کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / عمل بازسازی و زیباسازی پستان خانم ها پس از ماستکتومی

عمل بازسازی و زیباسازی پستان خانم ها پس از ماستکتومی

در عمل جراحی ماستکتومی پستان جهت درمان یا جلوگیری از سرطان پستان برداشته می شود . زنانی که برای درمان سرطان پستان تحت عمل جراحی قرار گرفته اند ممکن است برای بازسازی فرم و شکل پستان خود به جراحی های بیشتری نیاز داشته باشند . به این عمل ، جراحی بازسازی سینه یا جراحی بازسازی پستان گفته می شود در این مقاله به بررسی بازسازی و زیباسازی پستان ها پس از ماستکتومی می پردازیم .

آنچه در این مطلب میخوانید

دکتر سید محمد رضا حکیمیان فلوشیپ جراحی سرطان با دانش بالا و تجربه سالها کار در ارتباط با سرطان پستان قادر به تشخیص زود هنگام این بیماری بوده و آماده ارائه‌ خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند. شماره تماس : 36294896 - 031

زمان مناسب برای بازسازی پستان

بازسازی سینه بعد از ماستکتومی می تواند به‌ طور همزمان با عمل جراحی اول انجام شود که بستگی به وضعیت بیمار ، وسعت بیماری و مهارت جراح دارد در غیر این صورت بعد از گذشت زمان حداقل دو سال از عمل جراحی ماستکتومی ، که احتمال عود موضعی سرطان کمتر باشد انجام می‌ شود .‏

بازسازی و زیباسازی پستان

بازسازی پستان با پروتز

استفاده از پروتز ، یکی از گزینه های بازسازی فرم سینه ها بعد از ماستکتومی می باشد . امکان انجام این جراحی همزمان با ماستکتومی و یا بعد از آن وجود دارد . از جمله مزایای بازسازی بلافاصله بعد از جراحی ، می توان به حفظ بافت سینه و نتایج مطلوب تر اشاره کرد .

در بازسازی تاخیری ، از بسط دهنده بافت در طول ماستکتومی استفاده می شود تا بافت سینه برای جراحی آماده شود . بسط دهنده ، کیسه بالون مانندی است که در ابتدا مسطح است و به مرور بسط پیدا می کند تا جایی که به اندازه دلخواه برسد . بعد از کش آمدن پوست بر روی سینه ، جراحی ثانویه ای انجام می شود تا بسط دهنده برداشته شود و پروتز به صورت دائمی کار گذاشته شود .

پستان بازسازی شده با روش پروتز ، افتادگی سینه طبیعی را نخواهد داشت و با خوابیدن ، سینه به سمت خارج نمی افتد و در صورتی که پوست کافی وجود داشته باشد می توان از این روش استفاده نمود . در موارد بازسازی تاخیری باید باexpanderیا تزریق چربی و یا تلفیق پیوند با پروتز ، کمبود پوست را جبران کرد .

جراحی بازسازی تاخیری عمدتا در موارد زیر انجام می شود

در این روش از دو نوع پروتز استفاده می شود :

  1. پروتز های سیلیکونی : پروتز های ژله ای که تا حدودی مشابه بافت طبیعی سینه هستند .
  2. پروتز های سالینی : پروتز های مملوء از آب نمک استریل .

بازسازی پستان با کمک بافت های دیگر بدن ( فلپ )

یکی دیگر از روش های بازسازی سینه ، استفاده از بافت های طبیعی خود بدن است . در این فرایند ، بافت های طبیعی عضله یا چربی از بقیه قسمت های بدن مانند شکم ، پهلو و یا باسن برداشته می شوند . مزیت این روش نسبت به پروتز این است که پستان ها پس از بازسازی فرمی نزدیک تر به بافت طبیعی پستان دارند . گاهی نیز می توان از بافت های چربی به عنوان مکمل عمل بازسازی پستان با پروتز استفاده کرد . با این حال استفاده از روش فلپ دوره ریکاوری طولانی تری نیاز دارد ، باعث ایجاد یک اسکار اضافی در محلی غیر از پستان ها می شود و برای افراد سیگاری یا مبتلا به دیابت توصیه نمی شود .

رایج ترین انواع فلپ عبارت اند از :

نوبن دهی انلاین

عوامل تاثیر گذار در انتخاب روش بازسازی

عوامل مختلفی می‌ توانند بر انتخاب نوع عمل جراحی بازسازی پستان تاثیر بگذارند . این موارد شامل اندازه و شکل پستان در حال بازسازی ، سن و سلامتی زن ، تاریخچه جراحی‌ های قبلی ، عوامل خطرزا در جراحی ( به عنوان مثال سابقه سیگار کشیدن و چاقی ) ، در دسترس بودن بافت اتولوگ و محل قرارگیری تومور در پستان می‌ باشد .

آدرس اینستاگرام دکتر حکیمیان

آیا بازسازی پستان بر توانایی تشخیص و بررسی عود سرطان پستان تاثیر دارد ؟

مطالعات نشان داده است كه بازسازی پستان شانس بازگشت سرطان پستان را افزایش نمی‌ دهد . همچنین ترمیم سینه ، تشخیص بازگشت بیماری با ماموگرافی را سخت‌تر نمی‌ كند .

خانمی که ایمپلنت پستان دارد قبل از انجام ماموگرافی باید در مورد کاشت سینه خود به تکنسین و متخصص رادیولوژی اطلاع بدهد . به منظور بهبود صحت ماموگرام و جلوگیری از آسیب رسیدن به کاشت ، روش‌ های ویژه‌ ای لازم است .

اگر هنگام مراجعه به پرشک و انجام معاینات لازم و بررسی نتایج ماموگرافی یا سونو گرافی علائمی از سرطان پستان در مراجعه کننده مشاهده گردد؛ برای تشخیص دقیق لازم است نمونه برداری از توده پستان انجام شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عمل جراحی تغییر پستان در افراد ترنسعمل جراحی تغییر پستان در افراد ترنس

جراحی پستان در مردانی که درخواست تطابق جنسیتی دارند با استفاده ازپروتز سینه و در زنانی که این درخواست را دارند با تخلیه بافت اضافه سینه صورت میگیرد ... ادامه مطلب

طبیعی بودن یا نبودن ظاهر سینه ها بعد از عمل پروتز پستانطبیعی بودن یا نبودن ظاهر سینه ها بعد از عمل پروتز پستان

در برخی از خانم ها به دنبال بارداری ، زایمان و شیردهی فرم سینه ها تغییر می کند. این موضوع موجب علاقه مندی خانم ها به استفاده از پروتز سینه می شود . ... ادامه مطلب

جراحی ژنیکوماستی برای چه افرادی مناسب است ؟جراحی ژنیکوماستی برای چه افرادی مناسب است ؟

بزرگ شدن سینه آقایان ممکن است در یکی از پستان ها و یا در هر دو پستان به وجود آید . میزان رشد بیماری در هر دو پستان می تواند متفاوت باشد و لزوما یکسان نیست . در این مقاله به بررسی جراحی ژنیکوماستی می پردازیم . ... ادامه مطلب

کدام مبتلایان به سرطان سینه باید شیمی درمانی شوند؟کدام مبتلایان به سرطان سینه باید شیمی درمانی شوند؟

مبتلایان به سرطان پستان در سیر درمان خود معمولاً نیاز به شیمی درمانی دارند ولی مواردی هم وجود دارد که نیازی به این کار نیست. شیمی درمانی در سرطان پستان به منظور جلوگیری از رشد و گسترش سلولهای سرطانی به نقاط دیگر انجام میشود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین