کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / جراحی لیفت سینه چگونه انجام میشود؟

جراحی لیفت سینه چگونه انجام میشود؟

افتادگی سینه ، بعد از زایمان های متعدد و یا کاهش وزن های شدید یکی از معضلاتی است که بسیاری از خانم ها از آن رنج می برند . این عارضه در افراد با سنین بالا بیشتر دیده می شود . این اتفاق درست زمانی خواهد افتاد که پوست حالت الاستیته خود را از دست می دهد و دچار کشیدگی می شود .

آنچه در این مطلب میخوانید

اضافه وزن ، شیردهی ، ورزش های سنگین و یا دلایل موروثی عواملی هستند که در ایجاد شلی و افتادگی سینه تاثیر می گذارند ، زمانی که فرد مراقبت های لازم در جهت حفظ شادابی پوست سینه را رعایت نکرده باشد ، سینه های پر حجم دچار افتادگی شده و پوست آن آویزان می شود . جراحی لیفت سینه که به ماستوپکسی نیز معروف است ، پروسه ای است که با خارج کردن و سفت کردن بافت سینه ها اقدام به بالا کشیدن آنها با روشی تخصصی می نماید . پس از این جراحی ظاهر سینه می تواند به شیوه مثبتی تغییر کرده و تراز شود . در این مقاله به بررسی دقیق تر جراحی لیفت سینه می پردازیم .

امروزه جراحی های زیبایی پستان مانند جراحی لیفت سینه با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا انجام می‌شود. این جراحی ها به منظور ایجاد زیبایی و ترمیم معایب پستان توسط دکتر سید محمد رضا حکیمیان فلوشیپ جراحی پستان با دانش بالا و تجربه سالها کار در این زمینه صورت می‌گیرد. شماره تماس : 36294896 - 031

اقدامات لازم قبل از جراحی لیفت سینه

مراقبت های پیش ازلیفت سینهشامل آزمایشات مخصوص و رعایت برخی از نکات می باشد . در ادامه به برخی از این نکات اشاره می نماییم :

جراحی لیفت سینه

روند جراحی لیفت یا بالا آوردن سینه

  1. جراحی لیفت سینه تحت بیهوشی عمومی انجام می شود . روند جراحی به این صورت است که ابتدا محل های ایجاد برش علامت گذاری می شوند .
  2. بعد از ایجاد برش در ناحیه مورد نظر ، پوست و بافت اضافی برداشته و سینه به سمت بالا کشیده خواهد شد . گاهی نیاز به تغییر پوزیشن نوک سینه نیز می باشد .
  3. در پایان ، برش ها بخیه زده می شوند و پانسمانی جهت محافظت از بخیه ها ، بر روی سینه قرار خواهد گرفت .
  4. در خصوص اسکار های این روش جراحی لازم به ذکر است که به مرور شاهد بهبود جای زخم و بخیه هستیم ، اسکارها به رنگ قرمز در آمده و کم کم محو می شوند . میزان مشخص بودن اسکار ها به محل ایجاد برش و هم چنین تکنیک و مهارت به کار رفته در طول جراحی بستگی دارد .

نوبت دهی آنلاین

اقدامات لازم پس از جراحی لیفت سینه

اینستاگرام دکتر حکیمیان

جراحی لیفت سینه با پروتز سینه

این تکنیک معمولا گزینه مناسبی برای افرادی است که دارای سینه های بسیار شل همراه با افتادگی شدید هستند . در این روش علاوه بر حذف پوست اضافی ، با استفاده از پروتز ، افتادگی سینه ، فرم و حجم آن بهبود می یابد و اصلاح می شود . در مواردی که بافت خود سینه ها کم است و سینه دارای افتادگی است ، لیفت سینه و پروتز سینه همزمان انجام می گیرد . به این ترتیب حجم از دست رفته سینه ها باز می گردد و سینه ها بالا می آیند .

جراحی لیفت سینه بدون پروتز سینه

این روش با حذف پوست اضافی ، بالا کشیدن و فیکساسیون سینه ، بدون استفاده از پروتز و تنها با استفاده از بافت طبیعی پستان ، حجم و فرم سینه اصلاح می شود . این روش جراحی برای افرادی که بافت سینه به اندازه کافی بزرگ است ، مناسب است . در حقیقت فرد نیازی به استفاده از پروتز برای حجم دهی به سینه ها ندارد .

یکی از راه های تشخیص زودرس سرطان پستان ، خودآزمایی پستان یا معاینه پستان توسط خود فرد است. این معاینه برای هر زن بالغ و در هر سن قابل اجرا میباشد. تنها کافیست در هر ماه 15 دقیقه زمان صرف اینکار کند تا در صورت بروز هرگونه تغییرات غیر طبیعی در مراحل اولیه قادر به تشخیص آن باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چه کسانی کاندیدای مناسب جراحی بازسازی پستان محسوب می شوند؟چه کسانی کاندیدای مناسب جراحی بازسازی پستان محسوب می شوند؟

برخی از زنان ممکن است سینه هایی داشته باشند که اندازه آنها یکسان نباشد. یکی ممکن است به طور قابل توجهی بزرگتر یا کوچکتر از دیگری باشد. این امر می تواند منجر به احساس نارضایتی از ظاهر خود و در پی آن درخواست عمل توسط فرد شود. در این بخش به جراحی بازسازی پستان و نکات مربوط به آن پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

آمار سرطان پستان بر اساس گروه سنی در ایرانآمار سرطان پستان بر اساس گروه سنی در ایران

سرطان پستان شایع ترین نوع سرطان در بین زنان است. سرطان پستان هنگامی ایجاد می شود که سلول های پستان به طور غیر قابل کنترل رشد کرده و تومور تشکیل دهند ... ادامه مطلب

کدام توده های سینه خطرناک و سرطانی نیستند؟کدام توده های سینه خطرناک و سرطانی نیستند؟

یکی از شایع ترین و کشنده ترین سرطان ها در خانم ها سرطان سینه است . سرطان ها از یک توده شروع می شوند . بسیاری از خانم ها هنگام ماموگرافی یا معاینات خانگی با توده هایی مواجه می ‌شوند ... ادامه مطلب

هورمون درمانی چگونه انجام میشود و چه مدت ادامه میابد؟هورمون درمانی چگونه انجام میشود و چه مدت ادامه میابد؟

هورمون درمانی یکی از روشهایی است که برای بهبود و درمان سرطان پستان، در مراحلی از بیماری انجام می‌شود و هدف از آن محدودیت دسترسی سلولهای سرطانی به این هورمون ها است. با هورمون درمانی رشد سلول های سرطانی می‌تواند کاهش یافته یا متوقف شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین