کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / جراحی های زیبایی پستان شامل چه مواردی می شود؟

جراحی های زیبایی پستان شامل چه مواردی می شود؟

جراحی های پلاستیک پستان به منظور بهبود زیبایی آن انجام می شود که می تواند اعتماد به نفس فرد را نیز افزایش دهد. با انجام این جراحی می توان به سایز و فرم دلخواه برای سینه ها رسید. اینکه فردی تصمیم به انجام جراحی زیبایی بگیرد، موضوعی شخصی است. تعداد زیادی از بیماران نگران نتیجه جراحی می باشند زیرا در صورت عدم موفقیت، بسیار تجربه آزاردهنده ای برای آن ها خواهد شد؛ بنابراین باید در انتخاب یک جراح با مهارت و تجربه کافی، دقت کرد. در این مقاله به بررسی دقیق تر این جراحی های زیبایی می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

امروزه جراحی های زیبایی پستان مانند ماموپلاستی یا جراحی ترمیمی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا انجام می‌شود. این جراحی به منظور ایجاد زیبایی و ترمیم معایب پستان توسط دکتر سید محمد رضا حکیمیان فلوشیپ جراحی پستان با دانش بالا و تجربه سالها کار در این زمینه صورت می‌گیرد. شماره تماس : 36294896 - 031

انواع جراحی های زیبایی پستان

جراحی های زیبایی پستان در سه دسته کلی قرار می گیرند که به همه آن ها ماموپلاستی می گویند. در ادامه به بررسی چند جراحی رایج تر می پردازیم.

پروتز سینه:

هدف از انجام این جراحی می تواند افزایش ظاهر، اندازه و خطوط سینه ها باشد؛ همچنین می تواند تقارن سینه ها را نیز افزایش دهد. در این روش به کمک تزریق چربی یا پروتز، سینه ها را بزرگ تر می کنند.

خانم هایی که پس از بارداری یا کاهش وزن دچار کاهش حجم سینه ها شده اند و می خواهند که سینه های گرد و توپری داشته باشند از پروتز سینه استفاده می کنند.

لازم به ذکر است که درصد موفقیت پروتز سینه بالا می باشد؛ اما توصیه می شود که حتما عکس های قبل و بعد از بیماران مشاهده شود تا انتظار کسانی که قصد انجام این جراحی را دارند به واقعیت نزدیک تر باشد.

پروتز سینه از نظر جنس به دو گروه تقسیم می شوند:

  1. پروتزهای سالینی
  2. پروتزهای سیلیکونی

و همچنین پروتزها از نظر شکل نیز به دو گروه تقسیم می شوند:

  1. پروتز سینه گرد
  2. پروتز سینه اشکی
عمل زیبایی پستان

در صورتی که قصد انجام این جراحی را دارید به این نکات توجه کنید:

نوبت دهی دکتر حکیمیان

لیفت سینه:

سینه های بزرگ و سنگین به دلیل حجم و وزنی که دارند می توانند سبب اختلالاتی مانند گردن درد، کمر درد و یا بی حسی و ضعف شوند. بنابراین می توان با برداشتن پوست اضافی، چربی و بافت سینه سایز سینه ها را کاهش داد.

انواع لیفت سینه بر اساس برشی که استفاده می شود عبارتند از:

  1. برش به شکل T معکوس
  2. لجور
  3. دونات (نیمه آرئول)

مزایای لیفت سینه:

معایب لیفت سینه:

اینستاگرام دکتر حکیمیان

کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهشی:

در این روش بافت اضافی پستان برداشته می شود. همچنین نوک پستان به سمت بالا کشیده می شود که از دیگر مزیت های این روش جراحی می باشد.

بزرگی بیش از حد سینه ها می تواند در برخی از مردان دیده شود که به آن ژنیکوماستی می گویند. حساس و دردناک بودن از جمله نشانه های این حالت می باشد. برخی از این افراد به کمک رژیم غذایی، ورزش و دارو آن را درمان می کنند؛ اما در صورتی که این روش ها پاسخگو نبود مردان نیز می توانند به کمک این روش جراحی، بافت اضافی را بردارند که به دنبال آن اعتماد به نفس بیش تری نیز خواهند داشت.

جراحی ترمیمی سینه:

برخی از بیماران به دلایل مختلفی مانند اصلاح مشکلات ناشی از جراحی قبلی و یا تغییر اندازه و فرم پروتز سینه خواهان این روش جراحی هستند. در این روش با برداشت و یا تعویض پروتزهای سالینی و سیلیکونی به هدف مورد نظر می رسند.

محدودیت های جراحی زیبایی پستان:

اگر در معاینات دوره ای پستان با توده ای برخورد کرده اید یا از قبل تشخیص فیبروآدنوم برای شما داده شده است؛ برای بررسی های دقیق تر و درمان این عارضه (در صورت نیاز) در اصفهان، می‌توانید به دکتر سید محمد رضا حکیمیان، بورد جراحی و فلوشیپ جراحی پستان مراجعه نمایید. برای هماهنگی با مطب ایشان و در یافت نوبت می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن 36294896 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ژینب صادقی [ 1401-11-16 ]
بزرگ شدم سینه هام و سفت شدن

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نمونه برداری پستان چیست و چطور انجام می شود؟نمونه برداری پستان چیست و چطور انجام می شود؟

اگر هنگام مراجعه به پرشک و انجام معاینات لازم و برسی نتایج ماموگرافی یا سونو گرافی علائمی از سرطان پستان در مراجعه کننده مشاهده شود، برای تشخیص دقیق لازم است نمونه برداری از بافت سینه انجام شود. روش های مختلفی برای نمونه برداری از سینه وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد ... ادامه مطلب

سرطان سینه استیج صفر چیست؟سرطان سینه استیج صفر چیست؟

کشف سرطان پستان مرحلۀ صفر به صورت تصادفی انجام می ‎شود، مثل انجام بیوپسی یا تست تصویربرداری پستان برای بررسی توده های دیگر سرطانی ... ادامه مطلب

پرتو درمانی غدد لنفاویپرتو درمانی غدد لنفاوی

سیستم لنفاوی از غدد لنفاوی ، طحال ، غده تیموس و مغز استخوان تشکیل می‌ شود. سرطان غدد لنفاوی می‌ تواند تمام آن نواحی و همچنین سایر اعضای بدن را تحت تأثیر قرار دهد. این که چه روش درمانی برای سرطان غدد لنفاوی برای شما مناسب‌ تر است به نوع لنفوم و شدت آن بستگی دارد. ... ادامه مطلب

جراحی افزایش سایز پستانجراحی افزایش سایز پستان

راهکاری که برای رسیدن به سایز و فرم دلخواه پستان ارائه می شود، پروتز پستان است. در این عمل جراحی، پروتز که کیسه هایی به شکل پستان ولی از جنس سیلیکون یا سرم نمکی است، در پشت بافت طبیعی پستان قرار داده می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین