کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / تخلیه پستان در افراد ترنس چگونه انجام می شود؟

تخلیه پستان در افراد ترنس چگونه انجام می شود؟

جنسیت در بدو تولد با توجه به ظاهر اندام تناسلی مشخص می‌شود؛ اما به عنوان مثال یک زن در آینده ممکن است هویتی متفاوت از آنچه در بدو تولد ذکر شده است درون خود احساس کند. جراحی تخلیه سینه برای این افراد روشی برای برطرف کردن فشار روانی ناشی از عدم سنخیت هویت جنسیتی با جنسیت انتسابی در زمان تولد است. جراحی تخلیه پستان بخشی از جراحی تغییر جنسیت در افراد ترنس می باشد و شامل برداشتن بافت پستان و سینه در زنان با گرایش های مردانه، جهت همانند سازی این اندام با جنس مردانه صورت می گیرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

جراحی سینه در ترنس های زن به مرد، روشی برای برداشتن بافت سینه یا قفسه سینه است که به آن “ ماستکتومی زیر جلدی” یا “جراحی سینه مردانه” نیز می‌گویند. جراحی سینه برای افراد ترنس می‌تواند به این افراد کمک کند تا از نظر جسمی به جنسیت خود تأیید شده خود منتقل شوند. در این جراحی بافت سینه در حدی تخلیه خواهد شد که بیشترین شباهت به فیزیک مردانه را داشته باشد. این جراحی به افراد ترنس کمک می‌کند تا ازنظر جسمی به جنسیت مورد تأیید خود برسند و اندام خود احساس رضایت کنند.

جراحی پستان

تخلیه پستان در افراد ترنس چگونه انجام می شود؟

این عمل در افراد ترنس female زن به male مرد، تحت بیهوشی عمومی انجام میگیرد. باید بدانید که مراحل جراحی تخلیه سینه در افراد ترنس چیزی بیشتر از یک جراحی ماستکتومی است؛ زیرا تکنیک‌های ویژه ای در این جراحی تخلیه سینه انجام می شود که شامل کانتورینگ سینه، کاهش حجم سینه ، قرار دهی نوک و هاله سینه در محل مناسب و کاهش اسکار است. در واقع در این عمل جراح فرم سینه ای مردانه به شخص می دهد.
اگر سینه‌های فرد کوچک باشد در طی جراحی، بافت سینه تخلیه شده اما پوست، نوک و هاله سینه بدون تغییر باقی می‌ماند.

در طی این جراحی برشی در امتداد لبه هاله و پوست اطراف آن ایجاد می‌شود. سپس بافت سینه از محل برش خارج می‌شود و ممکن است بخشی از پوست نیز برداشته شود. پوست باقی‌مانده به کناره هاله سینه متصل می‌شود. اگر نوک و هاله سینه در محل مناسب خود قرار نگیرد، از محل برداشته‌شده‌ و در محل مناسب پیوند زده می‌شوند به‌گونه‌ای که سینه ظاهری مردانه پیدا می‌کند. در این روش معمولاً اسکار بزرگ‌تری ایجادشده و حس نوک سینه کاهش می‌یابد. بازگشت حس لامسه سینه ممکن است چندین ماه زمان ببرد.

تخلیه پستان در افراد ترنس

اقدامات قبل از جراحی تخلیه سینه در ترنس ها

در مورد هرگونه محدودیت قبل از جراحی و سایر مواردی که باید بدانید ، از جمله موارد زیر به شما دستوراتی داده می شود:

  1. در مورد هر دارو ، ویتامین یا مکمل مصرفی با پزشک خود صحبت کنید. برخی از داروها می توانند در عمل
  2. جراحی تداخل ایجاد کنند.
  3. مصرف آسپرین یا سایر داروهای رقیق کننده خون را متوقف کنید. حداقل یک هفته قبل از جراحی ، با ارائه دهنده خود در مورد مصرف این گونه داروها صحبت کنید؛ زیرا می توانند خطر خونریزی بیش از حد را افزایش دهند. این موارد شامل آسپیرین ، ایبوپروفن (ادویل ، موترین ، و غیره) و سایر داروهای تسکین دهنده درد و داروهای رقیق کننده خون (داروهای ضد انعقاد خون) مانند وارفارین (کومادین ، ژانتوون) است.
  4. 8 تا 12 ساعت قبل از جراحی از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید. شما دستورالعمل های خاصی را از تیم مراقبت های بهداشتی خود در این خصوص دریافت خواهید کرد.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

مراقبت بعد از جراحی تخلیه سینه در ترنس ها

پس از عمل جراحی سینه در گروه تراجنسی زن به مرد، گاز یا بانداژی بر روی برش‌های روی سینه شما اعمال می‌شود. بانداژ الاستیک یا سوتین مخصوص، تورم را به حداقل می‌رساند و از بافت عمل شده حمایت می‌کند. همچنین یک لوله کوچک و نازک ممکن است به طور موقت زیر پوست قرار داده شود تا خون یا مایع اضافی تخلیه شود. دستورالعمل‌های خاصی به شما داده می‌شود که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. داروهایی که باید استفاده کنید یا به صورت خوراکی مصرف کنید تا به بهبودی کمک کند و خطر عفونت را کاهش دهد.
  2. تا زمانی که پزشک به شما اجازه دهد از انجام فعالیت‌های سنگین مانند بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

کاندیدای مناسب جراحی تخلیه سینه در ترنس ها

جراحی سینه گزینه خوبی برای شماست اگر:

  1. شما تحت مراقبت یک متخصص بهداشت روان بوده‌اید که می‌تواند توصیه نامه‌ای در مورد تصمیم شما برای انجام عمل جراحی ارائه دهد.
  2. دیدگاه مثبت و انتظارات واقع بینانه دارید.
  3. اگر نگرانی‌های پزشکی یا روانی قابل توجهی وجود داشته باشد، باید به طور منطقی به خوبی کنترل شوند.

نوبت دهی انلاین

عوارض جراحی تخلیه سینه در ترنس ها

جراحی کوچک کردن سینه مانند هر جراحی دیگری، ممکن است خطرات احتمالی را برای فرد به همراه داشته باشد مانند:

هزینه جراحی تخلیه سینه در ترنس ها

هزینه نهایی شامل هزینه اتاق عمل، دستمزد جراح و گروه جراحی، گروه بیهوشی و اقلام مصرفی جراحی است.

بزنید روی لینک و با کاربردهای سونوگرافی پستان آشنا شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :فرامرزی [ 1402-08-13 ]
سلام دخترم ۱۵ سالشه چند وقته متوجه شدم که از جنسیت خودش راضی نیست و همش از تغییر جنسیت با من صحبت میکنه با این که پیش روانشناس هم بردمش وآزمایش چکاپ داد وسالم بود ولی الان نمیدونم چکار کنم که فکرش عوض بشه لطفا کمک کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تاموکسیفن چیست و چه تأثیری بر ژنیکوماستی دارد؟تاموکسیفن چیست و چه تأثیری بر ژنیکوماستی دارد؟

اگر میزان تستوسترون در بدن کاهش یابد یا میزان استروژن افزایش یابد، ممکن است ژنیکوماستی ایجاد شود. ... ادامه مطلب

درجه بندی و تعیین مراحل سرطان سینهدرجه بندی و تعیین مراحل سرطان سینه

درجه بندی و تعیین مراحل سرطان سینه بر اساس میزان وجود سرطان در بدن و اینکه برای اولین بار در کدام قسمت بدن تشخیص داده شده است ، معین می شود . در این مقاله به طور دقیق تری درجه بندی سرطان را بررسی می کنیم . ... ادامه مطلب

تشخیص بیماری های خوش خیم پستانتشخیص بیماری های خوش خیم پستان

تشخیص نوع توده پستانی تنها توسط پزشک و با استفاده از انجام معاینات فیزیکی ، سونوگرافی پستان و ماموگرافی قابل انجام است . ... ادامه مطلب

آیا بیماران مبتلا به بیماری های خود ایمنی، می توانند جراحی پستان انجام دهند؟آیا بیماران مبتلا به بیماری های خود ایمنی، می توانند جراحی پستان انجام دهند؟

در این مقاله به صورت دقیق تر بررسی می کنیم، که آیا بیماران مبتلا به بیماری های خود ایمنی، می توانند جراحی پستان انجام دهند؟ یا خیر؟ ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین