کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / مراقبتهای بعد از عمل ماموپلاستی چگونه است؟

مراقبتهای بعد از عمل ماموپلاستی چگونه است؟

ماموپلاستی به عنوان یکی از جراحی‌ های زیبایی-درمانی ایمن شناخته شده است که کمک می‌ کند سینه‌ های خوش‌ فرم داشته باشید . برخی از افراد ممکن است به مراقبت ‌های پس از ماموپلاستی توجه نکرده و به نتیجه دلخواه نرسند چرا که مراقبت های بعد از جراحی زیبایی سینه برای حفظ نتیجه عمل و دور ماندن از عوارض آن ، بسیار ضرورت دارد .

آنچه در این مطلب میخوانید

در این مقاله به بررسی مراقبت های پس از جراحی ماموپلاستی می پردازیم .

جراحی پستان

ماموپلاستی چیست ؟

ماموپلاستی گاهی اوقات یک روش درمانی محسوب می‌ شود و در بعضی مواقع یک عمل زیبایی به شمار می‌ رود . این موضوع به نیاز بیمار بستگی دارد . جنبه درمانی ماموپلاستی بیشتر برای خانم های درگیر با سرطان سینه کاربرد دارد زیرا این افراد برای درمان کامل ، باید بافت سینه خود را بردارند . جنبه زیبایی عمل ماموپلاستی نیز برای افرادی استفاده می‌ شود که از سایز و حالت سینه خود ناراضی هستند . افرادی که دارای سینه بسیار بزرگ و یا بسیار کوچک هستند ، گزینه اصلی برای انجام عمل زیبایی ماموپلاستی به شمار می‌ روند .

مراقبت های پس از جراحی ماموپلاستی

دوره‌ی نقاهت بعد از جراحی ماموپلاستی تاثیر مستقیمی بر نتیجه‌ جراحی می‌ گذارد . به همین دلیل ، رعایت کامل نکاتی که پزشک بیان می‌ کند و انجام مراقبت های بعد از عمل ، سبب می‌ شود که روند بهبودی با سرعت بیشتری انجام شود و همچنین خطرات وعوارض عمل ماموپلاستی به میزان قابل توجهی کاهش یابد .مراقبت های پس از جراحی ماموپلاستی شامل موارد زیر می شوند :

مراقبت های پس از جراحی ماموپلاستی

نوبت دهی

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

بیماران بعد از انجام جراحی ماموپلاستی ، جهت جلوگیری از وارد شدن فشار به سینه ها باید از خوابیدن بر روی شکم و پهلو خود خودداری کرده و به پشت و به صورت طاق باز بخوابند .

اینستاگرام دکتر حکیمیان

ورزش بعد از عمل ماموپلاستی

مراقبت های بعد از ماموپلاستی باید ۲ الی ۳ ماه ادامه داشته باشند تا محل زخم کاملا بهبود یابد . یکی از سوالات شایعی که افراد می پرسند این است که آیا بعد از ماموپلاستی می توان ورزش کرد؟ باید گفت تا زمانی که کامل بهبود نیافته اید ورزش نکنید . این به این معنا نیست که هیچ تحرکی نداشته باشید ؛ بعد از هفته سوم شروع به پیاده روی آهسته کنید . بعد از یک ماه شروع به ورزش های هوازی و سبک کنید . در هفته ششم تا هشتم انجام ورزش هایی نظیر دو ، دوچرخه سواری ، تردمیل و شنا بلامانع می باشد . در هفته دوازدهم تا هجدهم می توان حرکات ورزشی شدید بدنسازی با وزنه و ورزش های استقامتی را انجام داد .

ماموگرافی در واقع یک نوع عکسبرداری است که با اشعه X انجام میشود. این روش از حدود 30 سال پیش ابداع شده وخطرات ناشی از برخورد اشعه X با پستان در ان بسیار ناچیز است و می تواند نادیده گرفته شود در حقیقت فایده ناشی از تشخیص زودرس توسط این روش بسیار بیشتر از خطرات احتمالی آن است چراکه میزان اشعه لازم برای ایجاد سرطان از اشعه ای که توسط ماموگرافی به پستان تابانده می شود بسیار بیش‌تر است و البته میزان نفوذ این اشعه نیز ناچیز است.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حمیده طالعی بافقی [ 1401-10-28 ]
سلام و عرض ادب من یک هفته قبل این عمل رو انجام دادم وبسیار راضی هستم ممنونم از پزشک معالجم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ماستکتومی و انواع روشهای انجام آنماستکتومی و انواع روشهای انجام آن

بعضی از انواع ماستکتومی فقط بخشی از بافت پستان را از بین می برد و برخی دیگر گسترده تر هستند. نوعی که پزشک به شما توصیه می کند به علت انجام عمل بستگی د ... ادامه مطلب

سرطان سینه متاستاتیک چیست؟سرطان سینه متاستاتیک چیست؟

چنانچه سرطان پستان محدود به پستان و یا گره‌ های لنفی مجاور آن باشد، سرطان در مرحله اولیه یا پیشرفته موضعی قرار دارد. سلولهای سرطانی می‌ توانند از توده اصلی در پستان جدا شده و از راه جریان خون یا لنف به سایر قسمت های بدن مهاجرت کنند. ... ادامه مطلب

کاهش حس نوک پستان پس از جراحیکاهش حس نوک پستان پس از جراحی

تغییرات در حساسیت نوک پستان بعد از عمل پروتز سینه شایع است، اکثر خانم ها بعد از عمل بزرگ کردن سینه به دلیل تورم بافت سینه،این تغییرات را احساس می کنند ... ادامه مطلب

درباره ماموپلاستی افزایشی و ریداکشن بیشتر بدانیددرباره ماموپلاستی افزایشی و ریداکشن بیشتر بدانید

ماموپلاستی محبوب ترین جراحی پلاستیک در بسیاری از کشورها است. طبق آمار، بیش از نیمی از زنان از سینه های خود ناراضی هستند و متمایل به عمل جراحی برای اصلاح آنها هستند. با ماموپلاستی می توانید سینه های خود را بزرگ کنید، اندازه آنها را کاهش دهید یا شکل آنها را تغییر دهید. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین