کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / پروتز سینه از چه جنسی است؟

پروتز سینه از چه جنسی است؟

بسته به نوع جراحی و نیز شرایط بیمار، پزشک جراح می ‌تواند از بین انواع سایز پروتز سینه یک مدل را انتخاب کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

در حال حاضر، انواع پروتز سینه را برحسب برجستگی به سه دسته تقسیم می‌ کنند که عبارتند از:

  1. برجستگی کم یا Low Profile
  2. پروتز با برجستگی زیاد یا High Profile
  3. پروتز با برجستگی خیلی زیاد Ultra-High Profile

همچنین بخوانید: عمل جراحی پروتز پستان

ممکن است بسته به خواست بیمار و یا صلاحدید پزشک، هر کدام از پروتز های دسته ‌بندی ‌شده ‌ی فوق، استفاده شوند. برای نمونه، ممکن است پروتز سینه بعد از سرطان و طی کردن روند های درمانی استفاده شود و یا یکی از انواع پروتز سینه جهت زیبایی، قطعا برای استفاده جهت بازسازی و زیبایی مطرح گردد.

از جنبه جنس و متریال استفاده‌ شده برای تولید پروتز، می ‌توان دسته‌ بندی زیر را تعریف کرد

جراح پستان

پروتز آب نمکی

پروتز آب نمکی یکی از انواع پروتز سینه است که گرد بوده و با محلول آب‌نمک (سالین) پر شده است. در صورت پارگی این نوع پروتز، مایع درون آن خارج می ‌شود و جذب بدن می‌ شود؛ اما برای بدن مشکلی ایجاد نمی ‌کند. استفاده از این نوع پروتز برای جوانان زیر ۱۸ سال توسط پزشکان ممنوع اعلام شده است. پروتز سینه مارک منتور آب نمکی یکی از معروف ‌ترین برند های ارائه‌ دهنده این نوع پروتز است. استفاده از هر نوع پروتزی مزایا و معایبی دارد. از مزایای استفاده از پروتز آب نمکی می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جنس پروتز سینه

پروتز سیلیکونی

یکی دیگر از انواع پروتز سینه، پروتز سیلیکونی است. شکل پروتز سیلیکونی هم مانند پروتز آب نمکی گرد می ‌باشد، اما درون آن را با ژل چسبنده‌ پر کرده‌ اند و شکل زیبا تر و طبیعی ‌تری دارد. در صورتی‌ که پروتز سیلیکونی پاره شود، محتویات آن جذب بدن نشده و ممکن است مشکلاتی را برای بیمار ایجاد کند. افرادی که سن آن‌ ها کمتر از ۲۲ سال است، بهتر است از این نوع پروتز استفاده نکنند. از این پروتز سینه بعد از سرطان می ‌توان برای بهبود شکل ظاهری سینه ‌ها استفاده کرد. از مزایای پروتز سیلیکونی می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

همچنین، از معایب روش پروتز سیلیکونی می ‌توان به مواردی که در زیر آمده است، اشاره کرد:

پروتز کامپوزیتی جایگزین

سومین نوع پروتز سینه که موارد استفاده کم تری دارد ممکن است با رشته‌ های پلی پروپیلن، روغن سویا یا مواد دیگر پر شود.

نوبت دهی

جنس پروتز های سینه از چیست ؟

لایه خارجی تمام پروتز ها، از جنس سیلیکون می باشد و داخل این پروتز ها، توسط مواد مختلفی مانند، آب نمک و یا ژل سیلیکون خالص پر شده است. در گذشته پروتز های پرشده از اب نمک و یا ژل سیلیکون پر شده را فقط برای جراحی پروتز سینه استفاده می کردند، اما در حال حاظر ژل سیلیکون منسجم بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

جنس پروتز سینه از نظر ماده درونی

این پروتز ها با ژل سیلیکونی پر می شوند و ژل بسیار بیشتر شبیه به بافت طبیعی سینه می باشد.اگر پوسته ی پروتز سوراخ شود ژل ممکن است در پوسته پروتز باقی بماند و یا از آن خارج شده و به کیسه ی بیرونی پروتز وارد شود.به همین دلیل پروتز هایی که با ژل سیلیکونی پر شده اند به هیچ وجه فرو نمی ریزند.در صورتی که پروتز های سیلیکونی را برای قرارگیری در سینه ی خود انتخاب کنید، باید توسط پزشک به صورت مداوم ویزیت شده تا از عملکرد صحیح پروتز اطمینان حاصل کنید. می توان با موج های فراصوتی و MRI از شرایط پروتز های قرار گرفته در سینه اطلاع پیدا کرد.

معایب پروتز های سیلیکون

  1. نیاز به مانیتورینگ ام ار ای در صورت لزوم
  2. پارگی بدون علامت
  3. هزینه کمی بیشتر
  4. برش کمی بزرگتر

این نوع پروتز با محلول استریل آب و نمک پر شده است.در صورتی که صدف پروتز سالین سوراخ شود، پروتز فرو می ریزد و بدن به طور طبیعی سالین را جذب و سپس دفع می کند.پروتز های سالین دارای حس، ثبات و شکل یکسانی است.

معایب پروتز های سالین

  1. افزایش ریسک چین خوردگی و قابل لمس شدن
  2. در لمس غیرطبیعی تر می باشند با گذشت زمان اثرات بیشتری روی بافت می گذارند
  3. احتمال خالی شدن خود به خود

تفاوت بین پروتز سینه سالین و سیلیکونی چیست؟

پروتز سینه سالین و سیلیکون هر دو دارای پوسته سیلیکونی بیرونی هستند. با این حال، ایمپلنت ها در مواد پرکننده و قوام متفاوت هستند. در حال حاضر پروتز های مورد استفاده از جنس سیلیکونی می باشند که بسیار مقاوم بوده و مواد داخل آن خارج نمی شود .

پارگی ایمپلنت سالین

اگر ایمپلنت سینه نمکی پاره شود، ایمپلنت تخلیه می ‌شود و باعث تغییر اندازه و شکل سینه آسیب ‌دیده می‌ شود. بدن شما محلول نمکی نشت ‌شده را بدون خطرات سلامتی جذب می‌ کند، اما احتمالاً برای برداشتن پوسته سیلیکونی به جراحی نیاز خواهید داشت. اگر بخواهید، احتمالاً می ‌توان یک ایمپلنت جدید را همزمان گذاشت.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

پارگی ایمپلنت سیلیکونی

اگر یک ایمپلنت سینه سیلیکونی پاره شود، ممکن است فوراً یا هرگز متوجه نشوید، زیرا هر سیلیکون آزاد تمایل دارد در بافت فیبری (کپسول) که در اطراف ایمپلنت تشکیل می ‌شود محبوس بماند. این به عنوان پارگی خاموش شناخته می شود. گمان نمی رود نشت ژل سیلیکون باعث مشکلات سلامتی مانند سرطان سینه ، مشکلات تولید مثل یا آرتریت روماتوئید شود. با این حال، پارگی ایمپلنت سینه سیلیکونی ممکن است در نهایت باعث درد سینه ، ضخیم شدن سینه یا تغییر در کانتور یا شکل سینه شود. اگر این اتفاق بیفتد، پزشک شما احتمالاً برداشتن ایمپلنت را با جراحی توصیه می کند. اگر می خواهید ایمپلنت جدیدی داشته باشید، معمولاً می توان آن را همزمان گذاشت.

آیا پروتز سینه احتمال پارگی دارد ؟

این سوال ذهن تمام مراجعه کنندگان برای پروتز سینه را درگیر کرده است . اما شایان ذکر است که به دلیل جنس پروتز سینه دارای مقاومت بالایی بوده و احتمال پارگی در آن بسیار کم می باشد . پارگی تنها در صورتی ممکن است رخ دهد که ضربه ای بسیار محکم به قفسه سینه فرد وارد شود و این ضربه منجر به شکستگی در این بخش گردد . اگر ایمپلنت پاره شود، بسته به اینکه ایمپلنت سالین یا سیلیکون باشد، رویکرد ممکن است متفاوت باشد.

امروزه جراحی های زیبایی پستان مانند لیفت پستان (ماستوپکسی) با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا انجام می‌شود. این جراحی به منظور ایجاد زیبایی و ترمیم معایب پستان توسط دکتر سید محمد رضا حکیمیان جراح پستان با دانش بالا و تجربه سالها کار در این زمینه صورت می‌گیرد. شماره تماس : 36294896 - 031


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای جایگزین همراهی با درمانهای پزشکی در کنار درمان سرطان پستان در ایرانروشهای جایگزین همراهی با درمانهای پزشکی در کنار درمان سرطان پستان در ایران

راه های درمان سرطان پستان بسته به نوع آن و مرحله بیماری و میزان گسترش آن در بدن، می تواند متفاوت باشد. ... ادامه مطلب

کاهش احساس نوک سینه پس از عمل پروتز سینهکاهش احساس نوک سینه پس از عمل پروتز سینه

تغییرات در حساسیت نوک پستان بعد از عمل پروتز سینه شایع است ، اگر نگران کاهش حس در نوک سینه بعد از عمل ماموپلاستی هستید این مقاله به شما کمک می کند. ... ادامه مطلب

کدام تغییرات پستان ها طبیعی و کدام خطرناک هستند؟کدام تغییرات پستان ها طبیعی و کدام خطرناک هستند؟

بافت پستان و همچنین ظاهر آن ممکن است با گذر زمان دچار تغییرات شوند . مشاهده چنین تغییراتی در پستان ممکن است فرد را نگران کرده و باعث شود که فرد با فکر ابتلا به سرطان سینه به پزشک مراجعه کند . ... ادامه مطلب

نکات کلیدی برای پیشگیری از سرطاننکات کلیدی برای پیشگیری از سرطان

بهترین روش برای پیشگیری از سرطان، فرهنگسازی در این زمینه است. برای فرهنگ سازی در مورد اصول تغذیه و اصلاح شیوه زندگی ٬ به تلاش برنامه ریزی شده و طولانی مدت نیاز است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین