پیدا کنند. طبیعی است که اسکار ها در 6 هفته اول بعد از عمل بسیار واضح و قرمز هستند. از آن زمان به بعد، زخم ها ترمیم می شوند و بعد از یک سال کامل کاملا از بین می روند. هر چه بافت اسکار بهبود یابد. با این وجود روش های درمانی مختلفی وجود دارد که برای کمک به بهبود این اسکار ها وجود دارد که با تائید و نظر جراح انجام می شود. یکی از این روش ها استفاده از لیزر کم توان می باشد که کمک زیادی در کاهش این اسکار ها دارد.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی سینه

در حقیقت، بسیاری از خانم ها، طی سه تا پنج روز بعد از عمل به کار و فعالیت های روزمره خود باز می گردند. با این حال، بهبودی سریع و دوران نقاهت کم به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه به بررسی این عوامل پرداخته می شود:

نوبت دهی آنلاین

در کل مراقبت های پس از جراحی سینه

مراقبت های پس از جراحی سرطان پستان شامل مجموعه ای از عوامل مانند زمان استحمام، آغاز نرمش ها،مراقبت از درن و … می شود. درن وسیله ای است که خون آبه ها را خارج ساخته و باید حتما هر 24 ساعت یک بار ترشحات جمع شده در آن تخلیه شده و میزان آن ها برای ارائه به پزشک یادداشت شود. در واقع درمان سرطان پستان زمانی تکمیل می ‌شود که شما بتوانید به درستی از بدن خود بعد از این عمل مراقبت کنید.

اگر در معاینات دوره ای پستان با توده ای برخورد کرده اید یا از قبل تشخیص فیبروآدنوم برای شما داده شده است؛ برای بررسی های دقیق تر و درمان این عارضه (در صورت نیاز) در اصفهان، می‌توانید به دکتر سید محمد رضا حکیمیان، بورد جراحی و فلوشیپ جراحی پستان مراجعه نمایید. برای هماهنگی با مطب ایشان و در یافت نوبت می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن 36294896 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نقش ارث در ایجاد سرطان سینهنقش ارث در ایجاد سرطان سینه

همه سرطانها ژنتیکی هستند یعنی به دنبال تغییرات در ژنها ایجاد میشوند ولی فقط حدود 5 الی 10 درصد آنها ارثی هستند و تنها به فرزندان منتقل میشوند و اغلب آنها به فرزندان منتقل نمیشوند ... ادامه مطلب

کاربرد فانل (Funnei) در جراحی پروتز پستانکاربرد فانل (Funnei) در جراحی پروتز پستان

قیف پروتز سینه وسیله ای است که در هنگام پروتز یا بازسازی پستان برای کارگذاری ایمپلنت های ژل سیلیکون مورد استفاده قرار می گیرد. ... ادامه مطلب

جراحی اصلاح پستان توبروس چیست و به چه علت انجام میشود؟جراحی اصلاح پستان توبروس چیست و به چه علت انجام میشود؟

در برخی از سینه ها فرم های مختلفی دیده می شود که البته ممکن است بعضی از آنها حالتی متفاوت و یا غیر معمول داشته باشند، برخی از افراد توده هایی در سینه ... ادامه مطلب

هورمون درمانی چگونه سرطان پستان را درمان می کند؟هورمون درمانی چگونه سرطان پستان را درمان می کند؟

هورمون درمانی به عنوان تنها درمان پس از جراحی و بدون نیاز به شیمی درمانی، در گروهی از بیماران که تومور آنها خصوصیات ویژه ای داشته باشد قابل انجام است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین