کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب سرطان پستان / طول عمر مبتلایان به سرطان سینه

طول عمر مبتلایان به سرطان سینه

احتمال ابتلای زنان به سرطان سینه نسبت به هر نوع سرطان دیگری به جز سرطان پوست بیشتر است. سرطان سینه هم مانند تمام انواع سرطان های دیگر ممکن است متاستاز کند. متاستاز یعنی پیشرفت و سرایت سلول های سرطانی به بخش های دیگر بدن. وقتی سلول های سرطانی از جایگاه اولیه خود جا به جا شوند و به نواحی دیگر سینه یا اندام های دیگر می روند. و در آنجا هم شروع به رشد و تومورزایی می کنند، متاستاز اتفاق می افتد.

آنچه در این مطلب میخوانید

اصولا اگر متاستاز در مراحل اولیه باشد، شانس درمان سرطان سینه هنوز وجود دارد، اما اگر سرطان به مرحله یا گرید چهار برسد و متاستاز شدید کند دیگر نمی توان درمان کرد. عوامل زیادی در تعیین طول عمر مبتلایان سرطان سینه موثر است که شرایط بیمار از نظر جسمی، پیشرفت بیماری، سن، وضعیت ژن بیمار و خوش خیم یا بدخیم بودن سرطان سینه ... از جمله مهم ترین محسوب می شود. اما به صورت کلی در سرطان سینه به مرحله بیماری ارتباط مستقیم و زیادی در میزان طول عمر بیماران دارد.

جراح پستان

درجه بندی سرطان سینه

طول عمرسرطان سینه در گرید 1 و 2:

سرطان سینه را به چهار گرید یا درجه تقسیم بندی می کنند. گرید های اولیه، یعنی سرطان سینه گرید صفر، سرطان سینه گرید 1 و سرطان گرید 2 که خودشان هم به بخش های کوچکتری تقسیم می شوند مراحل اولیه هستند و می توان سرطان را به خوبی در این گرید ها درمان کرد.

همچنین بخوانید: علائم سرطان سينه در مردان

طول عمر مبتلایان سرطان سینه در گرید 3:

اما گرید 3 و به خصوص مراحل بالای آن درجه سختی است که درمان سرطان سینه در آن سخت تر است.

طول عمر مبتلایان به سرطان سینه

طول عمر مبتلایان سرطان سینه در گرید 4:

و اما سرطان سینه گرید 4 که آخرین مرحله پیشرفت سرطان است، مرحله ای است که بیمار نمی توان سرطان را در آن درمان کرد.

مرحله بیماری تنها یکی از عوامل موثر بر طول عمر مبتلایان سرطان پستان است. بنابراین نباید این اعداد را قطعی در نظر گرفت. بعنوان مثال اگر بیمار حالت عمومی خوبی نداشته باشد و نتواند درمان های مرسوم را تحمل کند، احتمالا طول عمر وی کمتر است. همچنین در یک مرحله یکسان، یک تومور می تواند با توجه به درجه و گیرنده های سلولی، سرعت رشد کمتری داشته باشد و کندتر گسترش یابد.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

طول عمر مبتلایان به سرطان سینه خوش خیم و بدخیم

جالب است بدانید که بیشتر توده های تشکیل شده در سینه زنان خوش خیم یا بدخیم نیستند. این توده ها ممکن است در اثر عواملی مثل سن، تغییرات طبیعی و کاهش غدد شیری در بدن ایجاد شود. که نگران کننده نخواهد بود. دو نوع توده خوش خیم سرطانی وجود دارد و به شرح زیر است:

نوبت دهی آنلاین

سرطان سینه از نوع بدخیم آن هم انواعی دارد که نقش تعیین کننده ای در درمان بیمار و شانس موفقیت در درمان و طول عمر آن را ایفا می کند. انواع سرطان سینه به شرح زیر است:

  1. سرطان مجرایی: زمانیکه فرد به این نوع سرطان دچار می شود، سلول های سرطانی فقط در داخل مجرای سینه شکل می گیرد.
  2. سرطان سینه لوبومی: علائمی چون تورم، تغییرات در ظاهر سینه، نوک سینه فرور رفته و وجود توده سفت در سینه همگی علائم این نوع سرطان است
  3. سرطان التهابی سینه: قرمزی و ورم در ظاهر سینه از علائم این نوع سرطان است. سرطان التهابی سینه مربوط به پوست می باشد. خارش پوست و تغییرات ظاهری آن از علائم دیگر این سرطان است.
  4. بیماری پاژه سینه: زمانی که نوک سینه دچار قرمزی و خارش شود؛ بدن دچار بیماری پاژه سینه شده است.

بزنید روی لینک و با کاربردهای سونوگرافی پستان آشنا شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آبسه پستان چیست و چگونه درمان میشود؟آبسه پستان چیست و چگونه درمان میشود؟

آبسه پستانی در حقیقت همان ماستیت است که یکی از شایعترین مشکلات پستان ها می باشد. این بیماری در بعضی از افراد در نزدیکی نوک سینه ایجاد می شود. آبسه باعث درد و تورم سینه ها شده و معمولا پوست پستان را به رنگ قرمز در می آورد. ... ادامه مطلب

چرا تشخیص زود هنگام در پیشگیری از پیشرفت سرطان پستان مهم است؟چرا تشخیص زود هنگام در پیشگیری از پیشرفت سرطان پستان مهم است؟

سرطان سینه، یکی از شایع ترین انواع سرطان در زنان است. با تشخیص به موقع و قبل از لمس ضایعه و تغييرات بافت پستان در ماموگرافی می توان از پیشروی بیماری سرطان سینه جلوگیری کرد. در این بخش به روش های تشخیص سرطان سینه اشاره کرده ایم. ... ادامه مطلب

کمپین های افزایش آگاهی از سرطان پستان در ایرانکمپین های افزایش آگاهی از سرطان پستان در ایران

سرطان پستان یکی از شایع ترین سرطان های زنان است که در صورت تشخیص زودرس و به موقع در مراحل اولیه شانس درمان آن افزایش پیدا می کند. ... ادامه مطلب

پرتو درمانی غدد لنفاویپرتو درمانی غدد لنفاوی

سیستم لنفاوی از غدد لنفاوی ، طحال ، غده تیموس و مغز استخوان تشکیل می‌ شود. سرطان غدد لنفاوی می‌ تواند تمام آن نواحی و همچنین سایر اعضای بدن را تحت تأثیر قرار دهد. این که چه روش درمانی برای سرطان غدد لنفاوی برای شما مناسب‌ تر است به نوع لنفوم و شدت آن بستگی دارد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین