کتاب سیب صورتی

درمان غدد خوش خیم پستان

غدد خوش خیم یا غیر سرطانی پستان، توده های غیر طبیعی یا دیگر تغییراتی می باشند که در بافت پستان تشکیل می شوند. این توده های خوش خیم پستان ممکن است در هر نقطه ای از بافت سینه خود را نشان دهند. برخی از این توده ها ممکن است علائمی شبیه به سرطان سینه داشته باشند، بنابراین شناخت، تشخیص و درمان آن ها ضروری می باشد. در این مقاله به بررسی درمان غدد خوش خیم می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

درست است که حضور غدد خوش خیم حالت نامطلوبی است اما برای کسانی که مشکوک به سرطان سینه اند، نجات دهنده است. طبق تحقیقات انجام شده، کشنده ترین سرطان در میان زنان، سرطان سینه است. سرطان نیز با توده شروع می شود، به همین دلیل خانم ها با پی بردن به وجود توده در بافت سینه به اضطراب شدید دچار می شوند؛ هرچند که اکثر این توده ها غددی خوش خیم هستند.

دلایل زیادی برای رشد توده وجود دارد که عمده ی این علت ها سرطان نیستند. توجه کنید که هرچند غدد خوش خیم سرطانی نیستند، اما این غدد می توانند احتمال سرطان پستان در فرد را افزایش دهند.

دکتر سید محمد رضا حکیمیان فلوشیپ جراحی سرطان با دانش بالا و تجربه سالها کار در ارتباط با سرطان پستان قادر به تشخیص زود هنگام این بیماری بوده و آماده ارائه‌ خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند. شماره تماس : 36294896 - 031

بیماری های خوش خیم سرطان را به سه دسته تقسیم می کنند

مبنای این تقسیم بندی احتمال بروز سرطان پستان می باشد.

نوبت دهی آنلاین

انواع غدد پستان

این غدد که در خانم ها دیده می شوند بسیار متنوع هستند اما شایع ترین آن ها عبارتند از:

درمان غدد خوش خیم پستان

این غدد خوش خیم چه ویژگی هایی دارند

بیماری های خوش خیم پستان چه علائمی دارند؟

این غدد سبب بروز تغییرات غیر طبیعی می شوند. این غدد خوش خیم از روی پوست قابل لمس اند و یا توسط تست ماموگرافی قابل تشخیص می باشند. علائمی که این غدد می توانند داشته باشند عبارتند از:

اینستاگرام دکتر حکیمیان

زمان مراجعه به پزشک

دقت کنید که به محض حس کردن وجود توده در سینه باید به پزشک مراجعه شود. پزشک در قدم اول از تست های تصویربرداری مانند ماموگرافی، اولتراسوند و یا MRIکمک می گیرد تا به جزئیات توده بافت اطراف پی ببرد.اگر پزشک احتمال بدخیم شدن این غدد را بدهد یا بیمار درد داشته باشد از بیمار می خواهد که نمونه برداری انجام دهد.

جراحی پستان

چه زمانی غدد خوش خیم سینه نیاز به جراحی دارند؟

یکی از دلایل نیاز به جراحی می تواند تغییراتی باشد که در این غدد مشاهده می شوند. به عبارتی دیگر یک سری تغییر در غدد خوش خیم رخ داده که نشان می دهد احتمال بدخیم شدن این غدد در آینده وجود دارد؛ بنابراین باید از بافت سینه خارج شوند. مثل تغییرات atopic یا فیبرو آندوم هایی که بسیار پر سلول می باشند و در زنان بالای 40 سال دیده می شوند.

اگر با مشکل ژنیکوماستی یا بزرگی سینه در آقایان مواجه هستید؛ برای تشخیص قطعی و درمان این بیماری در اصفهان، می‌توانید به دکتر سید محمد رضا حکیمیان، فلوشیپ جراحی پستان مراجعه نمایید. برای هماهنگی با مطب ایشان و در یافت نوبت می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن 36294896 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :افضلی [ 1402-10-04 ]
سلام سرطان سینه بدخیم هم درمان پذیر است؟

مر یم خسروی [ 1401-10-01 ]
مطلب بسیار مفیدی بود.جواب ام آ ر آیم مشکوک بوده.و تصمیم گرفتم پیش آقای دکتر مراجعه کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پاتولوژی بعد از عمل سرطان سینهپاتولوژی بعد از عمل سرطان سینه

هنگامی که از پستان شما نمونه برداری می شد، نمونه گرفته شده توسط یک پزشک متخصص پاتولوژیست بررسی می شود. گزارشی که توسط پاتولوژیست ارائه می شود روند تشخ ... ادامه مطلب

جراحی های زیبایی پستان شامل چه مواردی می شود؟جراحی های زیبایی پستان شامل چه مواردی می شود؟

جراحی های پلاستیک پستان به منظور بهبود زیبایی آن انجام می شود که می تواند اعتماد به نفس فرد را نیز افزایش دهد. با انجام این جراحی می توان به سایز و فرم دلخواه برای سینه ها رسید ... ادامه مطلب

عمل زیبایی هاله نوک سینهعمل زیبایی هاله نوک سینه

یکی از عمل‌ های نوین در حوزه زیبایی که طرفداران زیادی پیدا کرده است جراحی زیبایی نوک سینه است ... ادامه مطلب

داستان های بازمانده های زن ایرانی از سرطان پستانداستان های بازمانده های زن ایرانی از سرطان پستان

سرطان پستان شايعترين سرطان زنان است که از جمله درمان های این بیماری ميتوان از جراحی، شیمی درماني، رادیوتراپی و هورمون درماني نام برد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین