کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریهای خوش خیم پستان / 9 عارضه ای که در اثر بزرگ بودن سینه ها ایجاد میشود

9 عارضه ای که در اثر بزرگ بودن سینه ها ایجاد میشود

شاید تصورکنید که داشتن سینه های بزرگ در خانم ها باعث زیباتر شدن اندام آنها می شود؛ اما همیشه اینطور نیست. در واقع سینه هایی که بیش از حد طبیعی و نرمال بزرگ هستند، نه تنها زیبایی ندارند بلکه مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می کنند. از محدود کردن انتخاب لباس تا مشکلات جسمانی مانند کمردرد، تاثیر بر روی عصب گردن، ستون فقرات و همچنین باعث کشیدگی رباط گردن، شانه و کمر می شود. سنگینی و کشش به مرور باعث خستگی ماهیچه ها و درد های مزمن خواهد شد. علاوه بر تمام این موارد؛ بزرگی سینه می تواند باعث مشکلاتی مانند احساس خواب رفتگی در دست ها، ایجاد شیار و لک روی شانه ها، تعریق و عفونت چین زیر سینه ای به خصوص در تابستان می شود.

محدود کردن فعالت های ورزشی، تنگی نفس ضمن ورزش، کاهش اعتماد به نفس از دیگر عوارض بزرگی بیش از حد سایز سینه است که از سوی این دسته از زنان گزارش می شود. حتی در برخی از مواقع طی عمل لیپوماتیک، پس از خارج کردن چربی ها در قسمت تجمع یافته مانند شکم و پهلو، به قسمت هایی مانند سینه، باسن و... انتقال داده می شود تا ظاهری برجسته و زیباتری داشته باشند. در ادامه شایع ترین مشکلات ناشی از داشتن سینه های بزرگ را برای شما ذکر خواهیم کرد.

جراحی پستان

1. درد مداوم در قسمت های مختلف بدن

در اغلب مواقع سینه هایی که بیش از حد بزرگ هستند، منجر به درد های زیادی در قسمت های مختلف می شود. در واقع یکی از دلایلی که افراد تصمیم به کوچک کردن سینه می گیرند، رهایی از درد است. این دسته افراد اغلب دچار عوارضی مانند درد در گردن، شانه و کمر می شوند.

2. سینه های بزرگ و بروز حساسیت پوستی

سینه های بزرگ، بخاطر حالت آویزانی که دارند. باعث ماندن رطوبت و عرق در زیر سینه به مدت طولانی می شود. و همچنین می تواند منجر به حساسیت پوستی شود. مشکلات پوستی برای افراد آزاردهنده و همراه با سوزش است. همچنین می تواند برای برخی از افراد منجر به عفونت بشود. در واقع چنین مشکلی به قدری برای این دسته افراد آزار دهنده است، که تصمیم به انجام عمل کوچک کردن سینه می گیرند.

مشکلات ناشی از بزرگی پستان

3. فرورفتگی بند سوتین روی سینه

اولین مسئله ای که در این باره وجود دارد، این است که لباس زیر برای افرادی که سینه بزرگی دارند، به سختی پیدا می شود. علاوه براین به دلیل سنگینی سینه، زمانی که از سوتین استفاده می کنند؛ پس از مدتی متوجه باقی ماندن فرورفتگی بند سوتین روی شانه خود می شوند.

4. بی حسی ناشی از آسیب عصبی

سینه بزرگ می تواند منجر به بی حسی در سینه یا سایر قسمت های بدن مانند انگشتان، دست ها و بازو ها شود؛ چرا که بزرگی سینه منجر به فشرده شدن مسیر های عصبی می شود.

5. عدم توانایی در مشارکت تمرینات ورزشی

سینه های بزرگ مانع از عملکرد صحیح شما در حین فعالیت ورزشی می شود. گاهی در برخی از افراد سینه ها به قدری بزرگ اند که تمرینات ورزشی کاملا غیر ممکن است.

6. تنگی نفس

سینه بزرگ وزن زیادی روی قفسه سینه وارد می کند. علاوه بر این که منجر به ناراحتی فرد می شود، چنین فشاری باعث تنگی نفس می شود. به خصوص هنگام شب که دراز می کشند، احساس تنگی نفس دارند.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

7. مشکلات داشتن هنگام خوابیدن

معمولا افرادی که سینه های بزرگ دارند، در هر حالتی نمی توانند به راحتی بخوابند. به طور مثال خوابیدن روی شکم برای آنها به هیچ وجه ممکن نیست، همچنین به پهلو خوابیدن، فشار زیادی به سینه ها وارد می کند. گاهی برخی از افراد که به سمت پهلو یا روی شکم می خوابند، پس از مدت کوتاهی با درد از خواب بیدار می شوند.

8. سردرد

داشتن سینه بزرگ با سردرد های تنشی و میگرنی مرتبط است. چنین حالتی می تواند به این دلیل باشد که وزن سینه ها، فشار زیادی را به عضلات قسمت بالایی کمر، گردن و سر وارد می کند.

نوبت دهی دکتر حکیمیان

9. ایجاد مشکل در شیر دهی

داشتن سینه های بزرگ شیر دادن بچه را به یکی از دشوار ترین کارهای ممکن تبدیل می کند. حال بماند که فارغ از اندازه سینه ها، شیر دادن برای بسیاری از مادران کار چالش برانگیزی است. و همیشه لذت بخش نمی باشد. افرادی که سینه بزرگ دارند برای اینکه بتوانند به نوزاد کمک کنند تا شیر بخورد، مجبور می شود که کل صورت خود را به سمت سینه های خود فشار دهند. در این میان کاری که می توانند برای جلوگیری از خفگی نوزاد انجام می دهند، بالا نگه داشتن سینه با دست است. در نتیجه شیر دادن تجربه سختی خواهد بود.

درمان بزرگی سینه در خانم ها

اگر سینه ها بیش از حد بزرگ باشند و فرد به لحاظ ظاهری نتواند با سینه های خود کنار بیاید؛ یا عوارضی که پیش از این برشمردیم برای او ایجاد شده باشد؛ میتوان جراحی ماموپلاستی کاهشی انجام داد و حجم پستان ها را بطور قابل ملاحظه ای کم نمود.

سرطان پستان یکی از بیماری هایی است که در صورت تشخیص به موقع و زودهنگام، می‌توان از عوارض وخیم و مرگ بیمار جلوگیری نمود. گاهی برای درمان یا پیشگیری از سرایت این بیماری به بخشهای دیگر بدن، به تشخیص پزشک متخصص انجام جراحی سرطان پستان الزامی است.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :زهرا غفاری [ 1402-11-10 ]
سلام سینه های من بزرگه ودیسک گردن دارم وگاها تنگی نفس هم دارم عمل جراحی بشهم بیمه پولش را می ده

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض احتمالی بیوپسی پستانعوارض احتمالی بیوپسی پستان

بیوپسی پستان فرایندی است که در آن نمونه کوچکی از بافت پستان به‌منظور تست‌های آزمایشگاهی برداشته می‌شود. بیوپسی پستان روشی برای ارزیابی ناحیه‌ای مشکوک در پستان شما جهت تعیین احتمال سرطان پستان می‌باشد. انواع متعددی از فرایندهای بیوپسی پستان وجود دارد ... ادامه مطلب

نولی پاریته چیست و چه ارتباطی با سرطان پستان دارد؟نولی پاریته چیست و چه ارتباطی با سرطان پستان دارد؟

توده هایی که در پستان به وجود می آیند ، لزوما سرطانی نیستند . در این مطلب به بررسی ارتباط بین نولی پاریته و سرطان پستان می پردازیم . ... ادامه مطلب

چگونه شدت عوارض ماموپلاستی را کم کنیمچگونه شدت عوارض ماموپلاستی را کم کنیم

به عمل کوچک کردن سینه ماموپلاستی گفته می شود. این عمل به منظور کاهش سایز سینه هایی که به شکل نامناسبی بزرگ هستند، انجام می شود. ... ادامه مطلب

آیا آدنوزیس پیش زمینه سرطان پستان است؟آیا آدنوزیس پیش زمینه سرطان پستان است؟

آدنوزیس یا آدنوز شرایط خوش خیم پستانی است که در طی آن توده های مدور کوچک و گاهی قابل لمس بر اثر بزرگ شدن لبول های پستان ( غدد تولید کننده شیر ) ایجاد می شود . آدنوزیس منجر به ایجاد توده یا توده هایی می شود که احساس می شوند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین