کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / شیردهی پس از جراحی ماموپلاستی

شیردهی پس از جراحی ماموپلاستی

عمل جراحی ماموپلاستی میتواند برای موارد مختلفی از جمله اصلاح سایز و اندازه سینه با افتادگی پستان مورد استفاده قرار گیرد . در این جراحی قسمت هایی از بافت غدد و بافت چربی و پوست برداشته میشوند تا پزشک بتواند بافت پستان را به شکل دلخواه بیمار تغییر دهد.

آنچه در این مطلب میخوانید

شما می‌توانید برای انجام ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه به دکتر سید محمد رضا حکیمیان دارای بورد تخصصی جراحی زیبایی پستان و بازسازی سینه مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36294896 - 031 تماس حاصل فرمایید.

عوارض جراحی ماموپلاستی چیست؟

مانند هر عمل جراحی دیگری ، مامو پلاستی هم خطرات و عوارضی دارد که البته برخی از آنها را میتوان با رعایت نکات و روش های مراقبتی به حداقل کاهش داد به همین دلیل انتخاب پزشک ماهر و متخصص که با روش های صحیح جراحی شما را به فرم سینه های مطلوب برساند و نیز توجه به مراقبت های بعد از عمل بسیار حائز اهمیت است.

نوبت دهی دکتر حکیمیان

عوارض شایع عمل مامو پلاستی موارد زیر هستند:

جراحات پوستی

یکی از نتابج عمل جراحی مامو پلاستی ، باقی ماندن جای زخم ها برای مدت طولانی روی پوست مراجعه کننده است و نیز ممکن است مشکلات دیگری همچون قرمزی ، برجستگی، گوشت اضافه ویا خارش در محل زخم ایجاد شود که بسیاری از این موارد به بدن فرد و نوع پوست بستگی دارد اما در هر حال با نظارت پزشک و روش های ترمیم پوست میتوان این جراحات را تا حد زیادی بهبود بخشید.

صفحه اینستاگرام دکتر حکیمیان

عفونت

ممکن است افراد پس از جراحی مامو پلاستی با درد و قرمزی اطراف ناحیه جراحی شده ، چرک و جمع شدن مایع در بخیه و تب مواجه شوند در چنین مواردی پزشک اغلب آنتی بیوتیک را برای آنها تجویز میکند. در صورتی که مقدار عفونت بسیار زیاد باشد و با دارو های آنتی بیوتیک نتوان آن را کنترل کرد، ممکن است لازم شود پزشک برای خارج کردن چرک ، ناحیه جراحی را کمی باز کند تا بتواند عفونت را تخلیه کند. در صورتی که در عمل جراحی از پروتز استفاده شده باشد، در زمان بروز عفونت باید حتما پروتز خارج شود تا برای بیمار مشکل جدی تری به وجود نیاید.

خونریزی

در برخی موارد ممکن است به دلایل مختلف ناحیه جراحی شده دچار خونریزی شود و این خونریزی امکان دارد به صورت داخلی و یا خارجی باشد. در صورت مشاهده خونریزی و یا تشخیص آن سریعاً به پزشک مراجعه کنید تا هر چه زودتر درمان شود.اگر به این موارد توجه نشود ممکن است نتیجه عمل تحت تاثیر قرار گیرد و یا سبب بروز عفونت و التهاب در بخیه ها شود.

بد فرمی یا نامتقارن بودن سینه ها

نکته دیگری که در خصوص ریسک عمل ماموپلاستی وجود دارد، در برخی از خانم ها، بدن در بخش قفسه سینه دارای قرینگی نیست و سینه راست و سینه چپ به درستی و به صورت قرینه روی قفسه ی سینه قرار نداشته باشد. در مواردی که این عدم قرینگی به صورت عرضی (منظور از عرضی فاصله ی نوک سینه از وسط قفسه سینه است) باشد، جراح نمی تواند پایه عرضی را تغییر دهد. اما از نظر تقارن در ارتفاع (فاصله نوک سینه از سر شانه) جراح سینه تا حدودی میتواند اصلاحات مطلوبی انجام دهد است.

به جز مواردی که مراجعه کننده از قبل دارای سینه های نامتقارن است و نگرانی هایی در خصوص نتیجه عمل دارد ، در مواردی نیز ممکن است فرد پیش از عمل از نظر تقارن سینه ها شرایط مطلوبی داشته باشد اما به دلیل برخوردار نبودن پزشک از تجربه کافی و عدم به کار گیری روش های صحیح ، نتیجه کار به شکل متقارن و مورد نظر بیمار نباشد.

از دست رفتن حس نوک سینه و یا پوست اطراف آن

یکی دیگر از رایج ترین عوارض جراحی ماموپلاستی، تغییراتیست که در نوک سینه ایجاد شود به دلیل آن که در حین جراحی نوک سینه تحت برش هایی قرار می گیرد و در این میان ممکن است برخی از عصب هایی که به نوک سینه وصل هستند، قطع شود. و در نتیجه منجر به از دست رفتن حس نوک سینه به صورت دائمی یا موقتی بشود.

البته با گذشت زمان عصب های سینه در شرایط جدید شروع به بازسازی می نماید و مقداری از این عصب ها ترمیم می شود و بازگشت حس نوک سینه صورت می گیرد.اما در هر صورت لازم است پیش از جراحی در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

ماموپلاستی چیست

امکان شیردهی پس از جراحی ماموپلاستی

درهنگام جراحی ماموپلاستی در افرادی که سینه های نسبتا بزرگ دارند، جراحی به گونه ای انجام می شود که بخشی از بافت سینه باقی می ماند و همان بخش باقی مانده، توانایی شیردهی را تا حدودی حفظ می کند. اما نسبت به یک سینه کامل ممکن است میزان کم تر شود.

اما روش دیگری هم وجود دارد که درآن نوک سینه و آرئولا یا همان هالۀ قهوه‌ای رنگ اطراف نوک سینه برداشته می شود و سپس روی سینۀ بازسازی‌شده قرار می گیرد، آسیب وارده به عصب‌ها، مجاری شیر و بافت سینه ممکن است جریان شیر را محدود کند و حساسیت نوک سینه را کاهش دهد. وجود و حضور عصب‌ها در شیردهی حیاتی است، زیرا باعث آزاد شدن پرولاکتین و اکسیتوسین که دو هورمونی هستند که در تولید و خروج شیر از سینه اثر می‌گذار، میشوند.

بروز سرطان پستان به عوامل ژنتیکی و محیطی از جمله تغذیه، فعالیت بدنی، مصرف سیگار، سن شروع بارداری و ... بستگی دارد. ارتباط تغذیه و سرطان پستان همچنین نقش پیشگیرانه خوراکی ها در این نوع از سرطان، سالهاست که به اثبات رسیده. برای مطالعه مقاله ایی پیرامون توصیه های غذایی برای جلوگیری از سرطان پستان و ارتباط تغذیه و سرطان پستان کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطمه انصاری [ 1402-10-21 ]
سلام من سایز سینه ام نود هست .سوتین نود میپوشم.تازه بیرونم میزنه سینه ام.بنظر شما لیفت کنم .یا ماموپلاستی

مرضیه چگنی [ 1401-10-24 ]
سلام و وقت بخیر. من یک ماه پیش توی شهرستان عمل ماموپلاستی انجام دادم و الان یکی از سینه هام یک قسمتش تو رفتگی داره و از اون یکی تقریبا یک سایز کوچیکتر شده. بنظرتون چطور می تونم این مشکلم رو حل کنم

اخترالملوک شهریاری [ 1401-10-17 ]
با سلام سایز سینه من نود هست،،سوتین نود استفاده میکنم ولی افتادگی زیاده،،احتیاج به لیفت دارم یا ماموپلاستی

اخترالملوک شهریاری [ 1401-10-17 ]
با سلام سایز سینه من نود هست،،سوتین نود استفاده میکنم ولی افتادگی زیاده،،احتیاج به لیفت دارم یا ماموپلاستی

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درباره ماموگرافی بیشتر بدانیددرباره ماموگرافی بیشتر بدانید

ماموگرافی یک عکس رادیوگرافی ساده از پستان و ابزاری برای کشف زودرس سرطان‌های غیرقابل لمس پستان است. ماموگرافی می‌تواند سرطان پستان را ده سال قبل از آن که قابل لمس شود، شناسایی کند ... ادامه مطلب

توصیه های لازم برای کاهش خطر بروز لنف ادمتوصیه های لازم برای کاهش خطر بروز لنف ادم

پس از انجام جراحی سرطان پستان، در صورت صلاحدید پزشک معالج خود، به کارشناس لنف ادم مراجعه نمایید. کارشناس مربوطه ضمن آموزش نکات لازم گاهی برای شما نوعی آستین فشاری تجویز میکند که در جلوگیری از لنف ادم مفید است ... ادامه مطلب

درمان های جراحی و غیرجراحی جدید در سرطان پستاندرمان های جراحی و غیرجراحی جدید در سرطان پستان

سرطان سینه مخصوص زنان نیست بلکه ممکن است سرطان سینه مردان را نیز درگیر نماید. اما این بیماری در بین زنان شایع تر می باشد. درمان سرطان سینه به عوامل مختلفی بستگی دارد، حجم و مکان توده در پستان، میزان پیشرفته بودن بیماری، سن بیمار و وضعیت کلی سلامت بیمار در درمان این بیماری موثر می باشد. ... ادامه مطلب

انواع ایمپلنت پستانانواع ایمپلنت پستان

ایمپلنت سینه روش افزایش سایز سینه بانوان است که برای بالا بردن اعتماد به نفس و زیباتر شدن اندام انجام می گردد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین