کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درباره سرطان / منابع غذایی گیاهی برای پیشگیری از سرطان

منابع غذایی گیاهی برای پیشگیری از سرطان

سبزیجات حاوی مواد متعددی هستند كه ممكن است در جلوگیری از سرطان مفید باشند. مصرف بیشتر سبزیجات و میوه جات خطر سرطان ریه ، مری ، معده و روده بزرگ و ركتوم ها را می كاهد. مصرف سبزیجات و میوه جات بواسطه جایگزی نشدن با مصرف غذاهای پركالری میتوانند از افزایش وزن كه عامل خطری برای سرطان است جلوگیری كنند. طبیعی است این خاصیت به واسطه مصرف این گروه غذایی همراه با افزودنی های پركالری مثل سسهای پر انرژی یا سرخ كردن با روغن به میزان زیاد،حاصل نخواهد شد.

نوبت دهی دکتر حکیمیان

تلاشهایی انجام شده است تا بعضی مواد غذایی خاص موجود در گیاهان و میوه جات است خارج گردد و با مصرف آنها بصورت قرص یا سایر شکلهای دارویی فواید مصرف سبزیجات و میوه جات حاصل گردد ولی نتایج این اقدامات مفید نبوده است.

همچنین بخوانید: علائم سرطان سينه در مردان

برای كاهش خطرسرطان مصرف میوه و سبزی به میزان حداقل 5 وعده در روز توصیه میشود .

پیشگیری از سرطان با مصرف سبزیجات

غلات كامل :

مانند گندم ، برنج ، جو و غذاهای حاصل از آنها بخش مهمی از رژیم غذایی سالم را تشكیل میدهند. مصرف این گروه غذایی بطور كامل مثلاً مصرف گندم با سبوس آن ، نوعی غذای كم انرژی را تأمین می كند كه در ایجاد تعادل وزن مؤثر است.

آدرس صفحه اینستاگرام دکتر محمدرضا حکیمیان

علاوه بر آن ، تركیبات كامل این گروه غذایی مثل گندم سبوسدار نسبت به انواع بدون سبوس آن دارای فیبر ، ویتامین و مواد معدنی بیشتری هستند. چون به نظرمیرسد فواید مصرف این گروه غذایی از مصرف سایر مواد غذایی موجود در آنها علاوه بر فیبر حاصل میگردد ، لذا توصیه میشود بجای تركیبات جایگزین حاوی فیبر به تنهایى ، از این گروه غذایی بصورت كامل همراه با سبوس حاوی فیبر استفاده شود.

تحقیقات نشان داده است حتی در مواردی که فرد از لحاظ ژنتیکی مستعد بروز سرطان پستان می‌باشد ، تغییر عادات غذایی و رعایت برخی نکات میتواند در پیشگیری از سرطان پستان موثر واقع شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :رضا رحماندوست [ 1402-06-17 ]
سلام آقای دکتر میخواستم بدونم آیا الکل خطر ابتلا به سرطان رو افزایش میده؟ سیگار و نوشیدن چای و قهوه چطور آیا واقعا باعث سرطان میشود؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جراحی برداشتن بافت سرطانی پستان بدون تخلیه پستانجراحی برداشتن بافت سرطانی پستان بدون تخلیه پستان

یکی از شایع‌ترین نوع سرطان، سرطان سینه است که بسیاری از بانوان به آن مبتلا هستند. معمولاً این بیماری در ابتدا علائم یا نشانه های خاصی ندارد اما به مر ... ادامه مطلب

شروع و میزان فعالیت های ورزشی بعد از جراحی سینهشروع و میزان فعالیت های ورزشی بعد از جراحی سینه

از آن ‌جا که عمل جراحی پروتز سینه بسیار حساس است، نیاز است تا مراقبت‌ های خاصی نیز پس از جراحی از محل جراحی داشته باشید چرا که برای داشتن نتیجه بهتر، نیاز است تا مدت زمانی، قید فعالیت ‌های مرتبط با ورزش بعد از پروتز سینه را بزنید. در این بخش مهمترین نکات ورزشی بعد از جراحی های سینه را ذکر کرده ایم. ... ادامه مطلب

پس از عمل جراحی ماستکتومی چه اقداماتی لازم است؟پس از عمل جراحی ماستکتومی چه اقداماتی لازم است؟

ماستکتومی یک عمل جراحی برای برداشتن پستان است.این جراحی برای برداشتن تمام بافت پستان از سینه به عنوان راه حلی برای درمان یا پیشگیری از سرطان است. ... ادامه مطلب

بیماری فیبروکیستیک پستان چیست؟بیماری فیبروکیستیک پستان چیست؟

یکی از بیماری هایی که آمار قابل توجهی از زنان را با خود درگیر کرده است؛ بیماری فیبروکیستیک پستان است . بیماری فیبروکیستیک پستان جزء آن دسته از بیماری هایی است که خطر چندانی برای سلامتی زنان ندارد اما می تواند زمینه ساز بروز عارضه هایی شود که این عوارض می‌توانند مشکل ساز می شوند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین