کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / انواع عمل های جراحی زیبایی سینه چیست؟

انواع عمل های جراحی زیبایی سینه چیست؟

یکی از مولفه های دخیل در اعتماد به نفس افراد، تصویر ذهنی است که از بدنشان دارند. طبیعتاً هرچه افراد از بدن خود رضایت بیشتری داشته باشند، به همان میزان شاهد افزایش اعتماد به نفس خود هستند. امروزه زیبایی اندام برای بانوان با بزرگ بودن و خوش فرم بودن سینه ها گره خورده و دغدغه برخی بانوان با فرم سینه هایشان، افزایش یافته است. برای بانوانی که سینه های بزرگ و خوش فرم را از ملزومات اندامی زیبا می دانند و یا بانوانی که از شکل سینه های خود رضایت ندارند، آشنایی با انواع عمل های جراحی زیبایی پستان می تواند نوید بخش باشد.

بانوان قبل از عمل لازم است که مشخص کنند دقیقاً برای چه می خواهند عمل کنند، عمل مد نظرشان کدام است، فرم سینه دلخواهشان چیست، و آیا از خطرات احتمالی عمل های جراحی مورد نظر اطلاعی دارند یا خیر. برای پاسخ به این سوالات، مشورت با پزشک متخصص بسیار کمک کننده است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع عمل های جراحی زیبایی سینه بپردازیم.

امروزه جراحی های زیبایی پستان مانند ماموپلاستی یا جراحی ترمیمی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا انجام می‌شود. این جراحی به منظور ایجاد زیبایی و ترمیم معایب پستان توسط دکتر سید محمد رضا حکیمیان فلوشیپ جراحی پستان با دانش بالا و تجربه سالها کار در این زمینه صورت می‌گیرد. شماره تماس : 36294896 - 031

انواع عمل های جراحی زیبایی سینه چیست؟

جراحی پروتز سینه:

بزرگ کردن سینه با پروتز یکی از پرطرفدارترین عمل های جراحی زیبایی سینه می باشد. بانوان به دلایل مختلف به این عمل زیبایی سینه روی می آورند. در بعضی ها سینه ها به اندازه کافی رشد نکرده و کوچک است. برخی از ناهنجاری هایی مانند عدم تقارن سینه ها شکایت دارند و برخی نیز بخاطر از فرم افتادن سینه های خود به دلیل افزایش سن نگران اند. در جراحی پروتز سینه، ایمپلنت هایی زیر و یا روی عضله سینه قرار می گیرند. این ایمپلنت ها دو نوع اند: یا از محلول آب نمک ساخته شده که به آنها سالین می گویند یا از ژل سیلیکون ساخته شده‌اند. در حال حاضر ایمپلنت های سالین بیشتر از ایمپلنت های سیلیکونی استفاده می شود؛ چرا که مزایای بیشتر و عوارض کمتری دارند.

تزریق چربی به پستان:

یکی دیگر از راه های بزرگ کردن سینه، تزریق چربی به پستان است. مزیت این روش این است که هیچ برشی در کار نیست. اما اشکال آن این است که اولاً فقط در صورتی می توان این عمل را انجام داد که فرد ذخیره چربی مناسبی داشته باشد و ثانیاً ممکن است پس از تزریق چربی، ۵۰ تا ۷۰ درصد آن جذب شود و نیاز به تکرار این عمل باشد.

عمل های جراحی زیبایی سینه

کوچک کردن سینه ها:

برخی بانوان ممکن است سینه های بسیار بزرگ و نامتناسبی داشته باشند که این مسئله برای ایشان مشکلاتی از قبیل سینه درد، گردن درد و خارش و حساسیت های پوستی به همراه داشته باشد و یا صرفاً از اندازه سینه های خود راضی نباشند. در این مواقع عمل جراحی کوچک کردن سینه می تواند راه حل مناسبی باشد. در این عمل که به عمل کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهشی معروف است، بافت اضافی سینه شامل پوست و چربی اضافه برداشته شده و نوک سینه کمی بالاتر می‌رود تا سینه ظاهر جوان تری پیدا کند. بعد از این جراحی، این امکان وجود دارد که فرد توانایی شیردهی را از دست دهد.

لیفت سینه یا ماستوپکسی:

شل بودن و افتادگی سینه از دیگر شکایت های رایج بانوان است. با جراحی لیفت سینه این مشکل به خوبی قابل حل است. در جراحی لیفت سینه، پوست اضافی برداشته شده و با کشیدن بافت اطراف سینه، کل سینه به سمت بالا کشیده می‌شود. این جراحی موجب بالا رفتن سینه ها و ظاهری زیبا می‌شود.

نوبت دهی

جراحی بازسازی سینه:

برخی بانوان ممکن است به خاطر سرطان پستان تحت جراحی ماستکتومی یا برداشتن پستان قرار گرفته باشند. در این شرایط جراحی بازسازی سینه کمک می‌کند تا بانوان فرم طبیعی سینه های خود را بازیابند. در این عمل ظاهر، کانتور، حجم سینه و حتی نوک سینه و هاله دور آن بازسازی می‌شود. اما معمولاً احساس طبیعی و عملکرد آن مانند شیردهی باز نمی‌گردد. شکل و حجم سینه را به دو روش می توان بازسازی کرد: با ایمپلنت و یا با استفاده از سایر بافت های بدن بیمار. در روش اخیر که به آن اتولوگ می گویند، از سایر بافت ها مانند بافت دیواره پایین شکم و یا پوست و چربی باسن برای بازسازی سینه استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که بازسازی سینه هیچ تاثیری در عود سرطان ندارد.

جراحی ترمیمی سینه :

پروتز های سینه هر چقدر هم با دوام باشند افراد در آینده نیاز به جراحی ترمیمی سینه پیدا می‌کنند. جراحی ترمیمی سینه شامل برداشت و یا تعویض پروتز های سینه است. این جراحی برای تغییر اندازه و فرم پروتز سینه و یا اصلاح مشکلات ناشی از عمل جراحی قبلی صورت می گیرد.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

کوچک کردن سینه مردان:

ژنیکوماستی یا بزرگی بیش از حد سینه ها مشکلی است که برای برخی از مردان رخ می دهد. در این وضعیت، سینه آن ها بافت اضافی دارد که ممکن است احساس دردناکی ایجاد کند. با انجام جراحی کوچک کردن سینه، مردان شاهد کاهش سایز سینه خود و ایجاد سینه صاف تر و مردانه تری خواهند بود.

بروز سرطان پستان به عوامل ژنتیکی و محیطی از جمله تغذیه، فعالیت بدنی، مصرف سیگار، سن شروع بارداری و ... بستگی دارد. ارتباط تغذیه و سرطان پستان همچنین نقش پیشگیرانه خوراکی ها در این نوع از سرطان، سالهاست که به اثبات رسیده. برای مطالعه مقاله ایی پیرامون توصیه های غذایی برای جلوگیری از سرطان پستان و ارتباط تغذیه و سرطان پستان کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ورزش های مخصوص لنف ادم و ورم دست بعد از سرطان پستانورزش های مخصوص لنف ادم و ورم دست بعد از سرطان پستان

انجام ورزش، با افزایش دامنه حرکتی ناحیه شانه و بازو به محض بهبود ناحیه جراحی، احتمال ادم لنفاوی را کاهش میدهد و بیماران میتوانند به فعالیتهای طبیعی بازگردند. به طور کلی ورزش باعث بهبود قدرت عضلانی، عملکرد قلبی ـ عروقی، مسائل روانی و ظرفیت عملکردی فرد میشود. ... ادامه مطلب

رابطه ی هورمون استروژن با سرطان سینهرابطه ی هورمون استروژن با سرطان سینه

آگاهی نسبت به علل ایجاد سرطان پستان نقش عمده و چشمگیری در پیشگیری از سرطان سینه دارد. در این بخش به ارتباط میان هورمون استروژن با سرطان سینه پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

کاهش احساس نوک سینه پس از عمل پروتز سینهکاهش احساس نوک سینه پس از عمل پروتز سینه

تغییرات در حساسیت نوک پستان بعد از عمل پروتز سینه شایع است ، اگر نگران کاهش حس در نوک سینه بعد از عمل ماموپلاستی هستید این مقاله به شما کمک می کند. ... ادامه مطلب

فیلم های آموزشی در مورد سرطان پستانفیلم های آموزشی در مورد سرطان پستان

در این بخش اطلاعات مفیدی (مانند معاینه سینه، پیشگیری از سرطان پستان و غیره) در مورد سرطان پستان در قالب فایل ویدئویی به شما کاربران گرامی ارائه می‌گردد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین