کتاب سیب صورتی

بیماری موندور پستان چیست؟

این بیماری موجب ایجاد یک توده در پستان می شود . همچنین ممکن است به دلیل لخته شدن خون در زیر پوست سینه ایجاد شود. شیوع اين بيمارى در زنان بیشتر از مردان می باشد و در برخی اوقات بر اثر راديکال ماستکتومى مشاهده مى‌ شود. بیماری موندور یک بیماری کم یاب است و نشانه آن به این صورت است که بيمار يک ساختار شبیه طناب را در بافت‌ هاى زير پوستى شکم، توراکس و زير بغل احساس می کند که حساس و همراه با درد می باشند. این بيمارى خود به ‌خود و بدون این که عوارضى از آن باقی بماند از بین می رود.

آنچه در این مطلب میخوانید

اين بيمارى در زنان شديد تر از مردان است و گاهى به‌ دنبال راديکال ماستکتومى ديده مى ‌شود.

جراحی پستان

موندور سینه کدام عروق را درگیر می کند؟

موندور سینه ممکن است هر یک از عروق ناحیه پستان را درگیر کند اما اغلب ، رگ های ناحیه بیرونی بافت پستان که به سطح پوست نزدیک هستند و یا رگ های زیر نوک سینه دچار این عارضه می شوند. اگرچه موندور سینه سبب ابتلا به سرطان سینه نمی شود ، در موارد بسیار نادر این عارضه می تواند از علائم و نشانه های وجود سلول های سرطانی در بافت پستان باشد.

همچنین بخوانید: علل سرطان سينه

اگرچه موندور سینه در زنان شایع تر است اما در موارد بسیار اندکی مردان نیز ممکن است دچار این بیماری شوند.

بیماری موندور پستان

عوامل موثر بر ایجاد موندور سینه

با اینکه سال ها از اولین گزارش ابتلا به بیماری موندور سینه گذشته است ، جزئیات این بیماری به دلیل نادر بودن هنوز به طور دقیق مشخص نشده است. تا کنون در ادبیات علم پزشکی ، فقط چهارصد مورد از ابتلا به این بیماری گزارش شده است. تا کنون علت دقیق و قطعی ابتلا به موندور سینه تشخیص داده نشده است. با این حال پیش بینی می شود که احتمال بروز این بیماری بر اثر موارد زیر افرایش پیدا می کند.

نوبت دهی آنلاین

علائم و نشانه های بیماری موندور سینه

بیماری موندور سینه خود را شبیه به یک طناب باریک و بلند زیر پوست پستان نشان می دهد که در اغلب موارد رنگ قرمز دارد و با لمس سبب ایجاد درد در این ناحیه می شود. در طول زمان ، این طناب باریک ، تبدیل به یک بند سخت و بدون درد می شود و پوست این ناحیه به سمت داخل کشیده می شود.
یکی از علائم شایع این بیماری به این صورت است که اگر دست نزدیک به ناحیه ایجاد موندر به سمت بالا کشیده شود ، پوست زیر سینه کشیده می شود و شیار کم عمق بر روی طناب دیده می شود و باعث می شود این ناحیه به راحتی تشخیص داده شود.
برخی از بیماران موندور سینه از درد ، احساس تنگی و کشیدگی پوست ، تغییر ظاهر پوست ، تب ، و احساس ناراحتی در حین حرکت رنج می برند. علاوه بر این، برخی از بیماران به دلیل ظاهر نا مناسبی که در ناحیه سینه خود مشاهده می کنند دچار اضطراب می شوند. وقتی این یماری به صورت یک بیماری ثانویه و بر اثر بیماری دیگر مانند آرتریت سلول غول پیکر ایجاد می شود ، ممکن است با علائم آن بیماری از جمله تب شدید همراه شود.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

آیا بیماری موندور سینه ریسک سرطان سینه را افزایش می دهد؟

سرطان پستان در نتیجه ایجاد و تکثیر بیش از حد سلول های ناهنجار سرطانی در بافت های لوبولار (غدد شیری) و یا داکت ها ایجاد می شود. این در حالی است که بیماری موندور سینه در نتیجه ی التهاب و لخته شدن عروق خونی در زیر پوست پستان ایجاد می شود و ارتباطی به بافت سینه ندارد. در نتیجه ، ابتلا به موندور سینه به هیچ عنوان ریسک ابتلا به سرطان سینه را افزایش نمی دهد.

کتاب سیب صورتی به قلم بیش از ۲۰ نفر از متخصصین مقوله سرطان پستان و با گردآوری و تدوین دکتر سید محمد رضا حکیمیان ، شامل اطلاعات معتبر ، کاربردی و بسیار مفیدی است که خواندن و معرفی آن را به تمامی کسانی که به نوعی با این بیماری مواجه هستند توصیه می کنیم . این مجموعه به پرسش‌های بی شماری در زمینه سرطان پستان پاسخ داده است و هدیه ارزشمندی برای دوستان و آشنایان است. شما می توانید برای دریافت این کتاب، روی لینک تهیه کتاب سیب صورتی کلیک کنید؛ یا از طریق پیام به شماره واتساپ ۰۹۰۴۴۰۴۶۶۴۹ اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
9 عارضه ای که در اثر بزرگ بودن سینه ها ایجاد میشود9 عارضه ای که در اثر بزرگ بودن سینه ها ایجاد میشود

سینه هایی که بیش از حد طبیعی و نرمال بزرگ هستند، نه تنها زیبایی ندارند بلکه مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می کنند ... ادامه مطلب

عوارض بعد از عمل سرطان سينهعوارض بعد از عمل سرطان سينه

هر روش جراحی سرطان سینه در کنار مزایای درمانی که دارد، طبیعتا دارای عوارضی هم می باشد ... ادامه مطلب

آیا نکروز چربی ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهد؟آیا نکروز چربی ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهد؟

نکروز چربی شرایطی است که فرد در آن دچار آسیب دیدگی بافت چربی می‌ شود . در این وضعیت محتوای چربی داخل سلول‌ های چربی جایگزین چربی آسیب دیده می‌ شود . نکروز به معنای از بین رفتن سلول زنده طی آسیب است . ... ادامه مطلب

گالاکتوره چیست و به چه علت ایجاد می شود؟گالاکتوره چیست و به چه علت ایجاد می شود؟

تراوش و ریزش شیر از سینه در اواخر دوران بارداری و شیردهی بسیار شایع است و در اغلب زنان دیده می شود. ممکن است در برخی از افرادی که نه باردار هستند و نه شیردهی دارند، ماده ای سفید رنگ و شبیه به شیر از نوک سینه ترشح شود، به این حالت گالاکتوره می گوییم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین