کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / شروع و میزان فعالیت های ورزشی بعد از جراحی سینه

شروع و میزان فعالیت های ورزشی بعد از جراحی سینه

بعد از اینکه شما جراحی زیبایی سینه را انجام داده اید باید بدانید تحرک و ورزش به جز در روز های ابتدایی پس از جراحی ، منعی ندارد. داشتن تحرک می تواند به گردش منظم خون کمک نماید. خوب است بدانید تمام جراحی های زیبایی، اختیاری محسوب می ‌شوند. بدین معنا که فرد بیمار با اطلاع از شرایط خود، برای زیبا تر شدن، اقدام به جراحی می ‌کند. مسلما یکی از مهم ‌ترین فاکتور هایی که باعث می ‌شود یک جراحی نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد، مراقبت های بعد از پروتز سینه است که بیمار پس از جراحی انجام می ‌دهد.

آنچه در این مطلب میخوانید

از آن ‌جا که عمل جراحی پروتز سینه بسیار حساس است، نیاز است تا مراقبت‌ های خاصی نیز پس از جراحی از محل جراحی داشته باشید؛ چرا که برای داشتن نتیجه بهتر، نیاز است تا مدت زمانی، قید فعالیت ‌های مرتبط با ورزش بعد از پروتز سینه را بزنید.

جراحی پستان

همچنین بخوانید: جراحی پروتز پستان

مهمترین باید ها و نباید های ورزشی بعد از جراحی ‌های سینه

چه شما لیفت سینه انجام داده باشید، چه ماموپلاستی و چه پروتز سینه؛ بهتر است بدانید که ورزش نکردن و عدم تحرک ممکن است برای شما خطرناک باشد. داشتن تحرک کافی روزانه، به گردش منظم خون می ‌انجامد. این کار از لخته شدن خون در رگ ‌ها جلوگیری می ‌کند و در نهایت به سلامتی شما و بهبود هر چه سریع ‌تر، کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از مهم ترین تمرین ‌های ورزشی که باید انجام دهید و کار هایی که نباید بکنید، آمده است.

پس از بهبودی از عوارض اولیه جراحی، پزشک ممکن است پیاده روی منظم را برای شما پیشنهاد کند. پیاده روی کم ترین و ساده ‌ترین نوع ورزشی است که می ‌توانید انجام دهید و تقریبا هیچ آسیبی به قفسه سینه یا سینه ‌های شما وارد نمی ‌کند. همان طور که اشاره شد، پیاده روی جریان خون شما اثر مثبت می‌ گذارد و آن را بهبود می بخشد. این کار به بهبود بافت‌ ها و ماهیچه‌ های بدن شما کمک می ‌کند.
به احتمال زیاد شما حداقل سه تا چهار هفته پس از عمل، کم و بیش به پیاده روی محدود می ‌شوید. بنابر این مسیری را برنامه ‌ریزی کنید که برای شما راحت باشد. با پیاده روی ‌هایی شروع کنید که شما را خسته نمی ‌کند و آرام آرام زمان پیاده روی و شدت هر پیاده روی را افزایش دهید. به این ترتیب می ‌توانید بدن خود را برای انجام کار های سنگین‌ تر آماده کنید.

اگر قبل از کوچک کردن سینه خود دونده بودید، باید بدانید که برای مدت زمان طولانی، ورزش مورد علاقه خود را نباید انجام دهید. دویدن نه تنها فشار زیادی به قفسه سینه و سینه‌ های عمل شده وارد می‌ کند؛ بلکه می‌ تواند عوارضی را در فرایند بهبود شما ایجاد کند. مدت زمان بازگشت شما به مرحله دویدن، بر اساس چند عامل متفاوت مشخص می ‌شود.
اول از همه شما بر اساس سرعت بازیابی خود، مورد ارزیابی قرار خواهید گرفت. برخی از زنان سریع تر از بقیه بهبود می ‌یابند و در دویدن مشکل چندانی ندارند. همچنین اگر از عوارضی مانند از دست دادن بیش از حد خون در طول عمل خود رنج می ‌برید، به زمان بیشتری احتیاج خواهید داشت تا به بدن خود کمک کنید و فرصت ترمیم بدهید. انتظار نداشته باشید زودتر از سه تا چهار هفته بعد از عمل و یا حتی خیلی دیر تر، به دویدن بپردازید.

شروع و میزان فعالیت های ورزشی بعد از جراحی سینه

یک حرکت کششی خوب قبل و بعد از هرگونه تمرین، ضروری است و عضلات را سالم و آماده نگه می ‌دارد. با این حال، حرکات کششی شما تا چند هفته پس از جراحی محدود خواهند بود. فشار بیش از حد مانند کشش بالای سر می ‌تواند به ماهیچه‌ های سینه آسیب برساند و جراحی دوم دیگری را ضروری کند. با این حال، کشش زمانی که بدن شما برای آن ها آماده باشد، مزایای بی ‌شماری را به همراه خواهد داشت.
به عنوان مثال، حرکات کششی سبک و نرم، از سفتی و ضعف عضلات قفسه سینه در مراحل آخر بهبودی شما، جلوگیری می ‌کند. به همان اندازه مهم است بدانید که یک کشش خوب، جریان خون شما را در عضلات و بافت زیر پوست، بهبود می ‌بخشد. این حرکات شما را قوی ‌تر و سالم‌ تر نگه می‌ دارد. به طور معمول، شما احتمالاً در اوایل دوره بهبودی، حرکات کششی محدودی خواهید داشت اما تا زمانی که پزشک به شما مجوز نداد، این کار را شروع نکنید.

اگر قبل از کوچک کردن سینه خود، تمرینات بدنسازی داشتید و از بلند کردن وزنه لذت می ‌بردید، پس از اتمام عمل جراحی باید وزنه زدن خود را چند هفته تا چند ماه متوقف کنید. در واقع، وزنه‌ ها احتمالاً آخرین تمرینی خواهند بود که پزشک به شما اجازه می ‌دهد در طول دوران نقاهت خود انجام دهید. فشار این تمرینات روی قفسه سینه شما تا زمان بهبودی کامل، بسیار زیاد خواهد بود.
هنگامی که پزشک به شما اجازه بدهد وزنه بزنید، با کوچک ترین وزن ممکن شروع کنید و سپس به تمرینات شدید تر بپردازید تا توانایی های خود را ارتقا دهید. به عنوان مثال، ممکن است قبل از حرکت به لیفت قفسه سینه یا سایر کار های معمول، چند لیفت جانبی ساده انجام دهید. این تمرینات قدرت عضلانی شما را افزایش می ‌دهد و به بدن شما در بهبودی کمک می ‌کند.

ورزش بعد از لیفت سینه

در حالی که برای بیماران بازگشت به ورزش و شیوه زندگی فعال پس از جراحی لیفت سینه بسیار مهم است، این نیز برای بدن بسیار مهم است که به آن زمان لازم برای ترمیم داده شود. جراحان پلاستیک در کار با ورزشکاران پس از عمل جراحی، تجربه ‌های بسیاری دارند و با بیماران برای ارائه دستور العمل ‌های خاص که متناسب با نیاز های آن ها باشد، همکاری خواهند کرد. برخی از دستور العمل ‌های کلی ورزش کردن بعد از لیفت سینه، عبارت است از:

اینستاگرام دکتر حکیمیان

ورزش بعد از ماموپلاستی

به دنبال عمل کاهش سایز سینه، بسیاری از بیماران مشتاق ورزش هستند. زیرا ممکن است به دلیل اندازه سینه قبلی خود، محدودیت ‌هایی در ورزش کردن داشتند که الان برطرف شده باشد. در حالی که پزشکان توجه به آمادگی جسمانی را تشویق می‌ کنند، اما بسیار مهم است که بدن پس از عمل کاهش سایز سینه ، لیفت سینه و یا پروتز سینه، به میزان کافی بهبود یابد.
معمولا جراحان برای هر بیماری به صورت جداگانه مشخص می‌ کنند که ظرفیت ورزش آن ها پس از جراحی کاهش سینه چقدر است. با این حال برخی از دستورالعمل ‌های کلی برای ورزش بعد از ماموپلاستی، وجود دارد:

  1. ورزش ‌های پایین تنه در هفته ‌های پس از جراحی کاهش سایز سینه، پیشنهاد می ‌شود.
  2. در حالی که نباید از وزنه ‌ها استفاده کرد، حرکت بدن و حرکت اسکات کاملا مناسب است.
  3. تمرینات قلبی با فشار کم تشویق می‌ شود و پیاده ‌روی، دوچرخه سواری ثابت با فشار کم و استفاده از دستگاه بیضوی بدون اتصال به بازو، همه گزینه‌ های خوبی هستند.
  4. تا زمانی که جراح تشخیص ندهد، باید از هر نوع حرکتی که قسمت بالای بدن را درگیر می‌ کند اجتناب شود.
  5. در چهار هفته ویزیت مداوم بعد از عمل، جراح پیشرفت درمان را ارزیابی می ‌کند و تعیین می ‌نماید که آیا بیمار آمادگی شروع ورزش را دارد تا قسمت بالای بدن او درگیر شود یا خیر.

نوبت دهی انلاین

ورزش بعد از پروتز سینه

کتاب سیب صورتی به قلم بیش از ۲۰ نفر از متخصصین مقوله سرطان پستان و با گردآوری و تدوین دکتر سید محمد رضا حکیمیان ، شامل اطلاعات معتبر ، کاربردی و بسیار مفیدی است که خواندن و معرفی آن را به تمامی کسانی که به نوعی با این بیماری مواجه هستند توصیه می کنیم . این مجموعه به پرسش‌های بی شماری در زمینه سرطان پستان پاسخ داده است و هدیه ارزشمندی برای دوستان و آشنایان است. شما می توانید برای دریافت این کتاب، روی لینک تهیه کتاب سیب صورتی کلیک کنید؛ یا از طریق پیام به شماره واتساپ ۰۹۰۴۴۰۴۶۶۴۹ اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
افزایش خطر سرطان پستان با بافت متراکم سینهافزایش خطر سرطان پستان با بافت متراکم سینه

سرطان پستان وقتی ایجاد می شود که فرایند تقسیم سلولی درون بافت پستان دچار اختلال شود. سلول های بافت سرطانی شده پستان، یک تقسیم بیش از اندازه و بدون کنترل دارند. محل شروع این سرطان در پستان می تواند متفاوت باشد. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر افزایش خطر سرطان پستان با بافت متراکم سینه می پردازیم. ... ادامه مطلب

چه عواملی باعث بروز ژنیکوماستی می شوند؟چه عواملی باعث بروز ژنیکوماستی می شوند؟

ژنیکوماستی یا بزرگ شدن پستان در مردان، رشد غیرطبیعی غدد پستانی به دلیل عدم تعادل هورمون های استروژن و تستوسترون است. ... ادامه مطلب

واکنشهای روانی پس از آگاهی از سرطان پستانواکنشهای روانی پس از آگاهی از سرطان پستان

فرد مبتلا به سرطان پستان حتما نیاز به زمان کافی برای پذیرش بیماری و تطابق با آن دارد تا پس از آن راحت تر بتواند با کمک تیم درمان بهترین روش مقابله، درمان و شکست بیماری را پیدا بیابد و بکار گیرد. در ادامه این مطلب به مراحل پس از آگاهی از ابتلا به سرطان پستان خواهیم پرداخت ... ادامه مطلب

شیردهی پس از جراحی ماموپلاستیشیردهی پس از جراحی ماموپلاستی

عمل جراحی مامو پلاستی میتواند برای موارد مختلفی از جمله اصلاح سایز و اندازه سینه با افتادگی پستان مورد استفاده قرار گیرد . در این جراحی قسمت هایی از بافت غدد و بافت چربی و پوست برداشته میشوند تا پزشک بتواند بافت پستان را به شکل دلخواه بیمار تغییر دهد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین