کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / درباره ماموپلاستی افزایشی و ریداکشن بیشتر بدانید

درباره ماموپلاستی افزایشی و ریداکشن بیشتر بدانید

کلمه ماموپلاستی از دو کلمه ماموت و پلاستی تشکیل شده است. ماموت به معنای بافت سینه و پلاستی به معنای هرگونه جراحی پلاستیک است. بنابراین، ماموپلاستی هر نوع عمل جراحی است که برای مدل‌سازی سینه‌های بیمار طراحی شده است. هدف اصلی این مداخله تغییر شکل سینه ها به ظاهر دلخواه است.

آنچه در این مطلب میخوانید

ماموپلاستی محبوب ترین جراحی پلاستیک در بسیاری از کشورها است. طبق آمار، بیش از نیمی از زنان از سینه های خود ناراضی هستند و متمایل به عمل جراحی برای اصلاح آنها هستند. با ماموپلاستی می توانید سینه های خود را بزرگ کنید، اندازه آنها را کاهش دهید یا شکل آنها را تغییر دهید.

جراحی پستان

انواع ماموپلاستی

دو نوع اصلی ماموپلاستی وجود دارد. یکی از آنها ماموپلاستی زیبایی است که برای توصیف هرگونه اقدامی که برای تغییر شکل یا اندازه سینه ها به دلایل پزشکی ویا زیبایی انجام می شود، استفاده می شود. نوع اصلی دیگر ماموپلاستی درمانی است که عملی برای برداشتن بافت سرطان سینه (درمانی) و سپس تغییر شکل سینه با برداشتن پوست و بافت سینه (ماموپلاستی)، برای حفظ شکل طبیعی سینه که معمولاً کوچکتر و بلندتر می شود، است.

ماموپلاستی افزایشی یا بزرگ کردن سینه

بزرگ کردن سینه به منظور افزایش سایز و افزایش کانتور سینه های خانم ها انجام می شود. پزشکان بزرگ کردن سینه را به دلایل زیر توصیه می کنند:

بزرگ کردن سینه به دو روش انجام می شود: با کمک پروتز سینه (که به آن پروتزدائمی نیز می گویند) که روش رایج است و لیپوفیلینگ. دو نوع اصلی پروتز سینه وجود دارد: سالین و ژل سیلیکون. پروتز های سالین پوسته های سیلیکونی هستند که با نمک استریل (محلول آب نمک) پر شده اند. برخی از آنها از قبل پر می شوند و برخی در طی مراحل کاشت پر می شوند. ایمپلنت های ژل سیلیکونی پوسته های سیلیکونی هستند که با ژل پلاستیکی (سیلیکون) پر شده اند. زنان اندازه مورد نظر خود را با نصب پروتز آزمایشی تعیین می کنند.

درباره ماموپلاستی افزایشی و ریداکشن بیشتر بدانید

ماموپلاستی ریداکشن

جراحی کوچک کردن سینه که به آن ماموپلاستی کاهش نیز می‌گویند، روشی است که برای برداشتن چربی، بافت و پوست اضافی از سینه‌ها استفاده می‌شود. خانم‌ها ممکن است به دلیل بزرگی سینه‌ها در انجام فعالیت‌های روزانه دچار مشکل شوند یا به دلیل فشار سینه بر ستون فقرات یا اندازه نامتناسب سینه‌ها با بدن، درد مزمن در گردن، شانه‌ها و پشت خود تجربه کنند. همچنین، برخی از زنانی که به جراحی کوچک کردن سینه می پردازند، از درد مزمن یا تحریک پوست زیر سینه های بزرگ خود شکایت دارند. یکی از دلایل دیگری که زنان ممکن است پس از زایمان به دنبال کاهش سایز سینه باشند، بازگرداندن اندازه سینه به سایز قبل از بارداری است. جراحی کوچک کردن سینه همچنین ممکن است به بهبود تصویر بیمار از خود و توانایی فرد برای شرکت در فعالیت های بدنی و ورزشی کمک کند.

بعد از عمل ماموپلاستی چه چیزی بخوریم؟

بدن شما بعد از عمل برای ترمیم سلول ها، مبارزه با عفونت و التیام برش ها به پروتئین نیاز دارد. برای بدست آوردن پروتئین بیشتر میتوانید به توصیه های زیر عمل کنید:

اینستاگرام دکتر حکیمیان

آیا عمل ماموپلاستی خطرناک است؟

جراحی سینه خطرات مشابهی با هر نوع جراحی بزرگ دیگر دارد. برای مثال:

سایر خطرات احتمالی عبارتند از:

نوبت دهی دکتر حکیمیان

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

پس از جراحی بزرگ کردن سینه، باید در چند روز اول به پشت و در وضعیت روبه بالا و طاق باز بخوابید زیرا سینه های شما را در وضعیت طبیعی تری نگه می دارد، گردش خون را بهبود می بخشد و تورم را به حداقل می رساند. همچنین باعث می شود بدون فشار آوردن به عضلات بازو و قفسه سینه، راحت تر وارد و از رختخواب خارج شوید.

کتاب سیب صورتی به قلم بیش از ۲۰ نفر از متخصصین مقوله سرطان پستان و با گردآوری و تدوین دکتر سید محمد رضا حکیمیان ، شامل اطلاعات معتبر ، کاربردی و بسیار مفیدی است که خواندن و معرفی آن را به تمامی کسانی که به نوعی با این بیماری مواجه هستند توصیه می کنیم . این مجموعه به پرسش‌های بی شماری در زمینه سرطان پستان پاسخ داده است و هدیه ارزشمندی برای دوستان و آشنایان است. شما می توانید برای دریافت این کتاب، روی لینک تهیه کتاب سیب صورتی کلیک کنید؛ یا از طریق پیام به شماره واتساپ ۰۹۰۴۴۰۴۶۶۴۹ اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا می توان ماموگرافی را برای پستان دارای پروتز انجام داد؟آیا می توان ماموگرافی را برای پستان دارای پروتز انجام داد؟

ماموگرافی یک روش برای آزمایش و بررسی دقیق بافت پستان است. در این روش با استفاده از پرتو های خفیف اشعه ایکس، بیماری های پستان شناسایی و تشخیص داده می شوند. به عبارتی ماموگرافی یک عکس رادیوگرافی ساده از بافت پستان است که به شناسایی زودهنگام سرطان های غیر قابل لمس کمک می کند. ... ادامه مطلب

عمل برداشتن سینه به چه دلیل انجام می شود؟عمل برداشتن سینه به چه دلیل انجام می شود؟

ممکن است کسانی که به سرطان پستان دچار شده اند، و یا کسانی که مستعد این بیماری می باشند، تصمیم به جراحی برداشتن سینه بگیرند.در ادامه این مقاله به بررسی کامل تر علل انجام جراحی برداشتن سینه می پردازیم. ... ادامه مطلب

جراحی افزایش سایز پستانجراحی افزایش سایز پستان

راهکاری که برای رسیدن به سایز و فرم دلخواه پستان ارائه می شود، پروتز پستان است. در این عمل جراحی، پروتز که کیسه هایی به شکل پستان ولی از جنس سیلیکون یا سرم نمکی است، در پشت بافت طبیعی پستان قرار داده می شود. ... ادامه مطلب

درمان غدد خوش خیم پستاندرمان غدد خوش خیم پستان

غدد خوش خیم یا غیر سرطانی پستان، توده های غیر طبیعی یا دیگر تغییراتی می باشند که در بافت پستان تشکیل می شوند. این توده های خوش خیم ممکن است در هر نقطه ای از بافت سینه خود را نشان دهند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین