کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / سن مناسب برای جراحی پروتز سینه

سن مناسب برای جراحی پروتز سینه

کوچک بودن و عدم تقارن و تناسب سینه زنان می تواند سبب کاهش اعتماد به نفس و برهم خوردن توازن ظاهری در افراد گردد. عواملی مانند بالا رفتن سن، کاهش وزن، باردای و شیردهی، ژنتیک و بیماری هایی مثل سرطان سینه، بر اندازه و سایز سینه ها تأثیر می گذارند. در صورتی که سینه ها کوچک باشند و تناسبی میان اندازه سینه ها با بدن وجود نداشته باشد و یا این که سینه ها نسبت به هم تقارن نداشته باشند، جراحی پروتز سینه توصیه می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

عمل پروتز سینه از جمله جراحی ها در حوزه زیبایی و پلاستیک است که با قرارگیری پروتز در بافت سینه، سبب خوش فرم تر شدن و افزایش سایز سینه می شود. همچنین ممکن است پروتز سینه علاوه بر بزرگ کردن سایز سینه ها، در برخی از موارد همچون سرطان سینه که با تخلیه سینه ها همراه بوده، انجام شود. برای انجام پروتز سینه، معیارهای مختلفی را باید در نظر گرفت، از جمله زمان مناسب جهت انجام این جراحی؛ زیرا بلوغ جسمی و روانی از متغیرهای مهم در این امر است. جراحی سینه برای دختران زیر 18 سال مجاز نیست. برای سایر زنان که مشکل خاصی از لحاظ سلامتی نداشته باشند محدودیت خاصی وجود ندارد، البته اگر پروتزی که برای عمل انتخاب می‌شود از نوع سیلیکونی باشد زیر 22 سالگی انجام نمی‌شود.

جراح پستان

کاربرد پروتز سينه

انواع پروتز سینه

پروتز سینه انواعی دارند که هر کدام ویژگی ها و خصوصیات مخصوص به خود را دارند. به طور کلی پروتز سینه از دو جهت قابل دسته بندی است که اولین معیار برای دسته بندی:

از لحاظ شکل و ظاهر

پروتزهای سینه به دونوع کلی پروتزهای گرد (round) یا آناتومیکال ( قطره اشکی) تقسیم بندی می شوند:

اولین مدل پروتز سینه پروتزهایی هستند که اشکی مانند می باشند. این نوع از پروتز ها حالتی افتاده و آویزان دارند و طرفداران مخصوص به خود را دارند. تنوع پروتزهای قطره اشکی با توجه به شکل نامتقارن آنها بیشتر است. دومین مدل پروتزهای سینه گرد هستند که زمانی که زیر بافت سینه قرار می گیرند سینه ها را بالا کشیده و فرم دایره ای مانند به سینه می دهند.

از لحاظ جنس پروتز سینه

ما دو نوع جنس پروتز سینه داریم که اولی سیلیکونی است. این نوع پروتز کاملا از جنسی سیلیکون ساخته شده است؛ اما برخی از دیگر انواع پروتز های سینه آب و نمکی هستند که این محلول در درون پوششی از سیلیکون قرار گرفته است.

سن جراحی پروتز سینه

علل اهمیت سن در جراحی پروتز سینه

دلایل اهمیت بلوغ جسمی و تکمیل رشد سینه ها از آن جهت است که عمل کردن روی سینه هایی که در حال رشد باشند، باعث می شود که با گذر زمان تغییر در شکل آنها ایجاد شود و نکته دیگر این است که برش جراحی در سینه ها در سنین بسیار پایین ممکن است باعث اختلال در رشد مناسب آنها گردد.

مراحل جراحی پروتز سینه

پزشکان متخصص ابتدا تمامی شرایط بیمار را بررسی می کنند، سپس بهترین روش جراحی پروتز را به ایشان اعلام می دارند. به طور کلی می توان 4 مرحله اصلی را برای به منظور بزرگ کردن پستان در نظر گرفت. این چهار مرحله عبارتند از:

1. معاینه و بیهوشی پیش از انجام عمل پروتز سینه

اولین مرحله از عمل پروتز پستان را بررسی شرایط بیمار و بیهوشی می دانیم. وضعیت سلامتی شما در این مرحله به طور کامل مانیتور می شود و بهترین روش برای یهوشی انتخای می گردد؛ این روش معمولاً بیهوشی عمومی است.

2. ایجاد برش های لازم در جراحی پروتز سینه

می توان برای جایگذاری پروتز در بافت سینه از برش زیربغل یا دور هاله سینه استفاده کرد؛ ولی این دو برش به نسبت برش زیر سینه بسیار کمتر استفاده می شود. در شرایط خاصی جراح از برش زیر بغل یا دور هاله سینه استفاده می کند. به طور کل در جراحی پروتز سینه از سه نوع برش زیر بهره می گیرد:

3. قرارگیری پروتز در بافت سینه

پروتز یا ایمپلنت را می توان به دو صورت در داخل بافت سینه قرار داد، یکی زیر عضله فاشیا و دیگری روی آن. نظرات متفاوتی درباره این که کدام یکی از این روش ها بهتر هستند، وجود دارند. انتخاب از میان این دو بر اساس تشخیص پزشک و شرایط جراحی انجام می گیرد.

4. بخیه زدن و پایان عمل پروتز سینه

بخیه های جراحی پروتز سینه به گونه ای ایجاد می شوند که تا بیشترین حد ممکن در چین های طبیعی سینه یا زیر بغل پنهان شوند.

مراقبت‌های قبل از جراحی پروتز سینه

قبل از عمل جراجی سینه، لازم است که مراقبت‌های ویژه و هدفدار زیر انجام شود:

مراقبت‌های بعد از انجام عمل جراحی پروتز سینه

بعد از انجام موفقیت آمیز عمل جراحی برای بزرگ کردن سینه، مراقبت‌های زیر لازم است:

  1. تا چند ماه باید از گن مخصوص استفاده کنید.
  2. اگر احساس سوزش کردید یا تب داشتید به پزشک مراجعه کنید؛ زیرا امکان دارد دچار عفونت شده باشید.
  3. حداقل تا دو هفته بعد از عمل از انجام ورزش‌های سنگین و پرجنب و جوش پرهیز کنید.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

عوارض پروتز سينه

تورم، کبودی و درد موقتی از عوارض جانبی عمل جراحی پروتز سینه می باشد. بعد از عمل نیز، مدت زمانی برای ریکاوری به منظور کمک به بهبود زخم و تنظیم بدن لازم است. عوارض جانبی معمول عمل جراحی پروتز سینه شامل موارد زیر خواهد بود:

آسیب عصبی باعث کاهش حساسیت در نوک سینه می شود و یا در موارد بسیار نادری ممکن است، سینه ها کاملاً احساس را از دست بدهند. این آسیب فقط ممکن است برای برخی از زنان به صورت موقف رخ دهد؛ اما در برخی دیگر می تواند دائمی باشد.

عوارض نادر جراحی پروتز سینه

عوارض کمتر متداول عمل جراحی پروتز سینه شامل موارد زیر است:

نوبت دهی انلاین

هزينه ليفت و پروتز سينه

قیمت پروتز سینه برای افراد مختلف و با شرایط گوناگون متفاوت می‌باشد. در واقع هزینه پروتز سینه به عوامل مختلفی همچون موارد زیر بستگی دارد:

علاوه بر هزینه جراحی پروتز سینه، یکسری هزینه‌هایی مانند ویزیت‌های جلسات مشاوره، انجام آزمایشات قبل از عمل و همچنین هزینه معاینات دوره ای بعد از عمل را به آن بیفزایید.

برای آگاهی در مورد ژنیکوماستی و علائم آن ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :توسلی [ 1402-08-13 ]
سلام د کتر من برای مادرم میخواستم که مشاوره بگیرم از شما آیا می توان بعد از 50 سالگی هم پروتز سینه انجام داد ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض و مراقبت های بعد از جراحی فلپ پستانعوارض و مراقبت های بعد از جراحی فلپ پستان

جراحی فلپ یکی از روش های بازسازی شکل پستان پس از جراحی برای برداشتن سرطان است. مانند هر عمل جراحی، باید تا حد امکان در مورد مزایا و خطرات آن آگاه بود ... ادامه مطلب

کاربرد فانل (Funnei) در جراحی پروتز پستانکاربرد فانل (Funnei) در جراحی پروتز پستان

قیف پروتز سینه وسیله ای است که در هنگام پروتز یا بازسازی پستان برای کارگذاری ایمپلنت های ژل سیلیکون مورد استفاده قرار می گیرد. ... ادامه مطلب

چالش های ازدواج در زنان مبتلا به سرطان پستانچالش های ازدواج در زنان مبتلا به سرطان پستان

به طور کلی دغدغه در افراد مبتلا به سرطان ، بسیار زیاد وجود دارد اما این دغدغه ها برای افراد مجرد که در شرف ازدواج هستند بیش از پیش است. حال آنکه سرطان ... ادامه مطلب

دوران نقاهت بعد از عمل کوچک کردن سینهدوران نقاهت بعد از عمل کوچک کردن سینه

در جراحی کوچک کردن سینه (ماموپلاستی)، چربی، بافت و پوست اضافه سینه برداشته می شود. عمل کوچک کردن سینه به لیفت و تغییر دادن شکل سینه ها و بهبود موقعیت ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین