کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / ماکروماستی بهترین درمان برای بزرگی سینه

ماکروماستی بهترین درمان برای بزرگی سینه

ماکروماستی یا بزرگی بیش از حد پستان، وضعیتی است که در آن اندازه سینه فرد در مقایسه با سایر اندام های بدن به طور نامتناسبی بزرگ است. ماکروماستی یا بزرگی بیش از حد سینه (داشتن پستان های بیش از حد بزرگ) می تواند مشکلات سلامتی و روانی متعددی را ایجاد کند. علاوه بر مسائل مربوط به اعتماد به نفس، ممکن است درد و ناراحتی جسمی را نیز تجربه کنید. وزن اضافی بافت سینه می تواند توانایی شما در داشتن یک زندگی فعال را مختل سازد. ناراحتی های عاطفی و خودآگاهی که اغلب با داشتن سینه های بزرگ و آویزان همراه است نیز می تواند به اندازه ناراحتی و درد جسمی یک مسئله مهم به شمار رود.

آنچه در این مطلب میخوانید

ماکروماستی یا بزرگی پستان را تنها می توان با جراحی درمان کرد که به این عمل، جراحی کاهنده سینه یا جراحی کوچک کردن سینه گفته می شود. عمل کوچک کردن سینه تحت عنوان ماموپلاستی کاهشی نیز شناخته می شود. در این روش با ایجاد برش‌هایی در پوست سینه، بافت‌های اضافی برداشته می‌شود. سپس نوک سینه و هاله آن به محل مناسب منتقل می‌شود. همچنین پوست اضافی سینه نیز برش می‌خورد تا اندازه سینه‌ها کوچک‌تر شود و افتادگی سینه نیز از بین برود.

جراحی پستان

دلایل ماکروماستی

از دیگر دلایل بزرگی سینه در خانم‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماکروماستی بهترین درمان برای بزرگی سینه

عوارض ماکروماستی

  1. احساس درد در ناحیه کمر، گردن و کتف ها.
  2. روی عصب گردن و ستون فقرات تأثیر فشار وارد می شود.
  3. به مرور باعث خمیدگی در ناحیه کمر می شود.
  4. در مواردی روی تحرک دست ها تأثیر گذاشته و فرد را محدود می کند.
  5. در انتخاب لباس، فرد را با محدودیت مواجه می کند.

مزایای ماموپلاستی

از جمله مزایای ماموپلاستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نحوه انجام ماموپلاستی کاهشی

تکنیک مورد استفاده برای کاهش اندازه پستان ها در این جراحی متفاوت است و ممکن است با توجه به شرایط بیمار، جراح از بین دو روش جراحی باز یا لیپوساکشن یکی را انتخاب کند. با این حال، اگر فرد از نظر سلامتی در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد، معمولاً از روش جراحی استفاده می شود چون نتایج مطلوب تری به همراه دارد. در عمل ماموپلاستی کاهشی، پزشک با استفاده از ایجاد برش هایی افقی و عمودی و یا برش دور پستان، بافت های اضافه، چربی و پوست اضافه پستان را حذف می کند. پس از آن، به سینه ها فرم مورد نظر داده می شود و نوک سینه ها و هاله اطراف آن در جای خود قرار می گیرند.

در ماموپلاستی کاهشی هدف پزشک حفظ تقارن سینه هاست با این حال گاهی ممکن است تفاوت اندکی در اندازه و شکل سینه ها ایجاد شود که قابل چشم پوشی است و در سینه های طبیعی نیز وجود دارد. زخم های پس از عمل ماموپلاستی به مرور زمان بهبود پیدا می کنند. پس از عمل ماموپلاستی کاهشی، بلافاصله سینه ها به وسیله پانسمان و بانداژهای مخصوص بسته می شوند و ممکن است برای خارج کردن آب میان بافتی یا خون اضافه در زیر پوست، از درناژ با استفاده از لوله های مخصوص استفاده شود. در هفته های اول پس از این جراحی، احساس درد و حساسیت سینه ها امری طبیعی است که به مرور زمان برطرف می شود.

مراقبت های قبل از ماموپلاستی

قبل از انجام جراحی باید دقت داشته باشید که کاملاً با جراح صادق بوده و از سوابق بیماری و یا جراحی هایی که در گذشته داشته اید را به ایشان اطلاع دهید. همچنین اگر داروی خاصی را مصرف می کنید لیستی از آنها تهیه و به پزشک ارائه کنید. همچنین نیاز است که از مصرف سیگار و قلیان یک ماه قبل از جراحی خودداری کنید؛ چرا که مصرف آنها باعث می‌شود که مشکلات انعقادی خون ایجاد شود و یا اینکه دوره بهبودی بعد از عمل طولانی تر گردد. به یاد داشته باشید که همواره دو هفته قبل از عمل ماموپلاستی از مصرف نوشیدنی های الکلی و داروهای ضد التهاب و یا مکمل‌های گیاهی خودداری نمایید.

مراقبت‌های بعد از ماموپلاستی

کاندید نامناسب ماموپلاستی

پیش از انجام این عمل نخست باید دلیل بزرگ شدن سینه مشخص شود. برای این منظور باید تا پایان ۱۸ سالگی و رسیدن به بلوغ کامل صبر کرد. اگر رشد سینه‌ها ثابت نشده باشد، مکن است بعد از عمل نیز مشکل تکرار شود. همچنین در خانم‌هایی که افزایش وزن شدید دارند باید شاخص توده بدنی آنها کاهش پیدا کند به صورتی که بیشتر از ۳۰% اضافه وزن نداشته باشند. همچنین به مدت ۶ ماه باید وزن فرد ثابت بماند تا آماده برای جراحی سینه باشد. خانم‌هایی که قصد بارداری و شیردهی دارند نیز باید عمل کوچک کردن سینه را بعد از بارداری انجام دهند.
نخست اینکه ممکن است این جراحی تا حدی بر میزان شیردهی تأثیر بگذارد. همچنین بعد از بارداری نیز سینه‌ها دوباره رشد می‌کنند که این موجب از دست رفتن نتایج عمل کوچک کردن سینه می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود بعد از پایان دوران شیردهی به درمان بزرگی سینه بپردازند.
از دیگر مواردی که موجب می‌شود گزینه مناسبی برای انجام عمل کوچک کردن سینه نباشید:

اینستاگرام دکتر حکیمیان

عوارض ماموپلاستی

از عوارض احتمالی این عمل زیبایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عفونت بخیه یکی از عوارض ناخوشایند است که ممکن است بر اثر رعایت نکردن موارد بهداشتی بیمار اتفاق بیفتد. معمولاً تعویض پانسمان، ضدعفونی کردن محل زخم و مراقبت های لازم بعد از عمل از بروز این عارضه پیشگیری می کنند.

یکی از عوارض و خطرات ماموپلاستی این است که جای زخم نامطلوب در محل عمل باقی بماند. این مسئله زیبایی پوست را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

معمولاً عمل ماموپلاستی برای تناسب و زیبایی اندام انجام می شود و در صورتی که تقارن بین سینه ها ایجاد نشود، این عمل نتیجه خوبی نخواهد داشت و بیمار مجبور به تکرار عمل خواهد شد؛ زیرا با عدم تقارن در سینه ها، علاوه بر زیبایی اندام، سلامتی فرد نیز تهدید می شود.

یکی از عوارض ناخوشایند برای خانم ها بعد از عمل ماموپلاستی این است که در ناحیه نوک پستان احساسی نداشته باشند. این مسئله می تواند در روابط زناشویی نیز تأثیر مخرب بگذارد.

از عوارض دیگر ماموپلاستی می توان به خونریزی اشاره کرد. خونریزی می تواند داخلی و یا خارجی باشد و منجر به عفونت و مشکلات ناشی از آن شود.

یکی دیگر از عوارض ماموپلاستی، از بین رفتن توان شیردهی است؛ بنابراین ممکن است که افرادی که بعد از عمل اقدام به بارداری می کنند، با مشکلاتی مواجه شوند. به همین علت توصیه می شود که این عمل زمانی انجام شود که فرد به بارداری و شیردهی فکر نکند.

نوبت دهی آنلاین

به طور معمول سینه ها دارای انعطاف بالا هستند؛ اما ممکن است که بعد از ماموپلاستی سفت شوند که چندان مطلوب نخواهد بود.

یکی از عوارض ماموپلاستی ، نکروز چربی یا له شدن است. در عمل ماموپلاستی مقداری از بافت چربی سینه حذف می شود که ممکن است مویرگ ها نیز از بین بروند و خونرسانی کمتر از قبل شود. با کم شدن روند خونرسانی، احتمال بروز نکروز بیشتر شده و سینه حالت له شدگی خواهد داشت. البته این مشکل بیشتر در افرادی که سینه های بسیار بزرگ داشتند، افرادی که بیماری دیابت و یا قلبی و عروقی دارند و یا در افراد مسن مشاهده می شود.

همانطور که می دانید، نوک پستان بسیار حساس است و وجود آن برای خانم ها بسیار مهم است؛ اما در صورتی که عمل ماموپلاستی به درستی انجام نشود، ممکن است که بخشی از آن حذف شود.

همچنین بخوانید: علائم سرطان سينه در مردان


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع جراحی زیبایی سینه بعد از تطابق جنسیتانواع جراحی زیبایی سینه بعد از تطابق جنسیت

بزرگ کردن سینه در افراد ترنس شایع است و یک عمل جراحی محبوب و ساده خواهد بود، این جراحی که توسط جراح زیبایی سینه انجام می شود ... ادامه مطلب

سرطان سینه در بارداریسرطان سینه در بارداری

ابتلا به سرطان سینه خود نوعی تروما یا آسیب است، حال فرض کنید این سرطان در دوران بارداری ایجاد شود. نگرانی زنانی که در دوران بارداری دچار این سرطان می ... ادامه مطلب

هورمون درمانی چگونه انجام میشود و چه مدت ادامه میابد؟هورمون درمانی چگونه انجام میشود و چه مدت ادامه میابد؟

هورمون درمانی یکی از روشهایی است که برای بهبود و درمان سرطان پستان، در مراحلی از بیماری انجام می‌شود و هدف از آن محدودیت دسترسی سلولهای سرطانی به این هورمون ها است. با هورمون درمانی رشد سلول های سرطانی می‌تواند کاهش یافته یا متوقف شود ... ادامه مطلب

زمان مراجعه به پزشک در صورت درد سينه يا ماستالژیزمان مراجعه به پزشک در صورت درد سينه يا ماستالژی

درد سينه يا ماستالژی مشکل شايعی بين خانم ‌ها می باشد ؛ به‌ طوری که از هر ۱۰ خانم ۷ نفر در طول زندگی آن را تجربه می ‌کنند .در این مقاله به بررسی ماستالژی یا درد سینه می پردازیم . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین