کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / جراحی پلاستیک سینه چیست؟

جراحی پلاستیک سینه چیست؟

امروزه جراحی پلاستیک سینه با توجه به اهمیت زیاد زیبایی اندام، پر طرفدار و پر متقاضی شده است که البته تأثیرات بسزایی در کیفیت زندگی و احساس اعتماد به نفس در فرد خواهد داشت. این جراحی از جمله جراحی های زیبایی است که به منظور بهبود سایز، ظاهر و برجستگی و … در سینه ی خانم ها انجام می شود. جراحی پلاستیک سینه شامل جراحی زیبایی سینه و جراحی لیفت سینه می باشد که انجام هر کدام از این نوع از جراحی دلایل مختلفی را دارد. برخی از خانم ها احساس می کنند که دارای سینه های کوچکی نسبت به مابقی قسمت های بدنشان هستند پس خواهان افزایش سایز سینه می باشند.

آنچه در این مطلب میخوانید

در مقابل این گروه از خانمها، نیز افرادی هستند که دارای سینه های بزرگی هستند و نیاز دارند تا جراحی زیبایی سینه برای کاهش سایز سینه هایشان انجام دهند. در خانم هایی که خواهان تغییر و افزایش سایز سینه های خود هستند و یا از فرم سینه خود راضی نیستند، جراحی لیفت سینه به کمک پروتز های سینه ای انجام می شود که با توجه به درخواست فرد، اندازه و فرم های مختلفی را دارد.

مزایای جراحی پلاستیک سینه

می‌توان گفت در اغلب موارد انجام جراحی‌های زیبایی سینه برای جوانسازی، قرینه کردن، کاهش یا افزایش حجم سینه‌ها و اصلاح فرم آنها انجام می‌شود. علیرغم تفاوت در اهداف اصلی از اجرای این جراحی می‌توان آنها در سه دسته مختلف قرار داد که عبارتند از:

جراحی پستان

مراقبت های قبل از جراحی سینه

مراقبت های قبل از جراحی تأثیر بسزایی در نتیجه آن خواهد داشت، لذا سعی نمایید تمامی توصیه های پزشکی را رعایت نمایید. در ادامه به تمامی توصیه های پزشکی در این باره می پردازیم:

سه هفته قبل از جراحی سینه

  1. بیمار باید نسبت به انجام تست های آزمایشگاهی و در صورت لزوم نوار قلب اقدام کند.
  2. ماموگرافی باید قبل از عمل انجام شده باشد، به خصوص برای خانم های بالای سی و پنج سال.
  3. در صورتی که خانمی باردار باشد، جراحی باید به تعویق بیفتد.

دو هفته قبل از جراحی پستان

از مصرف محصولات حاوی آسپیرین، ایبوبروفن، داروهای ضد التهابی، غیر استروئیدی و ویتامین E باید خودداری شود.
استعمال سیگار و دخانیات باید کنار گذاشته شود. نیکوتین موجود در سیگار بر روند خونرسانی تأثیر می گذارد و نتایج جراحی را مختل می سازد. سیگار همچنین احتمال بروز عوارض جراحی از جمله عفونت را نیز افزایش خواهد داد.

جراحی پلاستیک سینه

انواع جراحی پلاستیک سینه

پروتز سینه

برخی از خانم‌ها احساس می کنند که سینه های آنها بسیار کوچک است و برخی دیگر تمایل دارند عدم تقارن سینه‌ها را از بین ببرند. بزرگ شدن سینه با پروتز انجام می‌شود که می‌تواند در زیر یا بالای عضله قفسه سینه قرار گیرد. برش را می توان در زیر بغل (زیر بغل)، آرئولا (ناحیه اطراف نوک سینه) یا چین تحتانی سینه انجام داد. به طور کلی تمام راه های پروتز سینه روش‌های تهاجمی هستند. برای روشی که برش در زیر بغل ایجاد می شود ممکن است در طول عمل از آندوسکوپ (لوله نازک با دوربین کوچک و نور) استفاده شود. پروتز سینه از یک پوسته سیلیکونی پر شده با آب نمک (محلول نمکی) یا ژل سیلیکونی تشکیل شده است. یک زن با قرار دادن پروتزهای آزمایشی اندازه مورد نظر خود را تعیین می‌کند. پروتز سینه یک روش نسبتاً ساده است و مانند هر عمل جراحی برخی خطرات پیش بینی می‌شود.

کوچک کردن سینه

جراحی کوچک کردن سینه اغلب در خانم‌هایی که سینه های بزرگ و سنگین دارند استفاده می‌شود که به دلیل وزن سینه ناراحتی قابل توجهی از جمله درد گردن، درد کمر و بی حسی یا ضعف را تجربه می‌کنند. در طی این روش پوست اضافی، چربی و بافت سینه برداشته می‌شود. بعد از عمل، کوچک شدن سینه می‌تواند باعث تغییر در احساس سینه و همچنین ناتوانی در شیردهی شود.

بازسازی سینه

جراحی بازسازی سینه اغلب در خانم‌هایی که تحت عمل ماستکتومی قرار دارند به عنوان درمانی برای سرطان سینه انجام می شود. بازسازی سینه میتواند پس از ماستکتومی صورت بگیرد تا تأثیر روانی این روند کاهش یابد. این روند بازسازی می‌تواند به فرد کمک کند که دوباره اعتماد به نفس خود را پیدا کند و در دوران بهبودی سرطان احساس بهتری داشته باشد. بازسازی سینه با دو روش انجام می‌شود. پروتز سینه که در آن از پروتز‌های سیلیکون یا سالینی برای بهبود سینه استفاده می‌شود. جراحی اتوپلاستی که در این روش از بافت قسمت دیگری از بدن استفاده می‌شود. در بعضی موارد جراح ممکن است از ترکیبی از هر دو روش استفاده کند تا یک بازسازی طبیعی تر سینه ها انجام شود. تکنیک های اضافی می‌تواند به جراح کمک کند تا نوک سینه و اطراف آن را بازسازی کند.

لیفت سینه

در بعضی از خانمها پوست به اندازه کافی مقاومت نمی‌کند و وزن سینه را تحمل نکرده و باعث سستی سینه می‌شود. با این شرایط پوست بیش از حد در مقایسه با بافت سینه وجود دارد. برای بالابردن سینه یا آنچه که به عنوان ماستوپکسی شناخته می‌شود باید پوست اضافی برداشته شود. این مشکل اصولاً با افزایش سن، کاهش وزن و بعد از بارداری به وجود می آید. عمل لیفت سینه گاهی و در صورت پیشنهاد بیمار می‌تواند با عمل پروتز سینه ترکیب شده و هم سینه بزرگتر شود و هم حالت آن به حالت اولیه برگردد.

مراقبت های بعد از جراحی پلاستیک سینه

اینستاگرام دکتر حکیمیان

محدودیت های جراحی پلاستیک سینه

نوبت دهی دکتر حکیمیان

عوارض جراحی پلاستیک سینه

عوارض عمل سینه ممکن است برای همه افراد پیش نیاید و بسته به شرایط بدنی، مراقبت‌های بعد از عمل و عوامل محیطی یا جراحی، برخی افراد بعضی از این موارد را تجربه نکنند. با این حال مهمترین عوارض جراحی بزرگ کردن سینه، در ادامه فهرست شده است:

  1. بافت اسکار که شکل پروتز سینه را مخدوش می‌کند (انقباض کپسولی) و موجب ایجاد تغییر فرم در سینه می‌شود.
  2. درد سینه که ممکن است تا چند ماه با شما همراه باشد.
  3. عفونت که مهمترین و جدی ترین خطری است که باید از بروز آن جلوگیری کنید. رعایت تمامی دستور العمل‌های بهداشتی که جراح به شما توصیه کرده، ضروری است.
  4. تغییرات در نوک سینه و احساس لامسه سینه که ممکن است با آسیب جزئی به عصب‌ها در ارتباط باشد.
  5. موقعیت پروتز تغییر کند و یا در جای خود بچرخد که ممکن است پس از ورزش یا تحرک بدنی شدید به وجود بیاید. حتی بد خوابیدن هم ممکن است موجب این عارضه شود.
  6. نشت یا پارگی پروتز در مواردی که از ایمپلنت سالید استفاده شود.
  7. بسیاری از این عوارض قابل پیشگیری هستند، با این حال اصلاح این عوارض ممکن است نیاز به جراحی بیشتری برای برداشتن یا جایگزینی پروتزها داشته باشد.

هزينه جراحی پلاستیک سينه

جراحی سينه انواع مختلفی دارد. از آنجا كه برای هر بيمار از روش های مختلف و برش های مختلف بايد استفاده كرد و با توجه به متغير بودن هزينه اتاق عمل و بستری و بيهوشی و مدت زمان عمل و قيمت پروتز و غيره، لازم است بيماران گرامی جهت ويزيت و معاينه حضوری مراجعه نمايند.

بزنید روی لینک و با کاربردهای سونوگرافی پستان آشنا شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تغییرات پوستی که نشانه سرطان سینه است؟تغییرات پوستی که نشانه سرطان سینه است؟

سرطان پستان به نوعی سرطان گفته می شود که از تکثیر غیر طبیعی سلول های بافت سینه، یا متاستاز و انتقال سلول های سرطانی از طریق رگ های خونی و لنفاوی از دیگر اندام ها و نقاط سرطانی بدن ایجاد می شود. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر تغیییرات پوست در سرطان پستان می پردازیم. ... ادامه مطلب

نکات کلیدی برای پیشگیری از سرطاننکات کلیدی برای پیشگیری از سرطان

بهترین روش برای پیشگیری از سرطان، فرهنگسازی در این زمینه است. برای فرهنگ سازی در مورد اصول تغذیه و اصلاح شیوه زندگی ٬ به تلاش برنامه ریزی شده و طولانی مدت نیاز است ... ادامه مطلب

عمل اصلاح سینه ها به وسیله پروتز یا ایمپلنت سینهعمل اصلاح سینه ها به وسیله پروتز یا ایمپلنت سینه

عمل اصلاح سینه ها به وسیله پروتز یا ایمپلنت سینه از سری جراحی های زیبایی و درمانی است که اغلب به منظور زیبایی بخشی و فرم دهی به سینه های بانوان انجام می گیرد. این عمل انواع گوناگونی دارد و با روش های متفاوت و متنوعی انجام می شود. ... ادامه مطلب

سرطان سینه در بارداریسرطان سینه در بارداری

ابتلا به سرطان سینه خود نوعی تروما یا آسیب است، حال فرض کنید این سرطان در دوران بارداری ایجاد شود. نگرانی زنانی که در دوران بارداری دچار این سرطان می ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین