کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / جراحی ماستو پکسی یا لیفت سینه برای چه کسانی مناسب است؟

جراحی ماستو پکسی یا لیفت سینه برای چه کسانی مناسب است؟

منظور از عمل ماستوپکسی همان لیفت سینه است که برای بالا بردن نوک سینه و از بین بردن پوست اضافی و در مجموع بهبود افتادگی سینه به کار میرود.

آنچه در این مطلب میخوانید

ماستو پکسی برای چه کسانی مناسب است؟

این عمل در تمام زنان بالغ که رشد سینه های آنها بهطور کامل صورت گرفته و دارای سلامت جسم و آماده ی پذیرش نتیجه ای واقع بینانه از عمل ماستوپکسی هستند مناسب است. عمل ماستوپکسی معمولا برای حاملگی هایی که پس از آن صورت میگیرد ، مانعی ایجاد نمیکند اما چون این عمل از شل شدن و افتادگی مجدد سینه ها بخصوص در جریان شیردادن فرزند جلوگیری نمیکند، بهتر است برای مراجعانی که در آینده احتمال باردار شدن برای آنها وجود دارد، عمل تا بعد از زمان تکمیل شدن خانواده شان به تاخیر بی افتد.

دکترسید محمد رضا حکیمیان ، جراح سرطان پستان و جراح زیبایی و بازسازی پستان در اصفهان می باشند. اگر مایل به انجام جراحی لیفت سینه توسط ایشان می‌باشید؛ می‌توانید جهت هماهنگی برای مراجعه به مطب با شماره تلفن 36294896 - 031 تماس حاصل فرمایید.

عمل جراحی ماستوپکسی شامل چه مراحلی است؟

در معاینه ی قبل از عمل ، جراح مکان برش و شکل دقیق آنرا روی سینه مراجعه کننده ترسیم میکند سپس بیمار به اتاق جراحی منتقل میشود و پس از دریافت ماده بیهوشی یا بی حسی پوست شل شده و اضافه جراحی میشود و نیز نوک سینه و بقیه بافت ها به مکان بالاتری منتقل میشود. بسته به شکل و حجم سینه ی مراجعه کننده ، خطوط بخیه ممکن است عمودی به سمت پایین سینه ادامه داشته باشد یا فقط برش های محدودی در ناحبه اطراف نوک سینه زده شود.

جراح سینه در زمان معاینات قبل از عمل میتواند شما را از مکان بخیه های احتمالی آگاه کند . همچنین بنا به نظر پزشک در حین عمل امکان دارد لوله های تخلیه کننده ای زیر پوست کار گذاشته شوند تا بتواند خون و مایعات جمع شده را از بدن خارج کند.

صفحه اینستاگرام دکتر محمدرضا حکیمیان

مراقبت های لازم پس از جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی چیست؟

به دلیل اینکه پس از جراحی سینه ها تا دو هفته احتمالا کبود و متورم اند و در اطراف محل بخیه درد و سوزش احساس میشود پزشک داروهای مسکن تجویز میکند و به مراجعه توصیه هایی نظیر پرهیز از بلند کردن اجسام ، فشار دادن ، خوابیدن روی شکم و فعالیت جنسی تا دوهفته ، میکند که لازم است این توصیه ها به دقت و وسواس مورد توجه قرار گیرند . همچنین درباره ی زمان و امکان کشیدن بخیه ها هم با پزشک خود مشورت کنید چرا که ممکن است لازم باشد از چسب یا ژل های سیلسکونی برای بهبود سریع زخم ها استفاده کنید.

مزیت ها و معایب جراحی لیفت سینه

یکی ازمزیت های مهم جراحی لیفتینگ سینه این است که نتایج آن دائمی است وبرای سال ها می تواند موارد زیادی که یک زن ممکن است با آنها مشکل داشته باشد را رفع کند. شلی بافت سینه، افتادگی سینه، سایز، فرم و عدم تقارن سینه ها واصلاح فرم نوک سینه و هاله اطراف آن برای خوش فرم تر به نظر آمدن سینه ها از این قبیل موارد است. اگر بیمار بخواهد می توان ناهماهنگی هایی مثل نوک پستان های تو رفته زا نیز در این روش با موفقیت برطرف کند.

با اینکه بسیاری از خانم ها نگران اسکار های ایجاد شده که بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده هستند می باشند، اما باید بدانند که این جای زخم و اسکار ها به تدریج در طول سال اول کاهش می یابند و به حدی میرسند که دیگر به چشم نمی آیند. البته متد های جدید تر مثل استفاده از صفحات ژلی سیلیکونی، ژل ها و کرم های اسکار در حالی که تا حدی نیز گران هستند می توانند به بهبود سریع تر اسکارها کمک کنند.

جراحی لیفت سینه

نتایج لیفت سینه

معمولا پس از جراحی یک تغییر ناگهانی در ظاهر سینه ها احساس میشود وحتی ممکن است احساس کنید که سایز پستان بند مورد استفاده تان کوچکتر شده اما این اتفاق به دلیل این است که سینه ها محکم تر و گرد تر شده اند. در اولین روز های بعد از عمل جای زخم ها یکنواخت قرمز هستند و طی یک الی دو سال صاف و نازک میشوند .
نتایج لیفت سینه تنها در شرایطی ممکن است دائمی نباشند؛ اگر سینه های شما بزرگ و حجیم هستند با افزایش سن، کشش پوست به طور طبیعی کاهش میابد و ممکن است سینه ها افتاده شود. داشتن وزن سالم و ثابت می تواند در حفظ نتایج کارساز باشد.

آیا روشهایی برای لیفت سینه بدون جراحی وجود دارد؟

حتما تبلیغات زیادی درباره روش های لیفت سینه بدون نیاز به جراحی و با ماندگاری طولانی شنیده اید . اما خوب است بدانید هیچ یک از این روش ها دارای مدرکی برای اثبات ادعای خود نیستند و این تبلیغات وسیع است که مردم را از واقعیت دور میکند چرا که با وجود اینکه بشر در زمینه به کار گیری فرکانس های رادیویی یا RF ، انتقال چربی و درمان با سلولهای بنیادی به پیشرفت های زیادی رسیده است اما هنوز به آن درجه از کیفیت و تاثیر که بتوانند لیفتینگ مطلوبی را بدون نیاز به جراحی به انجام برسانند نرسیده است.

نوبت دهی آنلاین دکتر حکیمیان

نا گفته نماند که تکنیک هایی وجود دارند که تا حدی به اهداف خود یعنی سفتی و بهبود نسبی سینه ها رسیده اند. اما روشهای درمانی که برای افتادگی شدید سینه ها پیشنهاد شده است به سختی نتیجه می دهند و همانطور که گفتیم کارشناسان براین عقیده اند که به استثنای یک شیوه درمانی به نام ThermiBreast روش های دیگر لیفتینگ سینه بدون جراحی تقریبا به طور کامل بی تاثیر هستند. حتی روش ThermiBreast تاثیر خیلی پیش پا افتاده و جزئی دارد و فقط در مورد بیماران خاصی موثر واقع می شود.

پستان از بافت چربی و بافت غددی تشکیل شده است که توسط پوست احاطه شده اند و روی عضله جدار قفسه سینه قرار میگیرد. گاهی کمبود بافت سینه باعث سایز کوچک آن میشود که در بعضی از بانوان ممکن است احساس ناخوشایندی ایجاد کند. در این موارد بواسطه افزایش سایز سینه با پروتز پستان احساس اعتماد به نفس و رضایت بیشتری در فرد ایجاد میشود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :محبوبه رزاتی [ 1402-06-17 ]
سلام آقای دکتر من سایز سينم هفتاد و پنجه اما بعد شيردهي خيلي بد و اويزون شده از پروتز کردن هم ميترسم دلم میخاد لیفت انجام بدم میتونم انجام بدم ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علل ایجاد نوک پستان درونی چیست؟علل ایجاد نوک پستان درونی چیست؟

هرگاه نوک پستان به جای آن که به سمت بیرون باشد به سمت عقب کشیده شده باشد، یک اختلال طبیعی رخ می دهد که آن را با نام نوک پستان درونی یا نوک پستان معکوس می شناسیم. ... ادامه مطلب

جراحی لیفت سینه چگونه انجام میشود؟جراحی لیفت سینه چگونه انجام میشود؟

افتادگی سینه ، بعد از زایمان های متعدد و یا کاهش وزن های شدید یکی از معضلاتی است که بسیاری از خانم ها از آن رنج می برند . این عارضه در افراد با سنین بالا بیشتر دیده می شود . این اتفاق درست زمانی خواهد افتاد که پوست حالت الاستیته خود را از دست می دهد و دچار کشیدگی می شود . ... ادامه مطلب

کارسینوم مجاری شیری درجا چیست؟کارسینوم مجاری شیری درجا چیست؟

کارسینوم مجرای شیری درجا (Ductal carcinoma in situ) وجود سلول های غیر طبیعی در داخل مجرای شیر پستان است و اولین شکل سرطان سینه در نظر گرفته می شود. ... ادامه مطلب

نکات مهم در نمونه برداری از پستاننکات مهم در نمونه برداری از پستان

نمونه برداری از پستان روشی است که در آن نمونه کوچکی از بافت سینه برای آزمایش برداشته می شود. بافت سینه به لحاظ بررسی وجود سرطان پستان در زیر میکروسکوپ بررسی می شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین