کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / جراحی اصلاح پستان توبروس چیست و به چه علت انجام میشود؟

جراحی اصلاح پستان توبروس چیست و به چه علت انجام میشود؟

در برخی از سینه ها فرم های مختلفی دیده می شود که البته ممکن است بعضی از آنها حالتی متفاوت و یا غیر معمول داشته باشند، برخی از افراد توده هایی در سینه دارند و برخی دیگر حالت های خاصی از قرار گیری سینه را تجربه می کنند که همگی بیانگر غیر عادی بودن فرم سینه و نیاز به انجام جراحی زیبایی سینه جهت تغییر و اصلاح فرم سینه می باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

پستان‌های لوله‌ای یا پستان‌های توبروس نوعی ناهنجاری مادرزادی است که هم در زنان و هم در مردان دیده می‌شود و ممکن است یک پستان یا هر دو را درگیر کند. نشانه اصلی این عارضه، ظاهر لوله‌ای و یا قیفی شکل سینه‌ها است. همچنین در برخی موارد، بافت پستان به‌درستی رشد نمی‌کند و رشد آن در سن بلوغ متوقف می‌شود. به همین خاطر، در جوانی و بزرگسالی، فرد سینه‌ای با فرم نامناسب خواهد داشت. باید اشاره کرد که پستان‌های درگیر با توبروس، از نظر ساختار و عملکرد کاملاً طبیعی هستند و هیچ‌گونه اختلالی در عملکرد آنها وجود ندارد.

جراح پستان

بلکه تنها مشکل سینه‌های درگیر با این بیماری، ظاهر غیر طبیعی آنها است. جراحی با هدف تغییر شکل و تغییر قرارگیری سینه‌ها انجام می‌شود تا آنها ظاهری طبیعی‌تر و زیباتر داشته باشند. همچنین با انجام جراحی اصلاح پستان توبروس، ‌عدم تقارن یا ناهمواری در اندازه و شکل سینه‌ها نیز رفع می‌شود. جراحی اصلاح پستان توبروس کاملاً تخصصی است و تنها باید توسط یک جراح پلاستیک ماهر و باتجربه انجام شود.

همچنین بخوانید: جراحی زیبایی سینه

علت پستان توبولار

هنوز به طور دقیق علت این بروز این بدفرمی در سینه ها مشخص نیست؛ ولی برخی از پزشکان دلیل آن را به دوران جنینی و داخل رحم برمی گردانند. در واقع در دوران بلوغ بافتی که نوک و هاله سینه را به بقیه نواحی سینه متصل می کند به طور طبیعی و کامل رشد نمی کند و در نتیجه حالت افتاده و نوک تیز سینه را به وجود می آورد. البته مطالعاتی هم وجود دارد که نشان می دهد، سینه های توبولار به دلیل وجود کلاژن اضافی در فاسیا در زیر پوست و سایر اجزای بافت همبند داخل سینه ایجاد می شوند. این منجر به رشد غیر طبیعی غده می شود که شکل سینه را تغییر می دهد.

شکل ظاهری سینه بعد از توبروس برست

  1. بزرگ بودن یا پف کردن نوک و هاله سینه
  2. فاصله بیش از حد بین سینه ها (بیشتر از 5/1 اینچ یا ۴ سانتی متر)
  3. بافت کم و کوچک در هر دو جهت عمودی و افقی سینه
  4. افتادگی سینه ، بیشتر از حالت طبیعی سینه
  5. عدم تقارن سینه ها
  6. گرد نبودن سینه و شکل مخروطی و نوک تیز داشتن

عوارض سینه توبولار

بیماری سینه های لوله ای در واقع سلامتی فرد را به صورت مستقیم به خطر نمی‌اندازند. طبق تحقیقات و آمار ها، این نتیجه بدست آمده است که این بیماری در دسته بیماری های رایج قرار ندارد. بسیاری از خانم ها برای این مشکل مراجعه درمانی نداشته و با وجود این مسئله به دنبال اصلاح آن نیستند.

جراحی اصلاح پستان توبروس

تشخیص سینه توبولار

برای تشخیص پستان توبولار می‌توانید از این راه استفاده کنید که اگر فاصله بین پستان هایتان از ۱/۵ اینچ بیشتر باشد شما به این ناهنجاری مبتلا هستید. در برخی افراد نوک سینه ها دچار انقباضات می‌باشد که نشانه ای برای تشخیص این ناهنجاری می‌باشد. بزرگی یک پستان از دیگری نیز در تشخیص این بیماری بسیار کمک کننده است.

روش‌های انجام جراحی اصلاح پستان توبروس

برای انجام جراحی اصلاح پستان توبروس، از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. انتخاب روش مورد نظر، به پارامترهای مختلفی مانند شدت بیماری، آناتومی و علل بروز توبروس بستگی دارد. برخی از متدهای انجام جراحی اصلاح پستان توبروس عبارت‌اند از:

اینستاگرام دکتر حکیمیان

نحوه آمادگی جراحی پستان توبروس

فرایند بهبود پس از جراحی پستان توبر‌وس

جراحی اصلاح پستان توبروس یک عمل پیچیده به‌شمار می‌آید و به همین خاطر نمی‌توان گفت که دوران نقاهت کوتاه‌مدتی دارد. بیماران پس از انجام این جراحی، باید برای مدتی از فعالیت‌های روزانه و کار خود مرخصی بگیرند تا به شکل مناسبی بهبود پیدا کنند. دنبال کردن تمام دستورالعمل‌های پزشک برای مراقبت‌های پس از جراحی مانند مصرف داروها، خودداری از فعالیت‌های ورزشی شدید و … نیز به سرعت بخشیدن به بهبود بیمار کمک خواهد کرد.

نوبت دهی آنلاین

عوارض جراحی پستان توبرو‌س

برخی از عوارض جراحی اصلاح پستان توبروس عبارت‌اند از:

  1. درد و ناراحتی در ناحیه عمل
  2. باقی ماندن جای زخم
  3. عفونت
  4. ایجاد تغییرات در حس و اعصاب سینه‌ها
  5. عدم تقارن یا ناهموار

آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حمزه ایی [ 1402-09-09 ]
سلام آقای دکتر یک سوال از خدمتتون دارم و اون اینه که آیا پس از جراحی پروتز سینه ، بارداری امکان پذیر است؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فیلم آموزش معاینه پستان برای تشخیص زودرس بیماریهای بدخیمفیلم آموزش معاینه پستان برای تشخیص زودرس بیماریهای بدخیم

خودآزمایی پستان، معاینه پستان توسط خود فرد است. این معاینه برای هر زن و در هر سن قابل اجرا است. خودآزمایی پستان هزینه ای ندارد و در هر ماه، تنها 15 دقیقه وقت جهت انجام آن لازم است. با معاینه ماهیانه پستان، با خصوصیات پستان خود آشنا می شوید ... ادامه مطلب

کدام زنان در معرض سرطان سینه هستند؟کدام زنان در معرض سرطان سینه هستند؟

سرطان سینه پس از سرطان پوست دومین بیماری شایع در میان زنان است. سرطان سینه به معنای رشد سلول‌ های سرطانی در بافت سینه است که هم می‌ تواند در مجاری شیری و هم در غدد سینه اتفاق بیافتد که به طور معمول نوعی که در مجاری شیری است، نوع شایع‌ تری است. ... ادامه مطلب

جراحی برداشتن بافت سرطانی پستان بدون تخلیه پستانجراحی برداشتن بافت سرطانی پستان بدون تخلیه پستان

یکی از شایع‌ترین نوع سرطان، سرطان سینه است که بسیاری از بانوان به آن مبتلا هستند. معمولاً این بیماری در ابتدا علائم یا نشانه های خاصی ندارد اما به مر ... ادامه مطلب

جراحی سرطان پستان و انکوپلاستیجراحی سرطان پستان و انکوپلاستی

جراحی انکوپلاستی امروزه تعریف جدید از جراحی سرطان پستان محسوب می شود که می توان به وسیله آن ضمن برداشتن تومور پستان ، جراحی زیبایی آن را نیز انجام داد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین