کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کلینیک پستان / موسسات تحقیقاتی در زمینه سرطان پستان در ایران

موسسات تحقیقاتی در زمینه سرطان پستان در ایران

یکی از مباحث مهم در پژوهش های حوزه ی پزشکی مربوط به حوزه ی سرطان پستان است. شیوع بالای سرطان پستان در سنین پایین در ایران و مشکلات ناشی از این بیماری برای خانواده ها، لزوم انجام تحقیقات در این زمینه را بدیهی می نماید. طبق گزارش جهانی سرطان در سراسر دنیا، سرطان پستان مهمترین نوع سرطان در زنان است و ۲۵ درصد از تمام موارد سرطان را به خود اختصاص میدهد. شیوع این سرطان در ایران رو به افزایش است که این روند معلول افزایش فاکتورهای خطر سرطان پستان می باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

با توجه به اهمیت پژوهش های حوزه ی پزشکی به طور عام و پژوهش هایی که در حوزه ی سرطان پستان به طور خاص انجام می شود، الزام است تصویری کامل و جامع از وضعیت پژوهش های انجام شده در این حوزه ارائه گردد. به عبارتی پژوهش های این حوزه با استفاده از فنون و شاخص های علم سنجی مورد پژوهش قرار گیرد تا نحوه ی رشد و توسعه ی این حوزه درگذر زمان آشکار گردد.

وضعیت مشارکت بین المللی پژوهشگران ایران با سایر پژوهشگران جهان و همچنین موضوعاتی که در این پژوهش ها مورد توجه قرار گرفته اند نشان داده شوند. با بررسی وضعیت پژوهش های انجام شده در حوزه ی سرطان پستان، می توان تصویري روشن و گویا از روند تولیدات و مبادلات علمی در این حوزه ارائه نمود.

جراح پستان

مؤسسات تحقیقاتی سرطان پستان در ایران

دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، تهران و مرکز تحقیقات سرطان پستان جهاد دانشگاهی تهران، پرکارترین مراکز از نظر تولید اطلاعات علمی در زمینه ی سرطان پستان در ایران بوده اند.

موسسات تحقیقاتی در زمینه سرطان پستان در ایران

اهداف کلی مؤسسات تحقیقاتی سرطان پستان

مزایای تحقیقات سرطان پستان در ایران

بدیهی است که بهبود وضعیت علمی در حوزه ي سرطان پستان در طول زمان به پیشرفت در زمینه ی پیشگیري، درمان و کاهش مرگ و میر منجر خواهد گردید.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

گروه های پژوهشی مؤسسات تحقیقاتی در زمینه سرطان پستان در ایران

نوبت دهی دکتر حکیمیان

میزان تحقیقات مؤسسات در زمینه سرطان پستان در ایران

تولیدات علمی ایران در این زمینه از یک مقاله در 1990 به 24 مقاله در 2008 افزایش یافته است، به طوری که این تعداد تا قبل از سال 2000 به 9 مدرک محدود می شدريال در حالی که در فاصله ی سال های 2001 تا 2008 به تعداد 105 مدرک افزایش یافته است. از میان مجلات، Asian pacific journal of cancer prevention بیشترین تعداد از تولیدات علمی ایران را در زمینه ی سرطان پستان، منتشر کرده است. همچنین ایران در میان کشورهای خاورمیانه رتبه ی خوبی را در تولید اطلاعات علمی در زمینه ی سرطان پستان در بازه ی مذکور داشته است.

اگر می خواهید با علائم هشدار دهنده سرطان پستان آشنا شوید؛ روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نحوه ی کارکرد دستگاه ماموگرافینحوه ی کارکرد دستگاه ماموگرافی

ماموگرافی برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه، مورداستفاده قرار می‌گیرد. در بسیاری از موارد، ماموگرافی برای غربالگری سرطان سینه در زنانی که هیچ علامتی از بیماری ندارند؛ به کار گرفته می‌شود. در سایر موارد، ماموگرافی برای تشخیص بیماری‌های پستان در زنان دارای علائم انجام می‌شود ... ادامه مطلب

رابطه سرطان با تغذیهرابطه سرطان با تغذیه

در مورد ارتباط تغذیه با سرطان مطالب بسیار متنوع و گاه متناقضی به گوش می رسید. از نظر علمی و اخلاق پزشکی، اعضای تیم درمان فقط اجازه دارند مطالب علمی مورد تأیید و آزموده شده را به عنوان راهکار به بیماران ارائه نمایند. ... ادامه مطلب

تخلیه پستان در افراد ترنس چگونه انجام می شود؟تخلیه پستان در افراد ترنس چگونه انجام می شود؟

جراحی تخلیه پستان بخشی از جراحی تغییر جنسیت در افراد ترنس می باشد و شامل برداشتن بافت پستان در زنان با گرایش های مردانه است ... ادامه مطلب

ایا سن با ابتلا به سرطان پستان مرتبط است؟ایا سن با ابتلا به سرطان پستان مرتبط است؟

احتمال ابتلا به سرطان سینه در بانوان از سنی است که بافت سینه تشکیل می شود. سن ابتلا به سرطان پستان در اروپا بین 50 تا 60 سالگی است،اما سن ابتلا در ایران بین 45 تا 50 سالگی است و به طور متوسط سن ابتلا به این بیماری در بین زنان کشور 45 سالگی میباشد. در این بخش به سرطان سینه و سن ابتلا به آن پرداختیم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین