کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب سرطان پستان / اولین اقدام پس از تشخیص توده پستان بدون سابقه قبلی

اولین اقدام پس از تشخیص توده پستان بدون سابقه قبلی

اختلالاتی که اغلب در سینه ایجاد می شوند ، شامل توده هایی است که ممکن است خوش خیم یا بدخیم باشند . اما بیشتر این توده ها خطرناک نیستند و سرطانی نمی شوند . همچنین به درمانی خاصی نیاز ندارند . اما بیشتر خانم هایی که با لمس این توده ها در سینه خود به پزشک مراجعه می کنند حالتی مضطرب و نگران دارند و تصور می کنند این توده ها همگی سرطانی هستند و باید برای درمان سرطان سینه شیمی درمانی را آغاز کنند . در این مقاله به بررسی اقداماتی که پس از تشخیص توده پستان انجام می شوند می پردازیم .

جراح پستان

توده های سینه و انواع آن

توده پستان را می توان با یک روش معاینه دستی بعد از هر دوره قاعدگی تشخیص داد . با این حال ، برخی از علائم تشکیل توده در پستان مانند احساس درد در سینه قبل از قاعدگی و همچنین تورم و حساسیت سینه ها نیز وجود دارند .

تشکیل توده در سینه تنها با تغییرات مشاهده شده در سینه در طول سیکل قاعدگی و درد های کیستیک احساس می شود . اگرچه توده ای که در پستان مشاهده می شود لزوما نشانه سرطان نیست ، اما لازم است برای تشخیص زودهنگام و درمان زودهنگام با پزشک مشورت کنید .

تشخیص توده پستان

در ادامه به معرفی برخی از انواع توده های سینه می پردازیم :

نوبت دهی آنلاین

اولین اقدام پس از تشخیص توده پستان بدون سابقه قبلی

خانمی که با مشکل احساس و لمس توده در سینه به جراح و متخصص زنان مراجعه می کند ، در ابتدا توسط پزشک معاینه پستان انجام می شود . لمس توده و بررسی سایر علائم در سینه ، اطلاعات مفیدی در مورد احتمال خوش خیم و یا بدخیم بودن توده در اختیار پزشک قرار می دهد . جهت تشخیص دقیق تر ماهیت و نوع توده ، قدم بعدی ، انجام تصویربرداری مانند سونوگرافی پستان و یا ماموگرافی است . در واقع سونوگرافی و ماموگرافی ، دقیق ترین و بهترین روش تشخیص نوع توده پستان هستند . گاهی بیوپسی و یا نمونه برداری از توده و بررسی پاتولوژیک جهت تایید تشخیص لازم می شود .

اینستاگرام دکتر حکیمیان

امروزه ماموپلاستی یا جراحی ترمیمی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، همچنین دستگاه های مجهز و مدرن انجام می‌شود. این جراحی به منظور ایجاد زیبایی و ترمیم معایب پستان صورت می‌گیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین