کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / اهمیت استفاده از سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی

اهمیت استفاده از سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی

سینه های بزرگ، سنگین و آویز می توانند برای افراد ناراحت ‌کننده باشند و وزن اضافی سینه می تواند باعث گردن درد، کمر درد، سوزش پوست یا ضعف جسمی بدن شود. کاهش پستان با عنوان عمل ماموپلاستی شناخته شده و این عمل شامل از بین بردن پوست، چربی و بافت غده اضافی در سینه می باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

این نوع جراحی جای زخم زیادی در بدن ایجاد می کند و احساس طبیعی در نوک پستان-آرئولا و تولید شیر در بدن از بین نمی رود و حفظ میشود. عوارض جانبی احتمالی آن شامل درد و برآمدگی ناشی از بافت اسکار و عدم توانایی در شیردهی می باشد. این مدل از جراحی باعث کاهش ظاهر، حجم و کانتور پستان می شود و در عین حال حساسیت و عملکرد پستان را نیز حفظ می کند. اکثر افرادی که این عمل را انجام دادند، از آن راضی بودند و نتیجه خوبی از این عمل گرفتند.

جراحی پستان

آیا سوتین بعد از جراحی سینه موجب فرم دهی سینه می ‌شود؟

سوتین مناسب بعد از جراحی سینه یا سوتین ماموپلاستی یا عمل کوچک کردن سینه یکی از مسائل مهم بعد از زیبا سازی و فرم دهی سینه است که پزشکان آن ها را با توجه به نوع جراحی و نوع سینه به بیماران خود توصیه می کنند.

آیا پوشش و لباس در نتایج ماموپلاستی تاثیر دارد؟

یکی از موثر ترین لوازم در شکل گیری سینه، چه قبل از ماموپلاستی و چه پس از جراحی سینه سوتین خواهد بود. همان طور که می دانید استفاده از سوتین مناسب در سنین پایین تر مانع از بزرگ شدن سینه ها خواهد شد حال زمانی که برای کوچک کردن سینه های خود از ماموپلاستی استفاده نموده اید باید از سوتین و سینه بند مناسب استفاده نموده تا مجددا پس از Mammoplasty رشد ننمایند.
علاوه بر دلایل گفته شده که موجب افزایش سایز سینه و افتادگی آنها خواهند شد، جاذبه نیز بی تاثیر نخواهد بود. در نتیجه استفاده از سوتین ها مانع از کشیدگی و افتادگی سینه ها خواهند شد. بسیاری از افراد نتایج ناشی از استفاده سوتین پس از ماموپلاستی را نادیده گرفته و به گفته ها و توصیه های پزشکی که جراحی سینه آن ها را انجام داده، عمل نخواهند کرد و نتایج قابل قبولی نیز دریافت نخواهند کرد در حالی که سوتین و لباس مناسب تاثیر بسزایی در بالا کشیدن و زیبایی سینه شما پس از Mammoplasty خواهد داشت.

اهمیت استفاده از سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی

گن یا سوتین مخصوص عمل ماموپلاستی و لیفت سینه چیست؟

گن بعد از عمل ماموپلاستی و لیفت سینه سوتین های مخصوصی هستند که بیمار باید پس از انجام این عمل ها از آن ها استفاده کند. این گن ها همانند پانسمان عمل کرده و سینه ها را در بهترین حالت ممکن قرار می دهند. استفاده از این محصولات مزایای فراوانی را برای بیمار به ‌همراه دارد. فرد باید حداقل تا 6 هفته از این محصولات به طور مرتب استفاده کند. گن هایی که تهیه می شوند نباید خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشند. باید جراح بیمار را معاینه کرده و بهترین سایز سوتین طبی را برای او تعیین کند. استفاده از این گن ها باعث می ‌ شود پوست و بافت های زیرین آن با هم اتصال پیدا کنند. همچنین باعث می ‌شود سطح پوست صاف شود و بعد از عمل های زیبایی سینه، ناهمواری در سطح پوست دیده نشود.

مزایای استفاده از سوتین بعد از ماموپلاستی و لیفت سینه

برخی از افراد گمان می کنند استفاده از گن تاثیر زیادی نداشته و مزایای استفاده از گن بعد از لیفت سینه و ماموپلاستی را نادیده می ‌گیرند. این افراد باید بدانند که استفاده نکردن از این محصولات ممکن است مشکلاتی را برای آن ها به وجود آورد. در این بخش مزایای استفاده از گن بعد از عمل های ماموپلاستی و لیفت سینه را بیان می کنیم تا افرادی که قصد انجام این عمل را دارند استفاده از این سوتین های طبیعی را جدی بگیرند.

کمک به بسته شدن سریع تر زخم ها

در صورتی که از گن کششی بعد از عمل ماموپلاستی استفاده شود لبه برش ها روی هم قرار گرفته و جوش می ‌خورند. این موضوع باعث می ‌شود زخم ها زودتر بسته شده و سطح آن ها هموار باشد. در صورتی که از گن بعد از عمل ماموپلاستی و عمل لیفت سینه استفاده نشود زخم ها بر روی هم می لغزند. به اینگونه زخم ها دیرتر بهبود یافته و سطح آن ها نا هموار می شود و همین طور احتمال ایجاد بافت اسکار بیشتر می شود.

کاهش ورم

پس از عمل ماموپلاستی و لیفت سینه مایعات در زیر پوست جمع شده و باعث به وجود آمدن ورم می شود. پوشیدن گن باعث می شود این مایعات از زیر پوست خارج شده و در نهایت باعث کاهش ورم می شود. در صورتی که این مایعات به موقع خارج نشوند بدن دچار عفونت می شود.

صاف شدن سطح پوست

گن های بعد از ماموپلاستی به سینه فشار یکسانی را وارد می کند. در چنین حالتی نا همواری ها از بین رفته و سطح سینه صاف می شود. نباید از گن‌ های خیلی تنگ استفاده شود که فشار زیادی به سینه ها وارد نشود. در چند هفته اول باید به طور شبانه روز از سوتین های طبی بعد از ماموپلاستی و لیفت سینه استفاده شود.

کاهش کبودی

زمانی که مایعات زیر پوست جمع می شوند باعث به وجود آمدن کبودی می‌ شوند. استفاده از گن باعث می شود مایعات و خونابه زیر پوست زود تر خارج شده و این کبودی ها از بین بروند.

نوبت دهی

چند نمونه سوتین پس از ماموپلاستی

سوتین فشرده سازی شده بعد از عمل پروتز یا ماموپلاستی توسط اکثر پزشکان توصیه می ¬شود. این سوتین مناسب بعد از جراحی سینه یا ماموپلاستی است و کمک می کنند تا درد و تورم در سینه به حداقل برسد.

از آن جا که در طول روند بهبود، تورم و التیام کاهش می ¬یابد، ممکن است لازم باشد بند های سوتین خود را تنظیم کنید. این بند ها باید به اندازه کافی محکم باشند و از سینه ها محافظت کنند؛ در نتیجه این مدل یکی از مدل های سوتین مناسب بعد از جراحی سینه یا ماموپلاستی می باشد.

جلیقه جراحی شبیه به سوتین فشرده سازی پزشکی سنتی است و فرق آن این است که کمی طولانی تر است و بیشتر به دور سینه پیچیده خواهد شد. مزیت این مدل این است که محافظت بیشتری از برش های عمل ماموپلاستی دارد و باعث می ‌شود که بیمارانی که تحت عمل جراحی از طریق لایه های عضلانی قرار گرفته ‌اند، سریع تر بهبود یابند.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

قیمت سوتین مناسب بعد از جراحی سینه چقدر است؟

قیمت سوتین های مخصوص پروتز سینه با توجه به برند و نوع آن ها متفاوت است. برای مثال سوتین بعد از عمل پروتز اکسترنال، جهت مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه طراحی شده و هر دو طرف چپ و راست این سوتین دارای جایگاه مخصوص سینه بوده و فاقد هر گونه پروتز جداگانه است.

قیمت سوتین بعد از عمل پروتز که از جنس ایزاولا است و تمامی الیاف آن آنتی باکتریال و ضد تعریق و دارای کیفیت بالایی است، بسته به پیشنهاد پزشک و نرخ روز می ‌تواند متغیر باشد؛ کیفیت بالای الیاف آن سبب می‌ گردد که در حین شستشو، ظاهر خود را از دست ندهد.

کتاب سیب صورتی به قلم بیش از ۲۰ نفر از متخصصین مقوله سرطان پستان و با گردآوری و تدوین دکتر سید محمد رضا حکیمیان ، شامل اطلاعات معتبر ، کاربردی و بسیار مفیدی است که خواندن و معرفی آن را به تمامی کسانی که به نوعی با این بیماری مواجه هستند توصیه می کنیم . این مجموعه به پرسش‌های بی شماری در زمینه سرطان پستان پاسخ داده است و هدیه ارزشمندی برای دوستان و آشنایان است. شما می توانید برای دریافت این کتاب، روی لینک تهیه کتاب سیب صورتی کلیک کنید؛ یا از طریق پیام به شماره واتساپ ۰۹۰۴۴۰۴۶۶۴۹ اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تومور های فیبروآدنوم خوش خیم، مرزی و بدخیمتومور های فیبروآدنوم خوش خیم، مرزی و بدخیم

توده فیبروآدنوم معمولا به صورت نرم و لاستیکی یا کمی سفت و دارای شکل مشخص می باشد، این توده معمولا بسیار متحرک است و معمولاً درد ندارد، ممکن است آن را مانند یک تیله بازی لاستیکی در پستان خود حس کنید که به راحتی در هنگام معاینه و بررسی زیر پوست شما حرکت می کند. ... ادامه مطلب

درباره ماموگرافی بیشتر بدانیددرباره ماموگرافی بیشتر بدانید

ماموگرافی یک عکس رادیوگرافی ساده از پستان و ابزاری برای کشف زودرس سرطان‌های غیرقابل لمس پستان است. ماموگرافی می‌تواند سرطان پستان را ده سال قبل از آن که قابل لمس شود، شناسایی کند ... ادامه مطلب

چه کسانی به پستان فیبروکیستیک مبتلا می شوند؟چه کسانی به پستان فیبروکیستیک مبتلا می شوند؟

پستان فیبروکیستیک یکی از بیماری های شایع در بانوان است که آمار قابل توجهی از بانوان را درگیر خود کرده است. بیماری پستان فیبروکیستیک اختلالی خوش خیم است. اغلب خطر چندانی برای سلامت بانوان ندارد؛ اما می تواند زمینه ساز عوارض بعدی شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی پستان فیبروکیستیک بپردازیم. ... ادامه مطلب

مقایسه ی افزایش سایز سینه با جراحی و تزریق ژل به سینهمقایسه ی افزایش سایز سینه با جراحی و تزریق ژل به سینه

لیفت سینه از مهم ترین جراحی هایی است که این روز ها از سوی بسیاری از زنان انجام می شود. لیفت سینه در واقع جراحی ای است که در طی آن سینه زنان بالا کشیده شده و فرم دهی برای سینه انجام می شود. در ادامه این بخش به روش های افزایش سایز سینه و فرم دهی سینه پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین