کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / لیپوساکشن سینه چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

لیپوساکشن سینه چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

سایز طبیعی سینه ها ممکن است در اثر عواملی نظیر حاملگی، افزایش سن، تغییرات هورمونی و افزایش وزن تحت تأثیر قرار گرفته و بزرگتر شود. بزرگ شدن سینه ها ممکن است باعث ایجاد محدودیت های حرکتی و درد در نقاطی همچون کمر، شانه و گردن شود. همچنین افزایش سایز سینه ها باعث از بین رفتن تناسب اندام شده و زیبایی ظاهری را با مشکل مواجه می کند. یکی از راه های کاهش حجم سینه ها، عمل لیپوساکشن سینه است که راه حلی مطمئن و اثربخش برای لاغری، فرم دهی و کشیدن چربی سینه ها است.

آنچه در این مطلب میخوانید

جراحی لاغری سینه علاوه بر تأثیرات ظاهری و عملکردی مثبت، باعث افزایش روحیه و اعتماد به نفس نیز می‌شود. غالباً لیپوساکشن سینه برای کشیدن چربی سینه های بانوان استفاده می شود؛ اما آقایانی که در اثر عوامل مختلف با افزایش حجم سینه مواجه شده اند نیز می توانند از این عمل استفاده کنند. عمل لیپوساکشن سینه عمل جراحی است که با کشیدن چربی سینه ها باعث کوچک شدن آن می شود. استخراج چربی نباید بیش از حد استاندارد باشد؛ زیرا ممکن است مشکلات ظاهری و فیزیولوژیکی برای بیمار ایجاد کند.

جراح پستان

مزایای لیپوساکشن سینه

لیپوساکشن سینه چگونه انجام می‌شود؟

عمل کوچک کردن سینه از طریق لیپوساکشن، بدون باقی ماندن جای زخم انجام می‌شود. این عمل از طریق کانولاهای بسیار کوچک انجام می‌شود و تنها لازم است سوراخ‌های کوچکی روی پوست ایجاد شود. لیپوساکشن چربی را به آرامی برداشت می‌کند و معمولاً به بافت‌های غده‌ای سینه آسیبی وارد نمی‌کند. پس از اتمام فرایند لیپوساکشن، پوست سینه بلافاصله به میزان چند درجه جمع می‌شود و سپس به تدریج با گذشت ۳ تا ۶ ماه، پوست سینه به میزان بیشتری منقبض و جمع می‌شود.

لیپوساکشن سینه

‏آمادگی جهت لیپوساکشن سینه

نحوه آماده سازی شما قبل از جراحی لیپوساکشن چربی سینه بسیار مهم است. اگر دلیلی وجود دارد که احساس میکنید برای انجام لیپوساکشن سینه کاملاً آماده نیستید، باید به پزشک اطلاع دهید تا بتواند آن را به تعویق بیندازد. معمولاً عمل لیپوساکشن سینه را تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام میدهند که به این معنی است که توصیه های زیر باید رعایت شود:

  1. تا 6 هفته قبل از جراحی سیگار را قطع کنید.
  2. مصرف مکمل های گیاهی را متوقف کنید.
  3. مصرف آسپرین یا هر نوع داروی ضد التهابی را متوقف کنید.

مراقبت های بعد از لیپوساکشن سینه

اینستاگرام دکتر حکیمیان

کاندید مناسب لیپوساکشن سینه

  1. زنانی که بیش از 20 سال سن دارند و سینه‌هایشان چربی اضافی دارد، گزینه‌های ایده آلی برای کوچک کردن سینه با روش لیپوساکشن هستند. البته این روش برای زنان زیر 20 سال هم انجام شده و به نتایج خوبی دست یافته‌اند. اینکه شما گزینه مناسبی برای این روش هستید یا خیر در جلسه مشاوره مشخص خواهد شد. افرادی که نمیتوانند عمل جراحی کوچک کردن سینه را انجام دهند عبارتند از:
  2. خانم های زیر سن بلوغ چون امکان رشد بعدی دارند.
  3. خانم هایی که هنوز قصد بارداری دارند؛ چون بارداری و شیردهی باعث افزایش مختصر سایز و تغییر شکل نیز می شود که کامل نیاز به اصلاح دارد لذا توصیه می شود بعد از اتمام فرزندآوری عمل کنید.
  4. خانم هایی که قصد کاهش وزن دارند. بعد عمل سینه ها تحت کنترل بدن شما هستند. با کاهش وزن، فرد سینه شل شده و کوچک می شود، لذا می گویند وزن خود را تنظیم کنید و بعد 6 ماه ثابت باشد بعد عمل جراحی کنید.
  5. به افرادی که استعمال دخانیات دارند، توصیه می شود یک ماه قبل از عمل دخانیات، ترک شود تا خطر عوارض بیهوشی عمل و همچنین خطر عوارض زخم ها کم شود.
  6. افرادی که بیماری هایی مانند دیابت ، چاقی مفرط یا بیماری قلبی و ریوی دارند باید حتماً به پزشک اطلاع دهند؛ چون برای عمل شرایط ویژه دارند.

نوبت دهی آنلاین دکتر حکیمیان

هزینه لیپوساکشن سینه

هزینه لیپوساکشن سینه به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهم‌ترین آنها می‌توان به هزینه آماده‌سازی قبل جراحی، انجام آزمایشات و هزینه‌های بعد عمل اشاره کرد. مهم‌ترین هزینه عمل لیپوساکشن سینه در بیمارستان، بیهوشی و اتاق عمل و دستمزد جراح و تیم پزشکی است. دستمزد جراح است که بسته به سختی عمل، شرایط بدنی فرد، پیچیدگی عمل و مدت زمان جراحی و البته تخصص و مهارت جراح متغیر خواهد بود.

عوارض لیپوساکشن سینه

لیپوساکشن سینه اگر به‌درستی انجام شود، به‌طورکلی بسیار بی‌خطر است. این عوارض عبارت‌اند از: هماتوم، تشکیل شبه کیست، عفونت، کبودی، تورم، درد خفیف و حساسیت نسبت به لمس یا فشار.

با کلیک روی لینک با علائم هشدار دهنده در سرطان پستان آشنا شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :موحد نیا [ 1402-08-13 ]
سلام ،آقای دکتر من 38 سالمه و میخوام که سایز سینه هام کوچکتر بشه مجرد هستم ولی بیماری کم خونی دارم نمیدونم تاثیر داره توی ساکشن سینه یا خیر ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کدام توده های سینه خطرناک و سرطانی نیستند؟کدام توده های سینه خطرناک و سرطانی نیستند؟

یکی از شایع ترین و کشنده ترین سرطان ها در خانم ها سرطان سینه است . سرطان ها از یک توده شروع می شوند . بسیاری از خانم ها هنگام ماموگرافی یا معاینات خانگی با توده هایی مواجه می ‌شوند ... ادامه مطلب

جراحی برداشتن بافت سرطانی پستان بدون تخلیه پستانجراحی برداشتن بافت سرطانی پستان بدون تخلیه پستان

یکی از شایع‌ترین نوع سرطان، سرطان سینه است که بسیاری از بانوان به آن مبتلا هستند. معمولاً این بیماری در ابتدا علائم یا نشانه های خاصی ندارد اما به مر ... ادامه مطلب

تومور های فیبروآدنوم خوش خیم، مرزی و بدخیمتومور های فیبروآدنوم خوش خیم، مرزی و بدخیم

توده فیبروآدنوم معمولا به صورت نرم و لاستیکی یا کمی سفت و دارای شکل مشخص می باشد، این توده معمولا بسیار متحرک است و معمولاً درد ندارد، ممکن است آن را مانند یک تیله بازی لاستیکی در پستان خود حس کنید که به راحتی در هنگام معاینه و بررسی زیر پوست شما حرکت می کند. ... ادامه مطلب

دوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینهدوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه به مجموعه ای از جراحی های سینه اطلاق می شود که معمولا جراحان و فوق تخصصین سینه به منظور تغییر فرم، اندازه و حالت سینه ها انجام می ده ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین