کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / چه سنی برای جراحی لیفت پستان مناسب است؟

چه سنی برای جراحی لیفت پستان مناسب است؟

جراحی لیفت پستان از گروه مهم ترین و شایع ترین جراحی های زیبایی می باشد که برخی از بانوان خواستار آن هستند. اگر بافت پستان های شما سفتی خود را از دست داده و یک حالت افتاده پیدا کرده است، می توانید با کمک این جراحی زیبایی پستان ها را باز گردانید. بسیاری از کسانی که این جراحی زیبایی را دریافت کرده اند، از نتیجه آن راضی بوده و به یک نتیجه مطلوب رسیده اند. سوالی که ممکن است برای داوطلبین جراحی لیفت پستان مطرح شود، این است که چه سنی برای این جراحی مناسب تر است؟ برخی از خانم های مسن نگران هستند که زمان را از دست داده باشند و این جراحی دیگر برای آن ها مناسب نباشد. در این مقاله به بررسی کامل تر سن مناسب برای جراحی لیفت پستان می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

امروزه جراحی های زیبایی پستان مانند ماموپلاستی و جراحی لیفت پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا انجام می‌شود. این جراحی به منظور ایجاد زیبایی و ترمیم معایب پستان توسط دکتر سید محمد رضا حکیمیان فلوشیپ جراحی پستان با دانش بالا و تجربه سالها کار در این زمینه صورت می‌گیرد. شماره تماس : 36294896 - 031

جراحی لیفت سینه چیست؟

معنای لغوی لیفت، کشیدن است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که در جراحی لیفت پستان ، به منظور درمان افتادگی و شل شدگی، سینه ها به بالا کشیده می شوند. این جراحی سبب فرم دهی پستان ها نیز می شود.

جراحی لیفت سینه

روند جراحی لیفت سینه چگونه است؟

در ابتدا بیمار را بیهوش می کنند. سپس جراح با رسم یک سری خطوط بر روی نواحی مختلف سینه، قادر به ایجاد برش های مناسب می شود. در مرحله بعد با استفاده از یک سری تکنیک های ویژه، پستان ها را به سمت بالا می کشند و پوست اضافی را نیز حذف می کنند. و در نهایت پس از بخیه زدن آن ها را پانسمان می کنند تا فرایند بهبودی بیمار شروع شود.

نوبت دهی

چه سنی برای جراحی لیفت سینه مناسب است؟

خوشبختانه، این جراحی برای تمام خانم ها در سنین باروری و پس از بلوغ مناسب است. اما توجه کنید که این جراحی به هیچ عنوان برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود. در ادامه به بررسی دقیق تر گروه های سنی می پردازیم.

گروه سنی هجده تا بیست و پنج سال:

به طور معمول رشد سینه تا 17 سالگی کامل می شود؛ اما در برخی از خانم ها این رشد می تواند تا سنین بالاتر نیز ادامه پیدا کند. پس اگر در این گروه سنی قرار دارید باید از تکمیل فرایند رشد پستان های خود مطمئن باشید؛ و همچنین پستان ها دچار افتادگی شده باشند.

گروه سنی بیست و شش تا سی و پنج سال:

به طور معمول زنان پس از شیردهی و زایمان، افتادگی سینه های خود را مشاهده می کنند. اگر در این گروه سنی قرار دارید و به علت شیردهی و زایمان دچار افتادگی سینه ها شده اید، می توانید از جراحی لیفت سینه کمک بگیرید. افرادی که پس از زایمان خواستار لیفت سینه می باشند، معمولا خواستار ماموپلاستی کاهشی و یا افزایشی به طور همزمان، می باشند. می توانید برای مطمئن شدن از مناسب بودن این جراحی، با یک جراح پلاستیک مشورت کنید.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

گروه سنی سی و شش تا چهل و پنج سال:

با افزایش سن بدن به مرور، کلاژن کم تری می سازد. کلاژن یکی از پروتئین های بدن است که سبب حفظ سفتی، پر بودن و زیبایی پوست می شود. افتادگی پستان ها می تواند یکی از نشانه های افزایش سن باشد.

گروه سنی چهل و شش تا پنجاه سال:

این گروه سنی برای دریافت جراحی لیفت پستان بسیار مناسب می باشد، چرا که با رد شدن از این دوره، احتمال اینکه فرد کاندیدای خوبی برای این جراحی باشد کم و کم تر می شود.

گروه سنی بالاتر از پنجاه سال:

اگر در این گروه سنی قرار دارید، هنوز می توان به مناسب بودن این جراحی امیدوار باشید. فقط لازم است که پیش از جراحی، یک سری از فاکتورها از جمله سلامت فرد، انتظارات او از این جراحی و سلامت پوست پستان ها مورد بررسی قرار گیرند.

معمولا این جراحی در افراد بالای سی سال مشاهده می شود.بسیاری از پزشکان معتقد هستند که مناسب ترین زمان برای این جراحی، موقعی است که فرد اطمینان دارد که وزن ثابتی دارد و همچنین قصدی برای باردار شدن ندارد.

یک قاعده کلی نیز وجود دارد و آن این است که، فرد پیش از جراحی به هردو بلوغ جسمی و روحی رسیده باشد. بلوغ احساسی بسیار اهمیت دارد چرا که داوطلب باید به یک ثبات شخصیتی و روحی رسیده باشد تا مبادا بر اثر هیجانات و یا دوستان و اطرافیان خود برای این جراحی اقدام کرده باشد.

و در نهایت باید ذکر شود که سن مناسب برای هر فردی متفاوت است و باید پس از بررسی مجموعه ای از متغیرها تصمیم گرفت.

ماموگرافی در واقع یک نوع عکسبرداری است که با اشعه X انجام میشود. این روش از حدود 30 سال پیش ابداع شده وخطرات ناشی از برخورد اشعه X با پستان در ان بسیار ناچیز است و می تواند نادیده گرفته شود در حقیقت فایده ناشی از تشخیص زودرس توسط این روش بسیار بیشتر از خطرات احتمالی آن است چراکه میزان اشعه لازم برای ایجاد سرطان از اشعه ای که توسط ماموگرافی به پستان تابانده می شود بسیار بیش‌تر است و البته میزان نفوذ این اشعه نیز ناچیز است.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :منیژه اطائبی [ 1402-09-12 ]
سلام و عرض ادب ممنونم بابت مطالب خوب و پرفایده آقای دکتر حکیمان فقط مشکل اینه که ایشون اصفهان هستند و من در تهران و از وجود ایشون محروم .آیا در تهران هم عمل میکنند

فاطمه جهانی [ 1401-10-23 ]
سلام وقت بخیر من ۴۰ سالم هست و تقریبا بعد زایمانم افتادگی سینه ام بیشتر شد و همیشه مجبورم سوتین استفاده کنم و معمولا کش سوتینم سر شونه ها مو اذیت میکنه خیلی اذیت میشم و از طرفی هم هزینه جراحی خیلی بالاست آیا راه هلی برای بنده هست که بتونم از این مشکل خلاص بشم

ناهید رضایی [ 1401-04-27 ]
با عرض سلام وادب خدمت آقای دکتر ببخشید من سینه ام خوبه میتونم از ژل استفاده کنم که ی کمی تو پر تر بشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ماموگرافی دیجیتال چیست؟ماموگرافی دیجیتال چیست؟

امروزه شیوه های مختلفی برای تشخیص سرطان پستان به کار برده می شود که یکی از مناسب ترین این روش ها را می توان استفاده از ماموگرافی دیجیتال در نظر گرفت ... ادامه مطلب

درپستان چه تغییرات فیزیولوژیکی در طی فاز لوتئال سیکل قاعدگی اتفاق می افتد؟درپستان چه تغییرات فیزیولوژیکی در طی فاز لوتئال سیکل قاعدگی اتفاق می افتد؟

فاز لوتئال بخشی از چرخه قاعدگی بعد از تخمک گذاری و قبل از اولین روز چرخه بعدی است .در این مقاله به تغییرات فیزیولوژیکی پستان در فاز لوتئال می پردازیم ... ادامه مطلب

9 عارضه ای که در اثر بزرگ بودن سینه ها ایجاد میشود9 عارضه ای که در اثر بزرگ بودن سینه ها ایجاد میشود

سینه هایی که بیش از حد طبیعی و نرمال بزرگ هستند، نه تنها زیبایی ندارند بلکه مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می کنند ... ادامه مطلب

فیلم های آموزشی در مورد سرطان پستانفیلم های آموزشی در مورد سرطان پستان

در این بخش اطلاعات مفیدی (مانند معاینه سینه، پیشگیری از سرطان پستان و غیره) در مورد سرطان پستان در قالب فایل ویدئویی به شما کاربران گرامی ارائه می‌گردد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین