کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریهای خوش خیم پستان
مراقبت های بعد از جراحی ژنیکوماستی

ژنیکوماستی در واقع به معنای افزایش حجم بافت غدد سینه در آقایان می باشد و در نتیجه اختلال در میزان هورمون های استروژن و پروژسترون ایجاد می شود

چه عواملی باعث بروز ژنیکوماستی می شوند؟

ژنیکوماستی یا بزرگ شدن پستان در مردان، رشد غیرطبیعی غدد پستانی به دلیل عدم تعادل هورمون های استروژن و تستوسترون است.

9 عارضه ای که در اثر بزرگ بودن سینه ها ایجاد میشود

سینه هایی که بیش از حد طبیعی و نرمال بزرگ هستند، نه تنها زیبایی ندارند بلکه مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می کنند

هیدرآدنیت چرکی پستان چیست؟

هیدرآدنیت چرکی پستان عارضه ای پوستی است که معمولاً در اثر ساییده شدن برخی از مناطق پوست مانند زیر بغل، کشاله ران، باسن و سینه ها به وجود می آید و باعث ایجاد توده ها و برجستگی های کوچک و دردناک زیر پوست می شود. در ادامه مقاله به علت و علائم این بیماری دردناک می پردازیم.

بیماری های مربوط به رشد پستان

تغییرات اندازه پستان معمولا خطرناک نیست، اما می تواند باعث بروز مشکلات فیزیکی و ظاهری شود. در ادامه مقاله به مشکلات و بیماری های رایج رشد پستان در زنان و مردان می پردازیم.

علت فرورفتگی نوک سینه و روش های تشخیص و درمان آن

فرو رفتگی نوک سینه عارضه ‌ای است که در آن، نوک پستان با درجات مختلف به سمت داخل متمایل شده باشد. در حالی که در یک سینه طبیعی، نوک سینه، بیرون آمده است اما در درجات کمتر فرورفتگی، نوک پستان به اطراف متمایل می‌ شود؛ در درجات بالا تر فرورفتگی نوک سینه ممکن است اصلا نوک پستان دیده نشود.

تومور های فیبروآدنوم خوش خیم، مرزی و بدخیم

توده فیبروآدنوم معمولا به صورت نرم و لاستیکی یا کمی سفت و دارای شکل مشخص می باشد، این توده معمولا بسیار متحرک است و معمولاً درد ندارد، ممکن است آن را مانند یک تیله بازی لاستیکی در پستان خود حس کنید که به راحتی در هنگام معاینه و بررسی زیر پوست شما حرکت می کند.

بیماری پاژه سینه چیست؟

بیماری پاژه نوع خاصی از سرطان سینه است که نوک پستان را درگیر می کند. بیماری پاژه به طور معمول باعث زخم و فرسایش پوست نوک پستان می شود و ممکن است با ترشح نوک پستان آغشته به خون همراه باشد.

ایا تفاوت پستان چپ و راست در زنان نگران کننده است؟

عدم تقارن سینه ها یکی از ویژگی های طبیعی در بانوان به حساب می آید که تا حد زیادی به ساختار و بافت سینه ها مربوط می شود. به طور کلی، از زمان شروع رشد سینه ها در دوران بلوغ، همواره سینه چپ و راست کمی با هم تفاوت دارند. در این بخش به علل و درمان عدم تقارن سینه ها پرداخته ایم.

بیماری موندور پستان چیست؟

بیماری موندور موجب ایجاد یک توده در پستان می شود. بیماری موندور یک بیماری کم یاب است و نشانه آن به این صورت است که بيمار يک ساختار شبیه طناب را در بافت‌ هاى زير پوستى شکم، توراکس و زير بغل احساس می کند که حساس و همراه با درد می باشند.

انواع کیست سینه در زنان و درمان آن

کیست سینه اصولا کیسه‌ هایی پر شده از مایع داخل سینه هستند ، که معمولا خوش خیم و غیر سرطانی هستند . گاهی تنها یک عدد از این کیست‌ ها تشکیل می‌ شود و گاهی هم تعداد زیادی از آنها فرد را درگیر می‌ کند و امکان تشکیل آنها در یکی از سینه‌ ها و یا حتی هر دو سینه وجود دارد .

احتقان پستان (پستان های پر از شیر، سفت و دردناک) در زنان

بسیاری از زنان درجاتی از احتقان را در این دوره تجربه می کنند . احتقان پستان در زنانی که به نوزادان خود شیر نمی‌ دهند یا به دفعات کمتری شیر می‌ دهند ، شایع‌ تر است و با نشت شیر ، درد و حساسیت ، تورم ، سفتی ، گرمی پستان‌ ها و گاها تب مشخص می‌ شود .

گالاکتوسل چیست؟

گالاکتوسل نوعی تومور کیستیک حاوی شیر یا ماده شیری رنگ است که معمولا در غده پستانی قرار گرفته است. گالاکتوسل نوعی تومور خوش خیم می باشد و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد . در این مقاله به بررسی دقیق تر گالاکتوسل می پردازیم .

ترشح خونی یک طرفه و خود به خودی از پستان

ترشحات پستان ممکن است علل متفاوتی داشته باشند اما به ندرت نشانه سرطان پستان هستند و در اغلب موارد خوش خیم می باشند . ترشحات پستان ممکن است در زمان شیر دهی ، بر اثر عفونت یا بیماری های دیگر دیده شود.

علل ایجاد نوک پستان درونی چیست؟

هرگاه نوک پستان به جای آن که به سمت بیرون باشد به سمت عقب کشیده شده باشد، یک اختلال طبیعی رخ می دهد که آن را با نام نوک پستان درونی یا نوک پستان معکوس می شناسیم.

گالاکتوره چیست و به چه علت ایجاد می شود؟

تراوش و ریزش شیر از سینه در اواخر دوران بارداری و شیردهی بسیار شایع است و در اغلب زنان دیده می شود. ممکن است در برخی از افرادی که نه باردار هستند و نه شیردهی دارند، ماده ای سفید رنگ و شبیه به شیر از نوک سینه ترشح شود، به این حالت گالاکتوره می گوییم.

زمان مراجعه به پزشک در صورت درد سينه يا ماستالژی

درد سينه يا ماستالژی مشکل شايعی بين خانم ‌ها می باشد ؛ به‌ طوری که از هر ۱۰ خانم ۷ نفر در طول زندگی آن را تجربه می ‌کنند .در این مقاله به بررسی ماستالژی یا درد سینه می پردازیم .

چه کسانی به پستان فیبروکیستیک مبتلا می شوند؟

پستان فیبروکیستیک یکی از بیماری های شایع در بانوان است که آمار قابل توجهی از بانوان را درگیر خود کرده است. بیماری پستان فیبروکیستیک اختلالی خوش خیم است. اغلب خطر چندانی برای سلامت بانوان ندارد؛ اما می تواند زمینه ساز عوارض بعدی شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی پستان فیبروکیستیک بپردازیم.

درمان غدد خوش خیم پستان

غدد خوش خیم یا غیر سرطانی پستان، توده های غیر طبیعی یا دیگر تغییراتی می باشند که در بافت پستان تشکیل می شوند. این توده های خوش خیم ممکن است در هر نقطه ای از بافت سینه خود را نشان دهند.

کلسیفیکاسیون پستان چیست و چگونه درمان می شود ؟

کلسیفیکاسیون پستان عبارت است ازرسوب کلسیم در بافت پستانی . کلسیفیکاسیوندر بافت پستان شایع است . حدود ۵۰ درصد خانم های بالای ۵۰ سال ممکن است کلسیفیکاسیون پستان داشته باشند .

تومورهای فیلوئیدس چه هستند و علت بروز آنها چیست؟

تومور های فیلوئیدس پستان تومور هایی از جنس بافت فیبرواپیتلیال هستند . تومور فیلوئیدس در بافت پیوندی پستان رشد می کند . این تومور ها کم تر از ۱ درصد کل تومورهای پستان را تشکیل می دهند . در این مقاله به بررسی تومور های فیلوئیدس پستان می پردازیم .

آبسه پستان چیست و چگونه درمان میشود؟

آبسه پستانی در حقیقت همان ماستیت است که یکی از شایعترین مشکلات پستان ها می باشد. این بیماری در بعضی از افراد در نزدیکی نوک سینه ایجاد می شود. آبسه باعث درد و تورم سینه ها شده و معمولا پوست پستان را به رنگ قرمز در می آورد.

ماستیت چه بیماری است؟

ماستیت یک نوع بیماری التهابی و عفونی است که در پستان ها ایجاد می شود. در حقیقت ماستیت شایع ترین بیماری پستان می باشد. بیمار از درد رنج می برد و نیاز به درمان زودهنگام دارد.این بیماری ممکن است به طور خود به خود یا به دلیل شیردهی در پستان ها ایجاد شود

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین