کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / کاربرد فانل (Funnei) در جراحی پروتز پستان

کاربرد فانل (Funnei) در جراحی پروتز پستان

یک جراحی زیبایی و همچنین یک راه حل دائمی برای کسانی که سایز کوچک سینه ها ، باعث افت اعتماد به نفس آنان شده است، پروتز سینه می باشد. پروتز سینه برای بزرگ کردن و تقارن سینه طراحی شده است. ممکن است بعضی از زنان بعد از شیردهی یا کاهش وزن، دچار کاهش حجم سینه یا عدم تقارن در شکل سینه‌ها شوند. یا حتی به هر دلیلی از شکل سینه و اندازه آن راضی نباشند. گاهی هم پروتز سینه جزئی از فرایند ترمیم و بازسازی سینه است. برای مثال زمانی که برای درمان سرطان سینه ، به اجبار یک یا هر دو سینه تخلیه می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

قیف پروتزچیست؟

فانل((Funnei یا قیف پروتز وسیله ای است که در هنگام پروتز یا بازسازی پستان برای کارگذاری ایمپلنت های ژل سیلیکون مورد استفاده قرار می گیرد. قرار دادن پروتز سینه با استفاده از این وسیله این امکان را ایجاد می کند که پروتز با حداقل تماس دست جایگذاری شود. همچنین زمان جایگذاری بسیار کوتاه شده و احتمال آسیب به پروتز حین جایگذاری به حداقل می رسد. و با توجه به برش کوچک ترمیم زخم نیز در زمان کمی صورت می گیرد.

کاربرد قیف پروتز

جراح پستان

محل قرار گیری پروتز پستان

محل جایگذاری پروتز سینه از نظر شکل ‌دهی دارای چندین روش مختلف است:

  1. محل پروتز را جراح حین معاینه فیزیکی فرد مشخص می کند که زیرعضله یا روی عضله باشد.
  2. به طور کلی تعیین بهترین محل قرارگیری پروتز فرد به فرد متفاوت می باشد و بستگی به تشخیص پزشک دارد.

پروتز روی عضله

  1. جراح با معاینه ضخامت نسج نرم در پل فوقانی پستان را اندازه گیری می کند.
  2. اگر ضخامت نسج نرم در پل فوقانی پستان کمتر از ۲ سانتی متر باشد پروتز باید زیر عضله قرار بگیرد. پروتز در این ناحیه بین عضله سینه و بافت نرم سینه قرار می‌گیرد. و به گونه ای بالای عضله جایگذاری می‌شود که ایمپلنت زیر غده‌های سینه قرار گیرد وبه این صورت فرد این امکان را دارد تا در آینده بتواند شیردهی کند.

پروتز زیر عضله

در صورتی که ضخامت نسخ نرم پل فوقانی پستان بیشتر از ۲ سانتی متر باشد پروتز باید روی عضله قرار بگیرد. این تکنیک شامل جایگذاری ایمپلنت زیر عضله اصلی سینه (پکتورالیس ماژور) است.

بهترین محل قرارگیری پروتزها در سینه

انتخاب بهترین محل قرارگیری پروتز با توجه به تشخیص پزشک متخصص با بررسی عواملی همچون سوابق پزشکی، ویژگی های ظاهری، در نظر گرفتن انتظارات فرد و ملاحظاتی همچون شیردهی تعیین می شود. پس در نتیجه هر روش جراحی برای بعضی از افراد میتواند مناسب باشد و نتیجه کلی نمی توان گرفت.
تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید انتخاب پزشک متخصص می باشد تا با تجربه و مهارت خود بهترین روش را برای شما در نظر بگیرد.

قیف پروتز پستان

انواع پروتز سینه

پروتز سینه مدل ها و ساختارهای متفاوتی دارند که به تصمیم بیمار و مشاوره پزشک انتخاب می شود.

انواع پروتز سینه از نظر برجستگی

پروتزها در برجستگی های مختلف به شکل زیرعرضه می شود:

  1. برجستگی کم (Low Profile)
  2. برجستگی متوسط(Moderate )
  3. برجستگی زیاد (High Profile)
  4. برجستگی خیلی زیاد (Ultra High Profile)

انواع پروتز سینه از نظرشکل

با توجه به ماندگاری بالا و حفظ فرم طبیعی سینه‌ها با این پروتز به آنها پروتزهای آناتومیکال (Anatomical prostheses) نیز می‌گویند. شکل این پروتز به این صورت است که در قسمت بالایی حالتی صاف و در قسمت پایینی به ‌شکل پُر هستند. این شکل پروتز برای زنانی مناسب می باشد که سینه‌های نامتقارن دارند یا بافت پستان آنها بسیار کم است.

نوبت دهی دکتر حکیمیان

این نوع پروتز‌های سینه، حجم بیشتری به بافت پستان می‌دهند پس برای افراد علاقه‌ مند به سینه‌های برجسته بهترین گزینه می باشد. مزیت استفاده از پروتزهای گرد این می باشد که در صورت بروز هر نوع مشکل مانند انقباض کپسولی، جابجایی پروتز، چرخش یا پارگی امکان جراحی ترمیمی وجود دارد.

انواع پروتز سینه از نظر لایه سطحی

این نوع پروتزها با کمی تخلخل همراه هستند.

میزان تخلخل در این نوع پروتز ها بیشتر است.

بر روی این نوع پروتز ها یک لایه ی مخملی کشیده شده است. از پروتزهای پلی یورتان برای بیماران خاص استفاده می کنند.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

جنس پروتز سینه

پروتز سینه شامل پروتز سینه سیلیکونی که ژل مانند است، پروتز سینه سالینی (آب نمکی)، و پروتز سینه ثابت یا «Gummy Bear» که در واقع نسل پنجم پروتزهای سینه هستند.

این نوع از ایمپلنت‌ها با ژل سیلیکون پر می‌شوند، که ماده‌ای نرم و الاستیک با بافتی شبیه به چربی انسانی است. جداره‌ی سیلیکونی این ایمپلنت ها با ژل سیلیکون پر شده‌است. و در شکل های مختلفی موجود هستند این ایمپلنت ها با توجه به این که از قبل با ژل پر شده اند نیاز به برش بزرگ تری دارند. در صورت استفاده از این جنس پروتز سینه حس طبیع‌تر و سب‌تری خواهید داشت. سن مناسب برای استفاده از پروتزهای سیلیکونی ۲۲ سال و بالاتر است.

مواد تشکیل دهنده پروتزهای سالینی از آب نمک استریل شده است. که با داشتن جدارغیرقابل نفوذ نسبت به دیگرپروتزها سفت تر می باشد. می توانند این ایمپلنت ها را از قبل در اندازه دلخواه پر کنند یا اینکه حین جراحی این کار را انجام دهند. به این صورت که ابتدا به صورت خالی در جای مناسب قرار داده‌ می‌شوند و سپس با آب نمک استریل ‌شده پر می‌شوند. . پروتزهای سالین یا آب ‌نمکی برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود.

این پروتز نیز با ژل سیلیکون پر شده ‌است. اما تفاوت آن با پروتز سیلیکونی در این می باشد که این پروتزها حتی در صورت پاره ‌شدن هم، شکل خود را از دست نمی‌دهند و در واقع پروتز دائمی سینه می باشند. به دلیل تراکم بالای سیلیکون در این نوع پروتز سفت تر هستند. پروتز سینه ثابت برای دادن فرم بهتر و طبیعی تر به سینه ها در قسمت پایین، برجستگی بیشتری دارد. و سمت بالا نازک ‌تر می‌شود. برای قرار دادن پروتز ثابت، نیاز به برش بزرگتری هست.

امروزه جراحی های زیبایی پستان مانند لیفت پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا انجام می‌شود. این جراحی به منظور ایجاد زیبایی و ترمیم معایب پستان توسط دکتر سید محمد رضا حکیمیان جراح پستان با دانش بالا و تجربه سالها کار در این زمینه صورت می‌گیرد. شماره تماس : 36294896 - 031


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاهش حس نوک پستان پس از جراحیکاهش حس نوک پستان پس از جراحی

تغییرات در حساسیت نوک پستان بعد از عمل پروتز سینه شایع است، اکثر خانم ها بعد از عمل بزرگ کردن سینه به دلیل تورم بافت سینه،این تغییرات را احساس می کنند ... ادامه مطلب

سن مناسب برای جراحی پروتز سینهسن مناسب برای جراحی پروتز سینه

عمل پروتز سینه از جمله جراحی ها در حوزه زیبایی و پلاستیک است که با قرارگیری پروتز در بافت سینه، سبب خوش فرم تر شدن و افزایش سایز سینه می شود ... ادامه مطلب

تغییرات پوستی که نشانه سرطان سینه است؟تغییرات پوستی که نشانه سرطان سینه است؟

سرطان پستان به نوعی سرطان گفته می شود که از تکثیر غیر طبیعی سلول های بافت سینه، یا متاستاز و انتقال سلول های سرطانی از طریق رگ های خونی و لنفاوی از دیگر اندام ها و نقاط سرطانی بدن ایجاد می شود. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر تغیییرات پوست در سرطان پستان می پردازیم. ... ادامه مطلب

بیماری پاژه سینه چیست؟بیماری پاژه سینه چیست؟

بیماری پاژه نوع خاصی از سرطان سینه است که نوک پستان را درگیر می کند. بیماری پاژه به طور معمول باعث زخم و فرسایش پوست نوک پستان می شود و ممکن است با ترشح نوک پستان آغشته به خون همراه باشد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین