کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / دوران نقاهت بعد از عمل کوچک کردن سینه

دوران نقاهت بعد از عمل کوچک کردن سینه

جراحی ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه، برای افرادی که از بزرگ بودن بیش از حد سینه ‌های خود رنج می‌ برند، نوعی جراحی پرطرفدار محسوب می ‌شود.در برخی افراد مشاهده می ‌شود که به دلیل احساس وجود عیب و نقص در اندام خود، از جمع دوری می‌ کنند و هنگام راه رفتن، با قوز کردن و حالت خمیده، سعی بر این دارد که بزرگ بودن سینه های خود را بپوشاند که این حالت به مرور زمان، فرد را دچار مشکل اسکلتی می ‌کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

در این جراحی علاوه بر کوچک کردن پستان، در صورت وجود افتادگی و یا عدم تقارن در پستان‌ ها و نوک سینه، این مورد نیز اصلاح می‌ گردد. مسئله قابل اهمیت این است که پس از عمل جراحی باید مراقبت های بعد از عمل کوچک کردن سینه را به درستی انجام دهید.

جراحی پستان

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی چگونه است؟

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی در سه هفته‌ی ابتدایی بسیار مورد اهمیت است. پس از انجام جراحی ماموپلاستی فرد باید حتما به پشت بخوابد. از خوابیدن روی پهلو و شکم در این دوره ‌ی زمانی خودداری شود. انجام جراحی ماموپلاستی به منظور اصلاح فرم و اندازه سینه‌ ها انجام می ‌شود؛ به همین دلیل، باید از ایجاد فشار بر روی سینه ‌ها جلوگیری کرد تا نتیجه‌ ی ایده آل از جراحی حاصل شود و سینه در بهترین وضعیت خود تثبیت گردد. در صورتی که به هیچ عنوان بیمار قادر به خوابیدن به پشت نیست، باید به جز خوابیدن روی شکم وضعیت بهتری را انتخاب کند؛ زیرا ایجاد فشار بر روی سینه‌ ها، ممکن است به بافت سینه‌ فشار وارد کند و یا عدم قرینگی در سینه ‌ها را به وجود آورد. همچنین، هنگام خواب باید از دو بالش در زیر سر خود استفاده نمایید؛ زیرا این کار تورم و درد را تا میزان مشخصی کاهش می ‌دهد.

مراقبت های بعد از جراحی ماموپلاستی

  1. معمولا احساس درد در بیماران ، پس از اتمام جراحی سینه بسیار خفیف می باشد که با مصرف مسکن می توان آن را کنترل کرد.
  2. به منظور رفع کبودی و ورم ، بیمار می تواند از کمپرس یخ و گرم استفاده کند به این صورت که تا 3 روز اول از کمپرس یخ و پس از آن از کمپرس آب گرم استفاده کند.
  3. بیماران ، باید حداقل تا چند هفته پس از جراحی سینه از انجام فعالیت های سنگین اجتناب کنند اما این موضوع به معنی نمی باشد که بیمار به طور مطلق استراحت کند ( استراحت مطلق ممکن است باعث لخته شدن خون در پاها شود ).
  4. شما باید نمک و اودیه های تند را تا مدتی پس از جراحی سینه ، از رژیم غذایی خود حذف کنید زیرا این موارد تشدید کننده ورم می باشند.
  5. بهتر است از مواد غذایی که دارای ویتامین ث می باشند ، استفاده کنید زیرا در کاهش ورم تاثیر گذارند.
  6. دارو هایی که توسط جراح سینه برایتان تجویز شده است را سر ساعت مصرف کنید.
  7. بیماران باید تا مدتی از سوتین ماموپلاستی مخصوص استفاده کنند ، پزشکان توصیه می کنند به هنگام خواب از سوتین استفاده نشود.
  8. شما باید تا مدتی از استعمال سیگار اجتناب نمایید ، زیرا ماده ای به نام نیکوتین در سیگار وجود دارد که باعث به وجود آمدن اخلال در دوره بهبودی می شود.
  9. بیماران پس از جراحی کوچک کردن سینه تا مدتی از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل پرهیز کنند ؛ زیرا باعث افزایش ورم می شود.
  10. بیماران باید تا مدتی پس از جراحی سینه ، به پشت و به صورت طاق باز بخوابند.
  11. مصرف مواد غذایی که امگا 3 دارند ، به بیمارانی که جراحی سینه انجام داده توصیه می شود.
  12. بیماران باید در طول روز کمی راه بروند.
  13. معمولا بیماران پس از گذشت 2 روز از جراحی سینه می توانند استحمام کنند ، اما بهتر است در این مورد با پزشک مشورت نمایند.
دوران نقاهت بعد از عمل کوچک کردن سینه

دوره نقاهت عمل ماموپلاستی

دوره بهبودی پس از جراحی کوچک کردن سینه ، بستگی به شرایط بدن بیمار دارد ؛ اما معمولا پس از گذشت 1 هفته بیماران می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند ؛ اما باید از انجام فعالیت و ورزش های سنگین تا مدتی خودداری کنند.

دوران نقاهت و بهبودی پس از ماموپلاستی چگونه خواهد بود؟

پس از انجام هر نوع عمل زیبایی، سپری کردن دوره‌ نقاهت، یکی از مهم‌ ترین مراحل عمل خواهد بود. عمل ماموپلاستی نیز دارای دوره‌ نقاهت می ‌باشد و افراد باید برای رعایت کردن نکات پس از عمل، در جهت بهبودی هر چه سریع ‌تر خود تلاش کنند تا به نتیجه دلخواه خود از این عمل دست پیدا کنند. به دلیل اینکه در طول این عمل از بی‌ هوشی استفاده می‌ شود باید بدانید که سرگیجه داشتن و همچنین احساس سنگینی جز علائم کاملا عادی بعد از جراحی می ‌باشد و افراد نباید نسبت به آن حساس شوند. برای اینکه نگرانی و یا استرس خاصی پس از عمل نداشته باشید بهتر است پس از عمل فردی کنار شما باشد تا بتواند کمک حال شما شده و شما را در طول ۲۴ ساعت اول پس از جراحی یاری کند. معمولا حدود دو هفته نیاز است تا بخیه‌ ها بهبود پیدا کنند اگر چه پس از آن همچنان کمی تورم و کبودی وجود دارد.

دوران نقاهت بعد از شش هفته

از فعالیت شدید پرهیز کنید. از ورزش ‌های سنگین و دویدن، کوهنوردی کردن و پله‌ های زیادی را بالا رفتن فعلا خودداری نمایید.

دوران نقاهت بعد از یکسال

نوبت دهی

مراقبت های بعد از ماموپلاستی چگونه باید انجام شود؟

بعد از انجام جراحی ماموپلاستی، در صورتی که حال فرد مساعد باشد و عوارضی را تجربه نکرده باشد، می‌تواند به منزل بازگردد. قبل از بازگشت، پزشک متخصص مراقبت‌ هایی که فرد باید پس از جراحی انجام دهد را در اختیار او قرار می ‌دهد.
دوره‌ی نقاهت بعد از جراحی کوچک کردن سینه ‌ها تأثیر مستقیمی بر نتیجه‌ ی جراحی می ‌گذارد. به همین دلیل، رعایت کامل نکاتی که پزشک بیان می ‌کند و انجام مراقبت های بعد از عمل کوچک کردن سینه سبب می ‌شود که روند بهبودی با سرعت بیشتری انجام شود و همچنین، خطرات و عوارض عمل ماموپلاستی به میزان قابل توجهی کاهش می ‌یابد. از این رو بهترین دکتر جراحی کوچک کردن سینه پیشنهاد می کند که مراقبت های بعد از عمل را به درستی انجام دهید.

مراقبت های بعد از ماموپلاستی در هفته‌ اول

اینستاگرام دکتر حکیمیان

مراقبت های بعد از ماموپلاستی در هفته‌ دوم

در هفته‌ دوم پس از جراحی ماموپلاستی، فرد به پزشک مراجعه می ‌کند و بخیه‌ های بیمار، کشیده می‌ شود. امروزه، بیشتر بخیه‌ هایی که در جراحی زده می ‌شود، قابل جذب می ‌باشد و نیازی به کشیدن ندارد.
در این هفته، همچنان کبودی و تورم در سینه‌ های فرد مشاهده می‌ شود، اما سینه ‌ها، کمی نسبت به هفته‌ ی اول لطیف ‌تر می‌ شوند.

مراقبت های بعد از ماموپلاستی در هفته‌ سوم

دوره‌ نقاهت برای افراد مختلف، متفاوت است و سرعت بهبودی و ترمیم زخم ‌های حاصل از عمل جراحی، به میزان توانایی بدن آن‌ ها بستگی دارد. عموما، بعد از گذشت دو هفته از انجام جراحی، فرد با رعایت مراقبت های بعد از جراحی ماموپلاستی در هفته‌ ی سوم می‌ تواند کار های روزمره خود را انجام دهد و به محل کار خود بازگردد؛ اما در برخی افراد مشاهده می‌ شود که برای بازگشت به زندگی روزمره، به یک ماه زمان نیاز دارند.

دکتر سید محمد رضا حکیمیان فلوشیپ جراحی سرطان با دانش بالا و تجربه سالها کار در ارتباط با سرطان پستان قادر به تشخیص زود هنگام این بیماری بوده و آماده ارائه‌ خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند. شماره تماس : 36294896 - 031


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زهرا امیدی [ 1401-11-18 ]
حالا من خیلی تحقیق کردم ولی میگن بعد از عمل ممکن به سرطان سینه تبدیل میشه از کجا مطمعن بشم که این حرل صحت نداره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا اشعه ماموگرافی زیان آور است؟آیا اشعه ماموگرافی زیان آور است؟

ماموگرافی روشی برای آزمایش و بررسی بافت پستان است.به عبارتی دقیق تر ماموگرافی در حقیقت آزمایش بافت پستان با استفاده از پرتوهای خفیف است که به منظور شناسایی و تشخیص بیماری های پستان در خانم ها انجام می شود. در این مقاله به بررسی میزان اشعه در ماموگرافی می پردازیم. ... ادامه مطلب

لزوم تامین آهن قبل از جراحی پستانلزوم تامین آهن قبل از جراحی پستان

قبل از جراحی سینه ، نیاز به یک سری اقدامات مراقبتی است. یکی از آن ها، تامین آهن کافی فرد است.در این مقاله به تامین آهن قبل از جراحی پستان می پردازیم ... ادامه مطلب

بیماری زوسکا را با سرطان پستان اشتباه نگیریدبیماری زوسکا را با سرطان پستان اشتباه نگیرید

زوسکا یک بیماری آزاردهنده و دردناک است که می تواند هر فردی را درگیر کند. به ایجاد عفونت در اطراف نوک پستان، زوسکا می گویند. بسیاری از افراد، زوسکا را با سرطان پستان اشتباه می گیرند. ممکن است که این بیماری در ابتدا به سرطان پستان شباهت داشته باشد؛ اما هیچ ارتباطی میان آن و سرطان پستان وجود ندارد ... ادامه مطلب

فیلم های آموزشی در مورد سرطان پستانفیلم های آموزشی در مورد سرطان پستان

در این بخش اطلاعات مفیدی (مانند معاینه سینه، پیشگیری از سرطان پستان و غیره) در مورد سرطان پستان در قالب فایل ویدئویی به شما کاربران گرامی ارائه می‌گردد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین